רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 8 באוקטובר 2013

מתאבלים על הרב עובדיה יוסף

חתונת נכדתו של הגר"ע זצ"ל, בתו של הגאון רבי משה יוסף, עם בנו של רבה של פתח תקווה, הרב בנימין אטיאס, שהייתה אמורה להתקיים ביום חמישי הקרוב - תידחה בחודש. על פי הוראת הגר"ש וואזנר.

בישיבת פונביז החל בשיעור הכללי הראשון של זמן חורף. ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט״א אמר כי השיעור מוקדש לרפואתו השלמה של פוסק הדור שליט״א.

הרב גרוסמן בראיון כעת ל'קול ישראל': "יצאתי מחדרו של הרב, תאמינו לי שהוא עדיין חי, אני כעת ממשיך לקברו של האדמו"ר מלעלוב להתפלל על מרן".

השר יאיר לפיד בראיון לגלי צהל ; הרב עובדיה הוא רק צדיק שהאריך ימים ושנים .
כנראה שעכשיו אחרי פטירתו נראה את הפנים האמיתיות של שס ....

הרב ראובן אלבז בבית החולים: כל עם ישראל מצפים עדיין, המצב שלו עדיין קשה מאוד, של מורנו ורבנו, אבל יש יציבות מסוימת. אנחנו זועקים, שעתיים הייתי שם במקום, מרן במצב יציב. לא היה מצב גרוע יותר אבל שידעו כולם, המצב יציב.

"ישראל נפרדת היום מרבה ומורה, מפוסקי ההלכה החשובים בדורות האחרונים, הרב עובדיה יוסף. לא בכדי נשא הרב את התואר 'מר"ן' והוכר כגדול הדור. פסיקותיו והלכותיו מלווים ועוד ילוו אותנו דורות רבים. הוא זכה להערכה והוקרה בציבור כולו ולכתו תותיר אחריו חלל גדול. יהי זכרו ברוך".

- הרב דוד לאו הרב הראשי לישראל ספד לרב עובדיה יוסף שהלך לעולמו ואמר: "ידענו את הלב הטוב שלו, את אהבת התורה שלו, את אהבת הרעים שלו. הוא היה אבא אכפתי לעם ישראל. איבדנו אבידה ענקית".

- חבר הכנסת אלי ישי אמר לאחר ההודעה על פטירתו של הרב עובדיה יוסף: "ברוך דיין האמת. נפלה עטרת ראשנו, יתומים היינו".

הנשיא הפלסטיני אבו מאזן הביע את תנחומיו על פטירת מרן הגר"ע יוסף. "נפגשתי עם בני משפחתו של הרב במוקטעה ברמאללה בעבר ואני רוצה להעביר את תנחומיי ואת תנחומי העם הפלסטיני על מותו"

ח"כ פרוש: אבד לעולם התורני ולעם ישראל מנהיג רוחני משכמו ומעלה, שזכה להחזיר עטרת יהדות המזרח ליושנה, איננו מסוגלים בשעות אלה להעריך את גודל האבידה לעם ישראל

הרב אביעזר פילץ ראש ישיבת תפרח ביקש ממנהל הישיבה להזמין אוטובוסים למי שרוצה לנסוע להלוויה
עד עכשיו יש כבר 5 אוטובוסים.

בישיבת נחלת הלוויים מוציאים אוטובוסים ללווייה

הגר"ש אוירבעך פרץ בבכי כשנודע לנו על הבשורה ואמר "רבים רבים חייבים לו את יהדותם נזקף לזכותו מהפכת החינוך הגדול בעם ישראל ועוד רבות ונצורות לחם בעוז נגד חוק הגיוס"

מטה גל נסגר היום לפעילות פוליטית. כולם נוסעים להלווית מרן.

- ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער עמוק על פטירתו של הרב עובדיה יוסף ומסר: "שמעתי ביגון כבד על לכתו של הרב הראשון לציון, הרב עובדיה יוסף, מגדולי הפוסקים בדורנו. הרב עובדיה היה ענק בתורה ובהלכה ומורה דרך לרבבות" - ראש הממשלה הוסיף כי "הוא פעל רבות להאדרת המורשת הישראלית, ופסיקותיו התחשבו בתמורות הזמן ובמציאות החיים המתחדשת במדינת ישראל. אני שולח את תנחומיי למשפחתו, לתלמידיו ולמוקירי דרכו הרבים".

- חבר הכנסת אריה דרעי הביע צער עמוק על פטירתו של הרב עובדיה יוסף ואמר בבכי: "אוי לי שהגענו ליום הזה, שאני צריך לבשר על מותו של אבינו. על מרן הרב עובדיה יוסף. ברוך דיין האמת" - דרעי הוסיף: "איך נישאר לבד? מי ינהיג אותנו? אנחנו מרגישים את תחושת היתמות".

- שר החינוך שי פירון הביע צער עמוק על מותו של הרב עובדיה יוסף. שר החינוך פירון ציין: "יחד עם מאות אלפי חסידיו, אני מבכה היום את פטירתו של הרב עובדיה יוסף. הרב היה יחיד בדורו בגאונות, בפסיקה ובהנהגת הציבור. הרב הותיר חותם בל יימחה על ההיסטוריה של עם ישראל. מורשתו ההלכתית תמשיך ללוות את עם ישראל עוד שנים רבות".

- יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ספד לרב עובדיה יוסף שהלך לעולמו ואמר: "הרב עובדיה יוסף היה מנהיג דגול, יחיד בדורו ונערץ על ידי רבבות עמך בית ישראל. הוא עמד תמיד לימין החלש והנרדף ופסיקותיו האירו את הדרך לדור שלם והרימו את קרנה של יהדות ספרד".

- יו"ר מפלגת קדימה, ח"כ שאול מופז, הביע צער על פטירתו של הרב עובדיה יוסף ואמר כי מדובר באבידה גדולה לעולם היהודי. "הוא היה אישיות תורנית חשובה ולכתו מותירה חלל גדול. לבקיאותו בעולם התורה וההלכה לא היו מתחרים. זכורה בין היתר אמירתו לפיה פיקוח נפש מתיר החזרת שטחים. צר לי על לכתו, תנחומיי למשפחתו", אמר.

- שר האוצר יאיר לפיד וחברי סיעת יש עתיד מסרו כי הם משתתפים בצערה של משפחת יוסף על מותו של הרב עובדיה יוסף. הרב יוסף היה ממעצבי הרבנות הראשית בישראל ואחד מגדולי פוסקי ההלכה והסתלקותו מותירה חלל גדול בעולם התורה.

- שגריר בריטניה בישראל מתיו גולד מסר כי הוא מבכה את פטירתו של הראשון לציון, הרב עובדיה יוסף, נשיא מועצת חכמי התורה ומנהיג תנועת ש"ס. "היה לי הכבוד לפגוש אותו ולראות את הנפש יוצאת הדופן שלו. זכיתי לראות מקרוב את אהבת האדם שהייתה בו, והרצון לשלום", אמר - גולד הוסיף: "אני שולח את תנחומיי למשפחתו, לרב הראשי יצחק יוסף ולכל תנועת ש"ס".

- ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, ספד לרב עובדיה יוסף ואמר כי הרב "היה חלק מנופה של ירושלים בדורות האחרונים, אישיות דגולה וחוצה מגזרים". לדבריו, הרב היה מנהיג רוחני ופוסק הלכה לרבבות בעם ישראל ובעולם כולו".

- יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט התייחס לפני זמן קצר למותו של הרב עובדיה יוסף. "הציבור הדתי לאומי ועם ישראל כולו מתעטף ביגון על לכתו של הראשון לציון הרב עובדיה יוסף, שכיהן כרבה של תל אביב והרב הראשי לישראל וסלל נתיבות ברגישות ובתבונה בין אדם לחברו ובין ישראל לאביהם שבשמים", אמר בנט.

- יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' שלחה  את תנחומיה למשפחתו של הרב עובדיה יוסף ולציבור הגדול שראה בו מנהיג בלתי מעורער. "זה הרגע להשאיר מאחור את אמירותיו השנויות במחלוקת של הרב, ולזכור כי היה מנהיג רוחני ענקי, גדול בתורה ובעל יכולת נדירה ללכד סביבו ציבורים נרחבים בחברה הישראלית. בלכתו של אדם בעל שיעור קומה כזה יבחר כל אחד מה הוא לוקח ממנו ואני אקח את תמיכתו החדה בשלום ואת גישתו האנושית והמקלה בכל הנוגע לעגונות, לגיורים, ולנושאים רבים נוספים".

- שר התחבורה ישראל כץ הביע צער על מותו של הרב עובדיה יוסף ואמר ש"ישראל נפרדת מרבה ומורה, מפוסקי ההלכה החשובים בדורות האחרונים" - כץ הוסיף כי הרב, שהיה מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, "לא בכדי נשא הרב את התואר 'מר"ן' והוכר כגדול הדור. פסיקותיו והלכותיו מלווים ועוד ילוו אותנו דורות רבים. הוא זכה להערכה והוקרה בציבור כולו ולכתו תותיר אחריו חלל גדול".

- הרב שלמה עמאר, עד לאחרונה הראשון לציון אמר כי מדובר ב"מנהיג של דור שלם" - עמאר קרא לכל בית ישראל להגיע ללוויה שתתקיים בשעה 18:00 בבית העלמין סנהדריה בירושלים כדי "לחלוק כבוד לתורה ולקדוש ברוך".

- האדמו״ר מבעלזא פרץ בבכי כששמע את הבשורה הקשה, ציין את הקשר שהיה בינו לבין הגר"ע כשלמדו יחד אצל הגר"מ שרעבי זצ"ל והורה לכל ציבור החסידים ותלמידי הישיבות להשתתף במסע הלוויה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.