רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 2 באוקטובר 2013

מה קורה ברחובות?

שלום הרב שאולזון,
ראיתי את מה שנכתב אודות הבחירות ברחובות ומאחר שהיה מדובר בדברים שאינם מדויקים בלשון המעטה אשמח לעדכנך בדברים הנכונים. ניתן לפרסם בשמי.
הציבור החרדי ברחובות מונה על פי ההערכה כ-5500 קולות. כ-2500 קולות מהציבור הספרדי ועוד כ-3000 מהציבור המשויך לאשכנזי. בנוגע לציבור האשכנזי זה מתחלק כך.1000 קולות דגל התורה (מתוכם כ-100 קולות של החרדים הליטאים העובדים שאינם בדיוק דגה"ת ונקראים דורשי ה'). 800 קולות חסידות קרעטשניף 800 קולות חסידות חב"ד כ-80 קולות חסידות דז'יקוב כ-50 קולות חסידות ויז'ניץ והשאר כלל חסידי ואנשי אגודת ישראל.
הציבור של ש"ס ודגל התורה המונים ביחד כ-3500 קולות רצים ברשימה משותפת למועצת העיר שנקראת שסד ועל פי מניין הקולות הם יקבלו בין 2 מנדטים ל-3 כשהשלישי לא בטוח בכלל.
הציבור החסידי הכולל את קרעטשניף, חב"ד ויז'ניץ, דז'יקוב ושאר פלגי אגודת ישראל תומכים ברשימת טבג שזה התאחדות של נציגי הבית היהודי ואגודת ישראל.
החיבור הזה עם הבית היהודי נהיה לאור בעיות אמינות קשות שהתגלו אצל אנשי ש"ס ודגל התורה ולכן לא הייתה ברירה ולמען המשך העשיה העניפה של פנחס הומינר שהיה גם על פי עדות החילונים מחברי המועצה הפעילים ביותר ואחד מבעלי התפקידים הבכירים בעירייה, מחזיק תיק הכספים. הומינר חייבים לציין עזר גם לליטאים וגם לספרדים ולמעשה לכל אחד שפנה אליו.
הרשימה המשותפת טבג צפויה להשיג בין 3-4 מנדטים על פי כל ההערכות וגם על פי הסקרים. הומינר ממוקם במקום השלישי.
בניגוד לשמועות שמופצים, ברשימת טבג תומכים כל פלגי אגודת ישראל והדבר אף נסגר עם כל ראשי הקהילות. בקהילת דז'יקוב למשל ביקש האדמו"ר להודות בשמחת בית השואבה לעיני כל להרב פנחס הומינר על היותו שלוחי דרבנן כדבריהם ועל פעילותו העניפה לטובת הציבור.
זה הסיפור וזו האמת.

דודי שמואל

נ.ב.
דבר נוסף שכדאי לציין זה שגם בת"א וברעננה ובערים נוספות חברה יהדות התורה להבית היהודי כי לכל עיר יש את המאפיינים שלה והצרכים שלה והפעילות המקומית לא ממש קשורה לפעילות הארצית של המפלגה שבוודאי לא ראויה.

נטען שרק הפלג המשיחסטי בחב"ד תומך ברשימת טבג. מדובר בשקר מוחלט והקהילה כולה ברחובות תומכת ברשימה ובראשה הרב מנחם מנדל גלוכובסקי בצורה מוצהרת וכך כל הממסד ובראשם ארז קרלנשטיין עם מטה בחירות מסודר

האדמו"ר מקרעטשניף הינו דמות שמשפיעה על חילונים ומסורתיים רבים ברחובות ומטה חסידות קרעטשניף מביא בכל מערכת בחירות כ-300 קולות ממגזרים שאינם חרדים וגם במערכת הבחירות הזו יש מטה חילוני בראשות פעיל ידוע בשם יוסי בן ארויה 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.