רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 18 באוקטובר 2013

עיתון 'חדש' אוים על ידי גור ונאלץ לפסול ברגע האחרון את מודעות הבחירות של 'כח'

מאת דוד סגל

השערוריה הזו אירעה בלילה שבין רביעי לחמישי.
בעלי עיתון 'חדש' היוצא לאור בבית שמש הותרע בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים  כי אם מודעות הבחירות של 'כח' יפורסמו בעיתון מצבו יהיה בכי רע וילדיו ייזרקו לאלתר ממוסדות החינוך שבהם הם לומדים.
הכל התחיל לפני כחודש ימים עם עלותו של קמפיין הקיפוח של סיעת 'כח' – אגודת ישראל, הקהילות הכלל חסידיות וקהילות ירושלים בעיר בית שמש. בכירים במטה המפלגה ישבו ארוכות עם מו''ל העיתון 'חדש' והגיעו עימו לכלל סיכום של פריסת קמפיין נרחב בתשלום, לאורך כל מערכת הבחירות הקרובה.
בשיחות שנעשו פרס מו''ל העיתון את חששותיו, שלא לציטוט, מפני המאיימים שכבר הספיקו להבהיר לו כי אם יגזים בפריסה של עמודי 'כח' בעיתון הוא עלול להיפגע. משכך הוחלט כי כח תקבל מינון נמוך של מודעות
אלא שאחרי הקמפיין שעלה בשבוע שעבר בעיתון (גם הוא לא מידתי 30 מודעות מול 10) היה מי שהחל לזהות כי העובדות החמורות על קיפוח עושות את שלהן, וישנה הטיה ברורה בדעת הקהל לטובת 'כח'. בשלב הזה הודיעו למו"ל העיתון כי הוקמה ועדת צנזורה, והיא שתחליט על המשך פרסום מודעות 'כח'.
אמש עם סגירת העיתון, לאחר שנשלחו  כל עמודי המודעות ממטה 'כח' למערכת העיתון הובהר כי ב''הוראה מגבוה''... המודעות לא יכנסו תחת אמתלאות ותירוצים שונים ומשונים של שימוש בשם 'אגודת ישראל' וכדו'. גם הבהרה כי מאחורי הרשימה והמודעות עומדת סיעת 'שלומי אמונים' שבראשה ניצב ח"כ הרב מאיר פרוש שהוא בא כח רשימת 'אגודת ישראל', בדיוק כמו פלגים אחרים בעיר, נדחתה על ידי המאיימים, על הסף.
''לא יתכן" אמרו מנהלי המטה "כי גורמים אלימים יכתיבו בכח הזרוע לנציגי קהילות נבחרים, כי אסור להן לעשות שימוש בשם 'אגודת ישראל' ויחרימו עדות קדושות של רוב החסידויות, אם הם אינם 'אגודת ישראל', מי כן? מדובר בבריונות מתמשכת, בסתימת פיות, ובניסיון חמור למנוע מבני הקהילות החסידיות לשכנע בצדקת דרכם ולמנוע בדרך אלימה, מבעלי זכות הבחירה להגיע לקלפי ולמלא הוראת רבותיהם להצביע 'כח'"
במטה 'כח לקהילות' זעמו על הפרת ההסכם והתכתיבים הכוחניים להם נכנע המו''ל תחת איומים וביקשו לאות מחאה להכניס בכל העמודים מודעה לבנה עם סימן קריאה אדום בלבד ובתשלום מלא. אלא שלמרות שהדבר מקובל בפרסומים, גם לכך לא הסכימו המאיימים בטלפון על המו''ל, בחששם כי הסקרנות תגלה מה עמד מאחורי צינזור המודעות והקיפוח הנוסף של הקהילות.
בתום מרתון לילי, הבהירו במטה 'כח' כי הם אינם חפצים עוד במודעות חילופיות וכי הברירה שנותרה לעיתון היא להכניס את  המודעות שנשלחו כפי שהן או לחלופין פרסום המודעות הריקות עם סימן הקריאה.
המאיימים שחששו מסקרנות הרחוב על המודעות הלבנות הטילו וטו גם על כך ובאופן שרירותי לקחו את כל המודעות שפורסמו בתחילת הקמפיין, בשבוע שעבר, וחזרו עליהם ללא רשות המטה באופן מתריס.
מפלגת כח פנתה לעורך הדין עימנואל לוי וזה הגיש תביעה נגד העיתון החברה ובא כוחה ע''ס 100.000 שקלים בגין הפרת חוזה, עוגמת נפש והשימוש במודעות ללא רשות.
נציגי הקהילות החסידיות בעיר בית שמש הזועמים על היחס המפלה והמשפיל של הדורסנות המתמשכת תחת מעטה גדול של... 'שלום' בודקים אפשרות  לפתוח בהקדם ובאופן עצמאי מקומון בלתי תלוי בעיר בית שמש שייתן במה הולמת וראויה לכל הקהילות השונות בעיר ויסיר את הקיפוח כמו גם את סתימת הפיות מהעיר

4 תגובות:

  1. לאחר בירור מעמיק:
    שוב, ספינים ושקרים מבית היוצר של מפלגת המתוסכלים "כח", שכולם יודעים שהם לא יעברו את אחוז החסימה, ואין להם תמיכה משום קהילה, כי גור, ובעלזא, 2 הויז'ניץ, בואין, סקוייקרא ועוד עשרות קהילות התאחדו מאחורי אגודת ישראל, והם נשארו רק עם מתמידים וברסלב שרובם לא מצביעים בכלל בבחירות.
    .
    עיתון "חדש" השבוע, מלא במודעות של כח!!!
    ותתפלאו לשמוע שהם קיבלו מיקומים נבחרים יותר ממודעות ג', ולפני פרסום מודעה ראשונה של ג', פורסמו 2 עמודים של כח.
    לפי בירור, חלק קטן מהמודעות של כח לא אושרו לפרסום, כי היו שם מודעות פרובוקטיביות, והם רצו להפוך את עיתון חדש לפשקוויל של מפלגת כח...

    כל הזמן מסתובבים אנשי כח, ומתפללים שיקבלו מכות מהגערררערס. ממש כמו החילונים שעושים פרובוקציות אצל החרדים.
    אבל לצערם אף אחד לא עונה להם ולא מתייחס לפרובוקציות שלהם, וזה מתסכל אותם עוד יותר.

    בסוף לא תהיה להם ברירה, אלא לפצוע אחד את השני, ואז להגיד שקיבלו מכות מחסידי גור....

    השבמחק
  2. העצה היחידה למצב לפתוח עתון שיתחרה בחדש שום הודעה של עו"ד לא יפצה על אובדון הקולות כתוצאה מהנבזות,ומה גם עתה ברור מי השולט בעיתון חדש! לכן פתחו עיתון מתחרה ואחר ע"ר המבשר.

    השבמחק
  3. לייזר, אתה כ"כ צודק בתגובתך:
    גם כל אלו שנחבלו ונרדפו קשות במשך 17 שנות ההנהגה המופלאות של הרבי שליט"א, גם הם חבלו בעצמם, ונזרקו מעצמם מהבימ"ד וכו' וכו' וכו'.... ... ...

    הרב שפרן, הרב וקסלשטיין, הרב מוזסון, ר' שאול אלתר, ר' נחמיה מאנדל, הרב אטלס, יודל מנדלס', ועוד עשרות עשרות רבות של שפוכי דם באכזריות, ה' יקום דמם במהרה.

    השבמחק
  4. מי שראה את המודעות ש'כח' רצו להכניס ב'חדש' מבין שגם 'המבשר' לא היה מכניס כאלה מודעות, הן היו מודעות ברמת פשקוועיל ממש ולא מתאים לעיתון חרדי להכניס כאלה מודעות.

    כל השאר זה סתם ספינים

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.