רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 14 באוקטובר 2013

הצד השני - חסידי גור משיבים לכלל חסידי בבית שמש

כדרכי לתת לכל צד להביע את דבריו ודעתו אז כך גם במקרה הזה, וזכות הדיבור לחסידי גור בבית שמש:

אנשי "כח" פיזרו בערב שבת לפני כניסת השבת פשקעווילים מכוערים שמשמיצים ומוציאים שם רע לקהילת גור בבית שמש.

לטענת הפשקעוויל הצבעוני, קהילת גור זכתה וזוכה להקצאות נדיבות מצד עיריית בית שמש לאורך השנים, ואילו שאר כל הקהילות יושבות במוסדות ובתי כנסת בקראוונים.

כיון שאני יודע שדרכך להביא את שני הצדדים, גם את הצד הפחות פופולרי, אני סמוך ובטוח שתתן לי את הבמה המכובדת שלך להצגת הצד השני של המטבע.

בפשקעוויל הביאו אנשי "כח" (שלומי אמונים) תמונות של ישיבת פני מנחם וכן של תלמוד תורה גור בבית שמש השוכנים במבנים למול קראוונים של קהילות אחרות.

אין קשר בין הטענות למציאות


אך ראוי להעמיד דברים על דיוקם:
ישיבת פני מנחם בבית שמש נבנתה על קרקע פרטית ולא על שטח בהקצאת העירייה, וכן נבנתה בעזרת תרומות מנדיבים ולא מתקציב העירייה.

ועתה, בקשר לשאר המוסדות, יש מספיק שטיבלעך וכיתות ושאר מוסדות של קהילת גור בבית שמש ששוכנים בקראוונים או בשאר מבנים בלתי ראויים, אשר נתונים לחסדי השמש או הגשם כל ימות השנה.

ומאידך יש המון מבנים מסודרים לשאר הקהילות בעיר, ורק בקריה החרדית לבדה, יש את הבנין הענק של חסידות לעלוב, ויש את שערי תורה ואת את הבניין של סלאנים, ויש את ברכת אברהם של הליטאים, ועוד ועוד.

מה הם מצפים? שקהילה גדולה של למעלה מ-800 משפחות תקבל הקצאות כמו קהילה בת 30 משפחות? (שזה גודל קהילה ממוצע בעיר)

בנוסף, חלק גדול מהתמונות המתמסכנות של הקראוונים הם בכלל של קהילות הירושלים (אחד מקהלי היעד של מפלגת "כח") שהם בדעה והשקפה עקרונית לא לקבל שטחים והקצאות מהעירייה למוסדותיהם, אז מה להם כי ילינו על אחרים שכן לוקחים?

ילמדנו רבינו: למה לביאלה לענטשנע מגיע שטח רחב ידיים?

אותו לבלר שמדבר בשם השיוון ורוממות האפלייה בגרונו, אולי יחכים אותנו בהרבה קהילות קטנות שזכו להקצאות לא פרופורציונליות לגודלן, למשל קהילת ביאלה לענטשנע שזכתה להקצאה רחבת ידיים על קרקע פנויה במרכז רמה ב' (וחלילה וחס לא על גבי גן ילדים, כמו רוב בתי הכנסת של גור).
ואותה קהילה חשובה של ביאלה לענשטנע (בראשות האדמו"ר הנכבד) אינה נכילה יותר מ-30 חסידים/מתפללים/מזדמנים. אז אולי הלבלר השוקל בפלס ילמדנו מדוע מגיעה כזו הקצאה לקהילה כזו קטנה?

רגע. ושכחתי את נדבורנה אראד (אין כאן טעות) זכתה אף היא בסמיכות לאותו פלג ביאלה לשטח רחב ידיים על קרע פנויה?

אז מה העוקץ כאן?

אולם ברור כשמש (של בית שמש) שהעיסוק בעובדות מיותר במקרה הזה לחלוטין, כי מטרת כותב הפלסתר הזה, היא לגרות ולשסות את אברכי גור בשאר קהילות העיר.
היות ויודעים הם כי חסידי גור לא ימחלו על כבודם, ולבטח יתקוממו כאשר יפרסמו עליהם שקרים בראש כל חוצות, אז הם פשוט מעוניינים להוציא מהגערעס את האלימות, כדי לחזק את מפלגת "כח" (שלומי אמונים) בעיר.

אך חסידי גור וכן שאר החסידויות הגדולות (בעלזא וויזניץ) והנלווים אליהם (ביאלה, בויאן ועוד) לא ירדו לדיוטא תחתונה זו, ויותירו בה את חברי המפלגה שביקשו לרדת אליה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.