רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 4 באוקטובר 2013

נחום תקום !


      בים העסקנות האפור והצבוע, ישנן  גם נקודות אור שהלב שמח בהארה הזו והיד פשוט משבחת אותה. העיר באר שבע היא עיר  גדולה עם אוכלוסיה גדולה ומגוונת שמורכבת מניגודים שונים. זוהי עיר חילונית  עם לא מעט יהודים מסורתיים  ואף עם  ציבור דתי וחרדי בתוכה , שבדרך כלל הוא אינו הציבור המוביל בעיצובה של העיר. והנה בתוך המדבר הסוציולוגי והפוליטי  המורכב הזה צצה קרן אור דווקא חרדית –  ועוד מתוך הציבור האשכנזי – חרדי של העיר (מיעוט בתוך מיעוט...), ומאירה את שמי המדבר השבלוני הזה.
     השם הוא הרב נחום קרלי'ץ שמתמודד שוב למועצת עיריית באר שבע בראש רשימה עצמאית ורב גונית בשם העסיסי "תפוז" והסיסמא שלו היא "זו הזדמנות הפז שלך " , כשהאותיות "פז" הן אותיות ההצבעה לסיעתו.  מדובר באישיות רבנית בגיל הביניים אשר הגיע לפני שנים רבות לעירו של אברהם אבינו ונטע שם אשל  , ממש באמצע המדבר הרוחני, בין חרדים לחילוניים ובין אשכנזים לספרדים. הרב קרלי'ץ הוא בנו של אב בתי הדין החרדיים של בני ברק –  הגאון רבי ניסים קרלי'ץ , וצאצא למשפחות הרבניות של ה"חזון אי"ש" והגר"ח זוננפלד זצ"ל. האיש –  רבי נחום, יכול היה להיוותר בבני ברק מכורתו ולימים להעפיל לגדולה עסקנית כמו אחיו –  הרב מרדכי קרלי'ץ (ראש עיריית בני ברק לשעבר) או הרב שמואל קרלי'ץ (מנהל בתי הדין של אביו הגאון) אך רבי נחום העדיף לרדת לעיר הדרומית ולהוכיח כי קורץ מחומר של עשייה בזכות עצמו.
    השנים שעושה הרב קרלי'ץ בעיר הדרומית מוכיחות את שלהן. ללא התהדרות מיוחדת בתוארו הרבני ובייחוס אבותיו הוא פתח קהילה עם בית כנסת פעיל ומרכז סעד גשמי ורוחני כשהוא  מסייע לכל    דכפין –  ממנות אוכל וסעד דרך חינוך תורתי וכללי, ועד לעזרה משפטית ממש. הכל לשם שמים ובאהבה. השופטים בעיר לא רק שמכירים ומוקירים את האיש המפולפל הזה אלא שהם תמיד מעדיפים לא להגיע לדיון ולפלפול עם מי שהגמרא מספיקה לו כדי לנהל הגנה על לקוח זה או אחר שידו אינה משגת לשלום לעו"ד. רוב הקהל שלו איננו רק דתי ולא מעט מעולי חבר העמים מוצאים באיש הזה משען כמו למשל גם גם בני עדות צפון אפריקה. אבל בשנים האחרונות נוסף ציבור חדש לשומעי לקחו של האיש והמסתייעים בו. אלה הם בני העדה האתיופית –  שעד הכירם את הרב קרלי'ץ הם לא מצאו אוזן קשבת לבעיותיהם למרות שפנו לכל מקום אפשרי.   והנה כיום זכה  נציג מתוכם להיות  המועמד מספר שניים ברשימתו הנוכחית  של הרב קרלי'ץ. אם באר שבע היתה צריכה להיות הדגם לאהבת ישראל הרי שמשיח צדקנו היה כבר מזמן עומד בפתח.
      בבחירות הנוכחיות –  לעיריית באר שבע, סיכוייו של רבי נחום קרלי'ץ להיכנס למועצת העיר  הפכן למצוינים ואף  מאלה של "יהדות התורה" למשל, שלאחר ניתוקה המוניציפאלי מש"ס, כמעט ואפסו סיכוייה להיכנס שוב למועצת העיר. מנגד הרי שלרב קרלי'ץ –  שבבחירות הקודמות חסרו לו קולות מעטים בלבד  כדי לקבל מושב עירוני, מסתבר כי הפעם סיכוייו גדולים ביותר  עד כדי ציפיות (עפ"י סקרים שנערכו לפני החגים) להכניס שני מנדטים בעקבות התמזגותו עם בני העדה האתיופית. הרב קרלי'ץ –  איש חסד ועשייה שבמשרדו תלויות זו לצד זו תמונותיהם של הגר"מ שך והרבי מלובאביטש, מאמין שכאשר יבחר למועצת העיר הוא יציג סיעה חדשה לפעילות פוליטית   ומוניציפאלית – חברתית שהרכבה ומעשיה יחוללו מהפיכה פוליטית - חברתית בעתיד , ואשר תתרום לסובלנות של "יחד שבטי ישראל". באוקיאנוס העסקנות והפילוגים של הפוליטיקה בפרט  החרדית ושל הפוליטיקה הישראלית בכלל הרי שהרשימה הזו הינה קרן אור שבע"ה תסמן את סופת הנגב הדרומית במשפט "כי מדרום תפתח התקווה".

תגובה 1:

  1. באר שבעי לשעבר - מכיר אותו אישית ... הוא אשיות רמת מעלה... שיעשה ויצליח

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.