רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 18 באוקטובר 2013

העסקנים הותיקים והמנוסים הכריעו העסקן הליטאי הצעיר נאלץ להרים ידיים

מאת חיפאי

לפני שבוע ביצעה אגודת ישראל בחיפה בתיאום עם חסידות סערט ויזניץ מהלך מבריק וחתמו ראשונים על הסכם עם המועמד המוביל לראשות העיר מר יונה יהב הסכם תמיכה בו לראשות העיר לקדנציה נוספת. יונה יהב הביע את הערכתו לנאמנות האמיתית לאורך כל הדרך של הקהילות החסידיות אך מעל הכל ציין ראש העיר את הכרת הטוב שיש לו כלפי הקהילה החסידית שיודעת להעריך ולהכיר טובה על התמיכה המסיבית לאורך העשור האחרון שהוביל לפיתוחם המרשים בחיפה של הקהילות החסידיות בעיר .
מי שיצא לא טוב מהסיפור זה נציג הליטאים הרב מיכאל אלפר שהוא  בחור צעיר בלי נסיון וללא חושים פוליטיים שפועל בחובבנות וגורם לפגיעה עקבית לצרכי הקהילה הליטאית שהתפתחה לאחרונה.
הרב אלפר נפגש עם חברי המטה החרדי למען המועמד השני לראשות העיר מר יעקב בורובסקי וטען בפניהם (הדברים מוקלטים)שהוא איתם ואף הוא אישית יצביע עבורו אולם עליהם לעשות את העבודה בפרופיל נמוך כדי לא להרגיז את יונה יהב.לדבריו בבחירות הקודמות הוא התאבד עבור בחירתו של בורובסקי ורק הפסדתי מכך מכיוון שבכל הקדנציה ראש העיר לא ספר אותי אין לי שום הישג להציג לבוחרים שלי התחייבתי להביא להם את בית הספר הפתוח ברח' ברל אך יונה יהב לא הסכים ונתן לקהילה מבנה מרוחק משכונת נווה שאנן  ברח' השומר וחייבים להגיע בהסעות דבר שהוביל למירמור בקהילת נווה שאנן. כששמע שחסידי גור וויזניץ חתמו עם יונה יהב הוא לא ידע מה לעשות הרי הוא הוביל את מאבק של הליטאים לפלוש למבנה עירוני ותקף את ראש העיר. וכעת ידם של החסידים שוב על העליונה. ואז ברוב טיפשותו ובהילותו נגד דעת קהילתו המתנגדים בתוקף ליונה יהב ואף הזכירו את פסיקתו של מרן הרב שטיימן שאסר לחבור בבחירות האחרונות ליונה יהב ורץ ללישכתו של יונה ואמר הציבור הליטאי "כולו" יצביע לך.אבל יהב לא טיפש ומכיר את אלפר אמר לו אין לי אמון בך ואני יבדוק את הקלפיות האם קהילת הליטאים הצביעו לי.אלפר יצא במצב רוח רע כי הוא מבין שזה יעמיד אותו במצב של שקרן שאין משמעות למילה שלו והקהילה לא מתיחסת אליו.
הברוך הנוסף שלו שהוא רימה את הספרדים. הוא הבטיח שלא יעשה שום צעד בלעדיהם ובסוף . רק לאחר שסגר עם יונה הוא אמר לספרדים שהוא עשה את זה .
דידן נצח- פסח מורגנשטיין ואריה בליטנטל נציגי אגודת ופא"י הוכיחו שהם המובילים בעיר המשפיעים והמבוגרים האחראיים  בעלי הנסיון שפועלים לטובת הציבור באמת .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.