רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 9 באוקטובר 2013

חכם עובדיה שלי

מאת הכהן הגדול

פעמיים הייתי ממש במחיצתו,כשהייתי בחור בישיבת פורת יוסף שהרב היה נשיא הכבוד שלה הוא בא פעם לבקר\לדרוש והצלחתי להשתחל למעלית ביחד איתו ומלוויו וזה היה רגע מאד מוזר עבורי ,תחושה של כבוד ויראה מהרב שבשבילי אז היה מודל לחיקוי.

הפעם השניה שבא ראיתי אותו היתה באחד הפעמים שבתור בחורים עלינו לביתו ומה שאני הכי זוכר מהבית שלו זה שפשוט לא ראו קירות!!הכל מדפים על מדפים עמוסים בספרי קודש שלא היה לי ספק שהוא יודע כל אחד מהם

נער הייתי גם התבגרתי טיפה ואפילו למדתי קצת והבנתי שצריך להפריד בין התדמית של הרב למי שהוא באמת
ולשם כך צריך להפריד בינו לבין הפוליטיקה שמסביבו

בתור בחור בישיבה ספרדית שסניקית התחושה הייתה של גאוה שמגיעה מרגשי נחיתות מול האשכנזים ובעיקר הליטאים שהם המייצגים בעיני עצמם את עולם התיירה.הדבר התבטא בצורת הלימוד ,בהגייה ובלבוש
חנפנים ומלחכי פינכה ובקיצור צבועים אף פעם לא חיבבתי ככה שלמערכת הפוליטית בחירות פלייארים וכו' לא נכנסתי
וכמה שגדלתי ולמדתי הבנתי שהם אלו שנדחפים מסביבו של הרב מקיפים אותו ושומרים עליו 

אבל עדיין תורה היא וללמוד אני צריך!!בתור יהודי ממסורת מרוקו שגדל על כבוד לתורה וללומדיה היה לי ועדיין יש לי כבוד עצום לרב עובדיה ולדרכו התורנית שאיננה דרכי.ככה חינכו אותי  ,כבד  תקשיב ותלמד אבל איני יכול לוותר על המסורת שלי ושיטת הרב עובדיה בהלכה לא השאירה מקום למסורת שלי

דרכי הפסיקה בהלכה אינן תואמות וברוך ה' שיצאו כמה ספרים שעומדים על כך.ואולי אכתוב פוסט נפרד על כך מתישהו

ראיתי שמישהו באחד ההספדים השווה אותו לרמבם וידוע שהרמבם של היד החזקה הוא הוא הרמבם של מורה נבוכים
אבל בשבילי הרב עובדיה פוסק ההלכה מקים קרנה של יהדות  המזרח אינו הרב עובדיה של ש"ס שאני מאמין הוקמה בכוונות טובות וברצון לשנות והפכה למכשיר לדיכוי דעות ומחשבות שלא הולכות בתלם הרעיוני מחשבתי ופוליטי בידי פוליטיקאים ואנשי יחסי ציבור 

בנוסף לכך ,הרצון ליצור ספרדי חדש נאמן ל"מרן" שאינו אלא העתק חיור לאשכנזי ליטאי לא קוסם לי.בעיניי אחידות אינה אחדות !!אלא יש מקום לדעות נוספות והמנטליות הספרדית \מזרח תיכונית שונה לגמרי מהאשכנזית ולטובה אבל עדיין צריכים אהבת ישראל לכל יהודי באשר הוא  
 
הרב עובדיה שלי הוא פוסק הלכה שיודע שיש אנשים מחוץ לבית המדרש ומחוץ לספרים. מבין אותם ,את הקשיים ואת התסכולים ובקי בהלכה על מנת לאפשר לאנשים לחיות על פיה ולא לחנוק אותם באיסורים מומצאים וחומרות שאין להם בסיס רק ליתר ביטחון
הרב עובדיה שלי אמיץ אנושי ולוקח אחריות בלי להירתע  ואת זה יש ללמוד ממנו

זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל אמן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.