רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 10 באוקטובר 2013

מכתב של אח מחבל לאח שונא המבקש ומתחנן ממנו שיצביע 'מחבלים' 'עץ'

בעזרת ד'

לכבוד אחי מורי האברך היקר והחשוב ר' .... שליט"א ני"ו המפורסם בגדלותו בתורה ויראת שמים וכל מידה נכונה, עושה חסדים לאלפים אוהב שלום ורודף שלום לרחוק ולקרוב .
רב שלום לו ולכל הנלוים עמו ולכל עמ"י .
זכורני בשם קדוש ישראל החפץ חיים  זיע"א
(ואכתוב ברשותך לא בלשונו), מנהג רוב מדינות העולם שלראשות העיר והמדינה יש בחירות "דמוקרטיות" דהינו שכל תושב מגיל 17 או 18 וכדו' זכאים להביע את דעתם מי ראוי להנהיג את העיר או המדינה. והטיפשות שבזה גדולה עד מאוד. מי זכאי לבחור את זה שיקבע על המלחמות והביטחון המיסים והבריאות וכו' וכו', כל זה יבחר ויחליט איזה "אלנפבת" חסר מינמום של השכלה, וודאי שללא טיפת מושג מי זה שראוי ומבין בבריאות ובביטחון וכדו'.  וכל קשיש סנילי על כסא גלגלים יחליט על איזה מטופש א' שהחליט להגיש מעומדות והצליח לשווק את עצמו טוב, ולא צריך שיהיה לו שום תקדימים ותעודות לנושא שאליו הוא הולך להיבחר. למה איפה לא עלה בדעת איש לעשות בחירות בין כל חברי הקופת חולים מי יהיה הרופא ומי יהיה המנתח, ושכל מי שירצה יהיה זכאי להגיש מעומדות? למה שלא לכל חבר בקופת החולים יהיה זכות להחליט את מי הוא  רוצה?! וודאי שלא!! זה הרי  מביא לידי גיחוך!
נו אז איך הגיעו בעולם "המודרני" שלנו הגיעו לכזו רמת טיפשות? אם לפחות היה איזה מבחן לרמת משכל, ומי שעובר את הדרישות יכול לבחור זה עוד ניחא.
אומר החפץ חיים, אם יש איזה נבחר ציבור שמיצר לעבדי ד' ובשעת הדין בבית דין של מעלה, ידונו גם את כל הבוחרים, על מעשה הרשע של אותו נבחר ציבור, משום שהם בתמיכתם בו הביעו אמון ושביעות רצון והזדהות אם מעשיו המושחתים. ולכך עשה כן קוב"ה שכל רשעי הגוים שבלבבם שונאים וחושבים רק רעה כל היום על היהודים, וכדו' שלא יוכלו להכחיש מחשבותיהם, יראו להם את פתק הבחירות שדחפו לקלפי, המביע הזדהותם באותו איש ציבור,.
ופשוט, לכל בר דעת, ואתה בר דעת הרי, שכשעומדים בימים אלו בנושא הבחירות, זה נושא רציני, ולא שאלה שאפשר לבטלה במחי יד,
יש כאן כמו שאומר הח"ח, עדות שלך על עצמך, האם פעלת נכון או דילמא ח"ו לא .
שמעתי כבר כמה אנשים אומרים, מה זה כבר משנה להצביע לזה או לזה, אני יחליט ליד הקלפי מה שיתחשק לי, הוי, והמשפט הזה זה הרי טעות איומה, יש כאן ניסיון איך נגשים אל הסוגיא הזו, ולא רק מה שיבחרו בסוף, בר דעת חייב להעמיד לעצמו כאילו הוא עומד בפני פעולה שאם יפעל נכון ירויח מיליון דולר  ואם ישגה יפסיד מכיסו סכום זה, ואמנם בן אנוש מטבעו לא אוהב מצב כזה מלחיץ שמחיבו להחליט כאן במשהו רציני, עדיף לו להתחמק, וכל אחד בדרכו דיליה, כל אחד בדרך ניסוחו, יש אחד שאומר בסגנון של "עזוב מזה כבר משנה" יש עוד רבים כל אחד כאתרי', אתה לדוגמא בחרת בניסוח "שאסור בכלל לשמוע צד שני," זה "ביזוי תלמידי חכמים" וזה הרי נוסח כ"כ לא נכון, הרי  כשיעלה לבי"ד של מעלה, איזה תינוק שנישבה, וידונו אותו על כל השגגות שעשה, ויטען "לא ידעתי", הוא הלך לו לתומו , ולא חשב שיש כאן נידון בכלל , אבל התביעה עליו תהיה "שהיה לו ללמוד ולא למד" , וזה עלול להיות התביעה על הרבה אברכים יקרים בני תורה, שאין להם כח להכנס לנושא ודוחים זה באיזו ליצנות שדוחה ק' תוכחות.
יש כאן ג' נושאים (מה שעומד לי כעת בראש),
א' על עצם האישיות של כל אחד משני הגדולים הנחלקים (הגראי"ל שטיינמן שליט"א והגר"ש אוירבעך שליט"א ),
ב' על השיטה ודרך הנהגה של כ"א מהנ"ל .
ג' . על הטענה המרכזית של בית ר' שמואל, ושבגללה נפתח מפלגת בני תורה, שהנהגת דגל התורה, אינה נעשית על ידי גדולי התורה שבראשיה ואפי' לא ידי הגראי"ל שטינמן לבדו אלא רק ע"י אינטרסים אישים וקטנונים של ראשי ועסקני המפלגה, והגראי"ל ושאר חברי "המועצת" שהם אלו שצריכים להחליט בכל פעולה של המפלגה, לא מודעים ואותם אלו שכבר כן מודעים נסתם להם הפה באיומים או בטענה שזה בהוראת הגראי"ל . זה בקצרה ג' הנושאים , אבל הנושא הראשון והשני לא כל כך  נוגעים לעכשיו , [ דאמנם על כל אחד משניהם יש ת"ח גדולים שטוענים על עצם אישיותם, ויש אפי' פוסלים אותם מדין ת"ח, ובאמת זכותו של כל ת"ח שהגיע להוראה, לפסוק על אחד דאין לו דין ת"ח, וכמש"ל הסיפור על הראי"ה  קוק שהיה מחלוקת גדולה ביחס לאישיותו בין החזו"א  ועוד הרבה גדולים (ואומרים שהחזו"א התבטא עליו "אפיקורס") לבין  גדולי ירושלים, ולפי הרב אלישיב או ר' שלמה זלמן שאחזו מהראי"ה קוק , לא נפסל החזו"א בזה שהוא פסל אותו מכל וכל,
וכן בנושא השני, האם צריך לשמור בקנאות על המסורת עם כל הסיגים שעשו גדולי הדרות, או שאין טעם להשניא את דרך התורה על דור חלוש כ"כ,   והדברים נתונים לשינוי לפי רמת הדור,
גם בזה בהחלט יש ב' צדדים , והחלש אופי, זה שמחפש חיים קלים יותר, ונדמה לו שהגראי"ל שליט"א יספק לו את ז , ילך ויקח לו את הגראי"ל בתור רב בגלל זה , הרי וודאי שיקבל על כך עונש ויתן ע"ז את הדין, וכן מי שיקח את ר' שמואל כר' בלי שום בירורים, אלא רק כי זה מה שמתחשק לו ודאי שיתן ע"ז את הדין, לבחור רב זה לא כאן- דן- דינו ,  זה סוגיא שצריך ללמוד אותה הלכתית והשקפתית. אבל שוב זה לא הנושא כרגע]   הנושא שכן חשוב כעת לעניני דיומא הוא הענין השלישי, יש כאן סוגיא שצריך ללמוד אותה, ואסור להתחמק ממנה, "שהיה לו ללמוד..."        
ולפני זה צריך להקדים, שהקשר היחיד בין (הרציף) בין שני הגדולים, הגר"ש והגראי"ל לבין העולם הוא רק ע"י בני הבית"החצר,) ובזמן האחרון , שמצבם הבריאותי מחריף מיום ליום, ויש כל מיני סיפורים (נכונים או לא ) על כל מיני סיפורים שמספרים להם וכל מיני –תשובות שממצאים בשמם , עכשיו למשל אני נזכר בסיפור עם ר' דב יפה שליט"א שהתראין ל"הפלס" ומיד אח"כ קיבל טלפון "מדברים כאן מהבית של הר' שטינמן, הרה"י רוצה לדבר איתך " ואז דיבר מישהו שהציג את קולו  וצעק עליו על שהעיז להתראיין להפלס,  ואח"כ קיבל עוד טלפון מאחד שאמר שהיה בבית של ר' חיים ואמר שהגר"ח שמע שהתראיין והתעצבן ע"ז מאוד ודיבר עליו מאוד חריף...ורק לפני כמה ימים שמעתי על אחד שהמציא איזה פסק של הגר"ח נגד המחבלים והחליט להפיץ את זה בלא שום יראת עונש. וכל האימרות שאומרים בשם ר' חיים נגד מי שהעיז לחלוק על "המנהיג הבילתי- מעורר", וזה הרי ודאי לא נכון , כי לכל ת"ח שהגיע להוראה מותר לחלוק על גדול הדור, ונכון שאולי כל נורמלי ילך אחר גדול הדור , אבל אין כזה דבר שאסור לחלוק !
ובודאי שכל השמועות ששומעים משמו שמותר לגנוב הפלס מתיבות וכו', הרי זה שקר וכזב, דאין שום דין תורה שמתיר, ופשוט אפשר להמציא משמו מה שרוצים, ואפי' לחקות את קולו ולהפוץ הקלטות של זה. וכ"ש כ"ש מה שאומרים בשם הגראי"ל כל מיני משפטים חריפים שמלבד הסגנון שרואים שזה מומצא ובכלל לא בסיגנונו , הרי הגראי"ל הוא אדון השלום, ומלבד מה שכל המחלוקת הזו לא מתאימה לו , ועכ"פ בודאי שלא מתאים לו להתבטא בכאלו משפטים חריפים, והרב פטרוב סיפר שבתחילת הנידון על יתד כשעוד היה בידי הגר"ש אוירבעך, אמר ר' נחמיה פרינלנדר לפטרוב (שהם תיוכו  בין הגראי"ללהגר"ש) שהגראי"ל אמר לו , "כל חיי ברחתי ממחלוקת, ולא מגיע לי בסוף ימי אצטרך להיות במחלוקת, אם הנידון עם הגר"ש אוירבעך, יגרום למחלוקת אני פורש מכל העסקי ציבו , לא שוה לי להרוס  בשביל זה את כל מה שעמלתי בכל חיי!  "  אני מאמין לעד – אחד ת"ח כמו פטרוב, אתה לא חייב להאמין לו, אבל ודאי שזה הדרך והסגנון של הר' שטינמן  שכל חיו ברח ממחלוקת, ולך אפי' לא דיבר על כל מיני אנשים, ואפי' קיבלם בביתו  והדברים ידועים, וכן היחס המכבד שלו כלפי הגר"ש תמיד ובפרט מאז חליו של הגרי"ש כשידע שהוא מיצג קבוצה שלימה של בני תורה, ויסכרו פי  דברי שקר הדוברות על צדיק עתק, בגאוה ובבוז.
ואחר כל זאת אין כל קושי להאמין וגם מה שכל אחד מאיתנו יודע על מה שקורה בדגל התורה, שאיש הישר בעיניו יעשה, ואין רועה ואין מורה דרך, ובעל הזרוע הוא בעל הדעה,
והא חזינא בעינינו על מקרה שבישו מאותם גיחזים לספר להגראי"ל ואמרו שאי אפשר לצערו. ומאידך כל מה שירצו לספר ולהמציא על הגר"ש ותלמידיו יספרו, וכמו שטיפטפו לו כל מיני דברים על יתד שיש שם בעיות כאלו וכו' וכידוע .
וכידוע גם שיש להם שליטה גם על תלונות במשטרה ואכמ"ל ...
וסיפרו שהר' פרידמן (?) רב ביהכ"נ באלעד ודיין בביה"ד הגרנ"ק ,שאסף בשמחת תורה את כל המתפללים וסיפר להם על ההפקרות בשליטה בדגל התורה  ע"י נערים פוחזים וחצופים עזי פנים שמצהרים בפה מלא שהרבנים לא יקבעו בפוליטיקה , ושם (באלעד ) היה נס שכולם הצליחו להתאגד נגדם (והודלף לתקשורת וכו' כידוע). ויש בלי סוף סיפורים על כל ראשי דגל התורה נגד דעת תורה להדיא ובלי שום רצון לדעת מה הרבנים אומרים, ור' שמואל שאל את פטרוב, מי אמר לגפני להכנס לועדת שקד, ופטרוב שאל את גפני , והוא למרבה הכלימה עונה לו לא חשבתי שצריך לשאול מישהו...!
בקיצור יש הרבה סיפורים מפחידים על ההפקרות שהולכת שם, אפשר אמנם לטמון את הראש בחול ולומר זה אסור לשמוע זה ביזוי תלמידי חכמים, אבל ע"ז תהיה תתביעה "שהיה לו ללמוד... "
חייבים ללמוד את הסוגיא, לשמוע  את כל הסיפורים שהיחיד שהעיז לספר אותם זה פטרוב (אפשר לשמוע בטל-  0722700888)תלך עם כל החומר לת"ח מהצד השני, ותשמע מה יש לו לענות ע"ז , ואם צריך תלך עוד פעם לת"ח מהצד הראשון וחוזר חלילה. זה סוגיא רצינית שא"א לבטל אותה בהנד עף עף, מתחיל כבר זמן חורף אנ י נורא ממהר , רק אסיים שבטוחני אם יש לך טיפת ירא"ש שמאחורי הפרגוד תשים פתק "עץ"

                                                                            ואבקש מחילה אם לא התיחסתי לכבוד תורתך
                  כראוי והנני לשוב בהבעת הערכה
 והתפעלות מאישיותך המיוחדת

אח דואג .

2 תגובות:

  1. אוף
    האם רב מבין בבחרות יותר מבעל באסטה?

    השבמחק
  2. אח דואג - אם אתה מפרסם מכתב לאחיך - ניחא. אם אתה מפרסם בציבור -
    למה לא זיכית אותנו בדברי ה"חפץ חיים " עצמו ? חזקה - שסגנונו עדיף על
    שלך - גם את דייקת בתוכן (אם )

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.