רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 21 באוקטובר 2013

איזה חרדים אנחנו רוצים להיות?

מאת איש בית שמש

ככל הנראה משה אבוטבול הולך להיות בעז"ה ראש העיר גם בקדנציה הבאה, דבר שאומר כי העיר בידינו, ביד החרדים לדבר ה'  וכנראה לתמיד.

אך כאן מיד עולה השאלה, איזה חרדים אנחנו רוצים להיות?
לאיזה חרדים אנחנו רוצים להיות שייכים בעיר הזו האם לאלו שמוכנים לשתוק או שלא אכפת להם מתופעות של אלימות, השחתת רכוש העיריה הציונית,  זריקת אבנים על אוטובוסים וכדו', השתקת דעות והטלת אימה וחרמות על מי שחושב קצת אחרת מאיתנו, או שמא נשכיל לתת את הכוח לחרדים הרוצים לתת לכל איש בעיר הזו להרגיש בבית עם המוסדות שלהם ואורח החיים המתאימה להם מבלי לעורר מדנים תוך שאיפה לקדש שם שמים ולקרב את הבריות בעבותות של אהבה.
האם בקורת פנימית היא תפארתנו? וחתירה לשלמות היא גאוותנו? איזה חרדים אנחנו רוצים להיות?
האם נתמוך באותם קבוצות שבתוכם יש שמוכנים לרדוף אנשים חרדים בשל דעותיהם, ולכתוב עליהם דברי הסתה בעיתונות? האם בזה אנו חפצים?
האם אנו כחרדים ניתן את כוחנו לעסקנים, פוליטיקאים, רודפי בצע, העושים בנו כרצונם ביודעם שלא נעיז לצייץ? עד מתי נראה כי משלימים עם מציאות כפויה זו? האם ניתן יד לטרור נגד אנשים ודעות?
כולנו יודעים היטב כי רק בזכות קולו הבודד של חבר מועצת העיר ר' אלי פרידמן מתנועת טוב התאפשרה הבניה ברמה ג' ואילו לא היה עושה כן הבניה לא היתה יכולה לצאת לדרך במקום להכיר לו טובה מה נתנו לו, רדפנו אותו ואת משפחתו ואת פרנסתו ביתד ובכל מקום אפשרי, מדוע? האם תנועת טוב הזיקה ולו פעם אחת למישהו?
כולנו יודעים מדוע הסיר פרידמן את עצמו מלהיות מועמד בתנועת טוב, הכל בגלל הטרור אותו קיבל באופן קבוע.
 בעצם הימים הללו נעשים איומים ופעולות שמקומם לא יכירום במחוזותינו כנגד אנשים פרטיים וכנגד משפחתם ומשלח ידם בשל דעותיהם! האם זו שאיפתנו? להלך אימים על אנשים! האם זו העיר בה אנו מבקשים לגדל את בנינו לתורה ולמידות? איזה חרדים אנחנו רוצים להיות?
האם אנו נהיה חרדים הכובשים את העיר בסערה כשהמטרה מקדשת את האמצעים מבלי להתחשב בתושבי העיר הלא חרדים העיקר שמה שאנו זקוקים לו כחרדים יקרה? או שמא  אנו רוצים להיות חרדים עם אמפתיה והבנה לאותם אנשים שבנו את העיר הזו והסכימו לקבל אותנו אך כעת הדבר קשה להם כי הם מפחדים ממה ילד יום מבחינתם?
באו ניתן את הכוח בבחירות הקרובות לתנועת 'טוב' לבית שמש על אף שגם אנשיה אינם החרדים שאני הכי גאה בהם  והם אינם החלום הורוד שלי כיהודי חרדי, אבל ברור שאם הם לא יהיו קיימים כאן בעיר אז גם השפיות בתוך הרחוב החרדי לא תהיה קיימת יותר, אלא עוד ועוד עסקנים משועממים יקחו את הדת לידיהם ויעשו בה ככל העולה ברוחם כנגד כל מי שאינו נראה להם, אם לא ניתן לקבוצה כמו 'טוב' להיות חזקים כאן אזי סתימת פיות תהיה מנת חלקנו.
חותמו של הקב"ה אמת, העולם מבקש אמת, די לפטרונות של מסבירנים מהוקצעים! העובדים בשיטת ההפחדה!
'אחדות' אינה אכיפת דעה אחידה על הכלל, אלא האפשרות לחיות יחד על אף הדעות השונות.
הגיעה השעה לפנות מקום בקדמת הבמה לצעקת הדל, לחמלה לקצת אהבת הבריות וכיבוד דעתו של האחר, כי אותה אנו מבקשים. 'עד' שיהיה טוב.

כותב בכאב
אברך תושב הרמה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.