רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 8 באוקטובר 2013

מה לי מצריי, מה לי מיוצרי

מאת שמר'ל רבינוביץ'
קל לתקוף את מצביעי הבית היהודי בבחירות האחרונות.  ויש בינהם לא מעט חרדים. אבל ייתכן במציאות פוליטית מסויימת שהנזק שיגרמו מפלגות חרדיות מסויימות יעלה על הנזק שהבית היהודי יכולים לעולל. המציאות היום מראה שהמצב הפוליטי יכול להשתנות במהירות, ומה שהיה אתמול בלתי מציאותי יכול לקרות בקרוב מאוד. בנט שעשה חשבון עצמי הגיע למסקנה שהברית עם לפיד הולכת ורופפת מיום ליום. ככל שפירון הטירון ולפיד (שזכה לכינוי מהרב שטיינמן) יפגעו יותר בישיבות גם חרדיות וגם תיכוניות, ובכל מסגרת תורנית באשר היא, וככל שציפי לבני בעידוד נתניהו תרוץ קדימה, כך היום שהחרדים יכנסו לממשלה על חשבון לפיד ובנט הולך וקרב. במקרה של התקדמות בתהליך המדיני יכולים החרדים להכנס לממשלה בלי בעיות מיוחדות עם שלי יחימוביץ' (דרעי מתגעגע לימים בהם הלך עם יחימוביץ' דו-קרב חרבות ידידותי בכל בוקר ברשת ב') ואז הנזק יהיה בלתי הפיך, ולו רק כדי לנקום בבית היהודי. המצביע החרדי שיש לו מעט אחריות ושכל שואל את עצמו: מה עדיף? ערעור הביטחון בארץ ישראל והפקרות כמו בתקופת אוסלו, או שקצת נסבול גזירות כלכליות? לא בטוח שיש תשובה על כך. מה שנקרא "מה לי מצריי, מה לי מיוצרי". כשחברי הכנסת החרדיים יקבלו הצעה להכנס לכורסאות עור הצבי הרכות, בתמורה להסכמי "שלום", שיחשבו פעמיים. שלא יווצר מצב שבבחירות הבאות הם יצטרכו להתחנן שוב לקבל את המנדט החמישי, כמו שקורא בכל פעם מחדש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.