רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 3 באוקטובר 2013

עשרות חרדים בהר הבית



מאת קדוש וטהור

עשרות חרדים בראשותו של הרב יצחק ברנד עלו אמש להר הבית, לאחר טבילה כהלכה, חליצת נעלי עור, והליכה בתחומים הנמצאים מעבר לכל ספק מחוץ לשטחי העזרה המקודשת בהר הבית.

הרב ברנד מפונוביז', הוא מחברם של עשרות חיבורים תורניים, ביניהם גם חיבור מיוחד שהקדיש לבירור דיני העלייה להר הבית בזמננו. לדבריו, העלייה להר היא לא רק מותרת, אלא מצווה וחובה על כל יהודי ששואף לחדש את מצוות התורה התלויות במקדש.

העליות הללו להר הבית מסמנות התחדשות של המנהג הקדום לעלות לרגל למקום המקדש גם לאחר חורבנו. העולים סבורים שלמרות איסור הפולחן שהממשלה מטילה על העולים בהר הבית, בכל זאת ישנה 'מצוות ראייה', או זכר לה, בימי הרגלים.

לאחר שבחג הסוכות המשטרה סגרה את הכניסה ליהודים אל ההר במשך כמה ימים, בגלל התפרעויות המוסלמים במקום, קבעו אמש שוב עשרות חרדים שלא הצליחו לעלות להר כמנהגם, ועלו לעליית תשלומים. למרות הקושי להגיע בימים רגילים השתתפו עשרות בעליה אמש, ואגודת "משמחי עולי רגלים" דאגה גם הפעם להגיש שתייה לציבור העולים כמנהגה בחג.

בין העולים היה גם ילד חלאקה ששערותיו נגזזו במקום לפני ה'.

הרב ישראל אריאל ממכון המקדש שהשתתף בעליה, העביר במקום שיעור תורני, ודיבר בשבחם של המצוות שיהודי זוכה לקיים בעצם עלייתו בהר. הרב ברנד נשא גם הוא דברים עם הקשר לפרשת השבוע, אודות החשיבות והחובה לשמור על ארצנו ומקום המקדש בידינו, ולא לתיתם או למוכרם לידי זרים, לא בהסכמים מדיניים ולא בהיתרי מכירה.

העולים דיווחו שמלבד תקריות קלות, העלייה להר התקיימה באווירה טובה, בהתרגשות, ובתפילות מן הלב שיבנה המקדש ועבודת השם תחזור למקומה כבראשונה. בקשות לרפואת מרן הרב חיים עובדיה יוסף. חלקם השתחוו מלוא קומתם, ובסיום אמרו קדיש באיחולים שיתגדל ויתקדש שמו של הבורא יתברך במקום, ובעולם כולו. לאחר מכן פצחו העולים בריקודי שמחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.