רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 27 באוקטובר 2013

האדמו"ר מגור מול רבבת משפחות: מי נדחה מפני מי?

מאת גערער

האם זכותו של האדמו"ר מגור לכפות את דעותיו ושיטותיו על קהילתו הגדולה??? האם זכותו לשדד מערכות ולבצע מהפכים כה קיצוניים ומרחיקי לכת??? האם זו טענה הגיונית לומר שזכותו לעשות ככל שהוא מבין, ומי שלא מוצא חן בעיניו, מוזמן לעזוב את החסידות???

לאחרונה נידונה בבלוג נכבד זה, השאלה דלעיל הראויה להתייחסות מיוחדת.
את החסידות, אמנם, הקימו זקיניו לפני כמה יובלות שנים, אך החסידים? הם לא רכושו, ואין שום צידוק מוסרי שיתנהג בהם כאילו היו כחומר ביד היוצר, ברצותו מרחיב וברצותו מקצר, ברצותו אוחז וברצותו שִׁלַּח, ברצותו מיישר וברצותו מעקם.
האם האדמו"ר יכול לעשות ככל העולה על רוחו??? שמא אם מעוניין הוא לבצע מהפכים כה קיצוניים, מבלי להתחשב בקהל עדת מרעיתו, ובדמויות החשובות של הקהילה, יתכבד נא להקים חסידות אחרת ויניח אותנו לנפשנו. במצב הנוכחי הוא מבקש לנצל לרעה שילטון ומנדט שניתן לו, תוך הפעלת טרור והשלטת פחד, וניצול עדר הכבשים שאינו מעוניין להסתבך איתו ועם המאפייה שלו.
גם בשאר אסאד אומר שמי שהמדיניות שלו אינה מוצאת חן בעיניו שיקום ויעזוב, אז כנראה שזאת לא טענה רצינית הגיונות ועניינית, להשתלט בכח הזרוע על קהילה/מדינה, ולבצע מהפכות של 180 מעלות, להשליט טרור ולרצוח אנשים ונשים. ומסתבר שבחסות הטיעון המהולל הזה של "מי שאינו מרוצה שיעזוב", מנהיג אינו יכול להשתולל ולבצע מה שליבו חפץ.
למי שזכרונו קצר, נמנה כמה פרטים קטנים מהמהפכות שזמם וביצע: ביטול לימוד העיון לחלוטין (אם בכל אופן יש כמה מאות בחורים שמתאים לסוג הראש שלהם ללמוד עיון – שיעזבו את החסידות), ושימת דגש על כמות במקום איכות, ביטול לימוד משניות - הילד קופץ מלימוד חומש עם טייטש ישירות ללימוד גמרא!!! (איך שאר גדולי ישראל לא חשבו על הסטרטאפ המבריק הזה?), ולאחרונה ממש ביטול לימוד התוספות בישיבות (מישהו מאמין שרעיון לא שפוי כזה יכול לעלות במוח של בר דעת?), ובנוסף, משהו שלא הרבה מדברים עליו: החזון החינוכי של אחרית הימים של האדמו"ר, לדבר אידישקיט עם ילדים בני 3, שלא טעמו עם חטא, ולהכניס להם בכוח בעיות (לחסידי גור שמבינים את המשמעות של הטירוף, מיותר להסביר את הנוולה הזאת), ועוד כהנה וכהנה. וזה עוד לפני שהזכרנו את ההטסה של כל אדם מוכשר ובעל צורה בכל תחום (ע"ע ר' שאול אלתר, ר' איצ'ה ויינברג האדמו"ר מטאלנא, ר' מנדל שפרן, ר' יעקב שלמה מוזסון, ר' בצלאל וקסלשטיין, ר' אברהם אטלס, ואכמ"ל).

חשוב להבהיר עוד נקודה חשובה: מאז ייסוד החסידות, חלו בינתים כמה שינויים קיצוניים במוסד המתקרא "חסידות", ומקבוצה של עובדים יראים ושלמים שהכתירו לעצמם מנהיג, התמסדה השיטה והפכה למסגרת קהילתית לכל דבר ועניין, והקהילה החסידית היום היא קבוצת אזרחים-צרכנים שהתאגדו כאחד לצורך מתן שירותי קהילה. להיות חסיד בעלז או ויזניץ (או כל חסידות אחרת), היום, זה דומה לחברות בקופת חולים, ולא משהו מעבר לזה, ובניגוד לאלו שיאחזו בקרנות המזבח ויתכחשו לעובדות. (ובשונה מקופות החולים, אין תנועה בין החסידויות והקהילות השונות, כי המסגרות חזקות, וכמעט אין מצב לעזוב קבוצה כל שהיא ולנדוד בין הקהילות. מציאות זו לכשעצמה מעמידה באור לא מוסרי מנהיג המנצל את העובדה שהוא מחזיק בידים "לקוחות שבויים", ועושה בהם ככל העולה על רוחו).
בראש המסגרות והקבוצות הנ"ל, עומדים אדמורי"ם, המשמשים בתפקיד של "ראשי הקהל", אך אינם יכולים להתחמק ממבחן הציבור.

אמור מעתה: אילו האדמו"ר מגור (וחבר מרעיו המאפיונרים והגנגסטרים) היה מבקש להשתמש במנדט שקיבל בגבולות הסבירות ובגבולות הטעם הטוב, באמת לא היה לשום חסיד טענה, אבל כיון שלא זה המצב, הטענה היא הפוכה לחלוטין: אם האדמו"ר אינו מעוניין, שיקום ויעזוב את החסידות ואת החסידים התמימים לנפשם. ויפה שעה אחת קודם!

10 תגובות:

  1. במקום שאין
    ר חיים הקטן. תהיה אתה האיש
    ואל תרפה. תעשה יום יום שטיפת מוח לגברים
    ובעיקר לנשות חסידיי גור. והם ילמדו שאיכא דרכי אחרינא
    ממני אישית מגיע לך ישר כוח גדול
    שידרגת לי את החיים האישיים

    השבמחק
  2. תיתפוצץ... כופר נכבד, הכלבים נובחים = והשיירה עוברת, בגאון ובעוז, מרן האדמו"ר מגור שליט"א מנהיג אדיר ובגאון את רבבות חסידיו. אומרים לא ימתו הקנאים - היקנאו והתפוצצו. ואני אומר כן ימותו אלו שמדברים בצורה כזאת על מנהיג הדור האמיתי, ענק שבענקים, אש אוכלת, עמוד האש ועמוד הענן - לפני המחנה, איש קדוש מלאך ה' צבקות, נשר ישראל, מנהיג בחסד וכו' וכו' תלכו לכם לחיים טובים ולשלום יחד עם רבי שאול שלכם. נראה אותכם... אבל אתם מ-פ-ח-ד-י-ם ת-ת-פ-ו-צ-צ-ו-!!!!!!!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. כל הכבוד, נהניתי מהתגובה ומהציטוט

      "האדמו"ר מגור מנהיג אדיר בגאון את חסידיו".

      הכינוי הגאון האדיר אי אפשר לכתוב עליו, אלא על הראש ישיבה הגר"ש אלתר, ולכן מצאו תחליף

      "אדמו"ר מנהיג אדיר ובגאון את החסידים".

      מחק
  3. רבי חיים זה שיודע הכל כמר מזמן כתב שאנחנו החסידים לא אומרים לנו את האמת, והרבי חולה מאוד... נו ר' חיים מה קרה? ב"ה הרבי בריא וחזק, עומד כל התפילות, עושה 3 טישים בשבת אחת, מחלק לחיים לרבבות, יושב שעות בחתונה, ואתה ר' חיים פתי מאמין לכל דבר שמוכרים לך אנשי רבי שאול המעוצבנים. גם אמרתה שמיד אחרי החתונה והבחירות מגיע הפיצוץ הגדול, ור' שאול לוקח את אנשיו והולך להתפלל לבד, נו,נו, מה קרה. אלא שוב פעם אתה הגאון הגדול ר' חיים, קונה הכל בחצי לירה ועל זה כבר אמרתי "פתי מאמין לכל דבר". ואולי זה לא מאמין אלא פשוט בודה מליבו, שקרן ונוכל, שנאת גור שגרמה לך בזמנו לברוח מהארץ, אתה כותב כל מה שרצית שיקרה, אבל מה אפשר לעשות שכ"ק מרן האדמו"ר שליט"א מנהיג ברמה את רבבות חסידיו בעולם. מנהיג ברמה את מועצת גדולי התורה של אג"י. (זה הדבר הכי הטוב שיחל לקרו לו הקמת המועצת) וגם הצליח יפה מאוד בכל תוכניותיו בקשר לבחירות. חחחחחחח תמשיכו להתפוצץ ובבום גדול!!!! ואתה ר' חיים תפסיק לקנות מה ששולח לך 'ר' מת"א. זה הכל בגלל שהוא מבואס על המערכת.

    השבמחק
  4. גררסס יקרים אל תתקפו את שאולזון אלא את הדברים שהוא כותב בשמו או שמצטט בשם אחרים אם הוא צודק תסכימו איתו ואם הוא לא צודק תכתבו למה ותסבירו ... הציבור הרחב שקורא את התגובות שלכם רואה רק קללות וניבולי פה וזה מוריד את ערככם בעיני הציבור וחבל... ואגב תשתדלו גם להיות כנים וישרים הוא לא כתב שיהיה פיצוץ אחרי החתונה אלא אחרי יוון אז נא לדייק

    השבמחק
  5. כבר שנה מאז שאני קורא את הבלוג וצוחק כל פעם מחדש, הוא כותב כאלה דברים. אני מחכה לאדמור שיחקר ביום רביעי, לאלה שלא יכולים להמשיך לסבול, לפורשים אחרי פטירתו הטרגית של ישראל קרול ....והתוצאה ממש כמו השיר ששרנו בילדותינו "אף אחד לא קם, ומפה לשם עם ישראל חי וקיים" .
    בתור חבדניק אני מצפה להמשך נאמנות לרבי נבג"מ, שאהב כל יהודי ובוודאי ת"ח, ובראשם האדמו"ר מגור שליט"א,והורה שיצביעו בעד המועמד החרדי ביותר...

    השבמחק
  6. תגיד, אתה חסיד? ממתי הרבי מכופף את עצמו לחסידים? מי לא מוצא חן בעיניו שלא יבוא, אולי כך נשלם פחות כסף בחגים על דירות להשכרה. השנה בגלל הגורים שלמנו לר"ה 3,000 ש"ח כי רצינו ללכת לכותל בחג, אז בבקשה גורים יקרים , תעזבו את הרבי שלכם ושאולזון יהיה מרוצה ...ואנחנו נחסוך כסף , עד ל"ג בעומר שאז הסטמרים אהובי נפשו יבואו לרבי שמעון... אולי גם תכתוב עליהם ונשלך פחות מ1,000 דולר למיטת סדום בלול תרנגולות בכפר מירון

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה עלוב עם ההזיות הפרימיטיביות שלך על יורש רעבעריי שהחסידים הם 'שלו' על כרעם ועל קרבם לעשות בהם כבצרור המפתחות שבכיסו..
      יהודי כשר ומנהיג ראוי כן מכופף עצמו ואפילו לילדים וכבר אמרו חז''ל שנמלכים בציבור ונוהגים בהם ברוך כאשר ישא האומן את היונק.
      אתה ודומיך נמשכים לבאז הברבארי של העבדות הרודנות והשילטון הטוטאלי אך מה לאלה הדברים הנמוכים ולקרוא לעצמכם חסידים?!

      מחק
  7. Comment #2
    I understand that you're a chosid and an unquestionable follower of your rebbe BUT to crown him as a KDOSH HASHEM AND MALACH? you should get some mental help immediately

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.