רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 18 באוקטובר 2013

הסאגה במתחם גולובנציץ הוכרעה ~ מרן הראב"ד בפסק נחרץ 'אין נדנוד ספק שאינם קברי יהודים, ואין לזה שם בית הקברות' ~ כלל הרוכשים מודים למנכ"ל ארץ החיים יענקי פלאי

מאת עדה'ניק

לאחר כל הסאגה שהתרחשה במשך שלוש שנים סביב מתחם גולובנציץ בבית שמש, כשהיו גורמים שהפריעו לביצוע העבודות בשטח בתואנות שונות על מציאת קברי יהודים במקום, ותביעה על בלעדיות בפיקוח על השטח, התברר השבוע שמדובר בכלל בקברי עכו"ם בלי שום ספק.
ונכתוב בקצרה את השתלשלות המאורעות בעניין עד לגילוי המרעיש השבוע:
לאחר סבל רב של שנתיים וחצי שעברו אלף משפחות הרוכשים בפרוייקט רמת אברהם ובפרוייקט גבעת ירושלים, עפ"י הוראת מרן שר התורה פוסק הדור גאב"ד ירושלים שליט"א ובברכת גדולי ישראל שליט"א, התקשרו רוכשי עמותת בנין שלם עם אגודת 'ארץ החיים' האגודה למניעת חילולי קברים, שבראשות העסקן הנכבד הרב יענקי פלאי הי"ו מנכ"ל האגודה, לצורך בדיקת המקום כדי שתיעה על ידי אנשים נאמנים ומהוגנים.
מיד עם אסיפת הרוכשים שהתקיימה בסוף חודש אב האחרון וקבלת ההחלטה על התקשרות עם האגודה, החלו בבדיקת וחישוף השטח בניצוחו ובראשותו של יו"ר אגודת ארץ החיים הרב אברהם נחמני הי"ו, העבודות התבצעו במשך חודשיים ימים, כאשר במהלך כל הזמן מופיעים עוד ועוד הוכחות ומימצאים המעידים באופן חד משמעי על הימצאות קברי עכו"ם במקום.
כעת לאחר עבודה מאומצת שנעשתה בבדיקת וחישוף המקום, הוכח למעלה מכל ספק שמדובר במתים נכריים שנקברו במקום, כאשר תוך כדי הבדיקות הדקדקניות נמצא בשבוע הזה מת מונח ראשו בין ברכיו, שכידוע זוהי קבורה גויית מובהקת.
מיד כשנתגלה המימצא המרעיש הוזעק למקום מרן שר התורה פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א ראב"ד ירושלים שהגיע לשטח יחד עם המומחה הנודע הרב הגאון ר' זלמן קורן שליט"א, ולאחר בחינה ובדיקה דקדקנית של כל המימצאים, יצאה ההלכה מפי מרן שר התורה שליט"א כי מדובר בקברי עכו"ם ללא כל ספק.
מרן שר התורה ראב"ד ירושלים שליט"א אף כתב אתמול מכתב מיוחד אל כ"ק גאב"ד ירוןשלים הגרי"ט ווייס שליט"א, בו הוא מפרט את התגליות והמימצאים שנחשפו במהלך הבדיקות, ואשר מעידים בצורה חד משמעית על הימצאות קברי עכו"ם במקום.
כמו כן ראש המשגיחים הרב אברהם נחמני הי"ו שמונה לכך על ידי מרן שר התורה ראב"ד ירושלים שליט"א, כתב אף הוא דו"ח מפורט מכל הבדיקות שנעשו בשטח עד כה, ומסכם כי על פי כל המימצאים שנחשפו בשטח שנבדק, מוכח שמדובר בכמה קברי נכרים בכל השטח כולו, ותו לא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.