רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 7 באוקטובר 2013

השונאים משיבים מלחמה בקווי הנייעס ומקימים קו חדש משלהם

מאת עקיבא וויינגרטן

לאחר השנים שכל הרבנים מכל החוגים ניהלו מלחמת חורמה נגד קווי הנייעס למיניהם, כיום מכירים כולם בעובדה שזוהי מערכת חדשות לכל דבר, הציבור הסקרן שאינו מחובר לאתרי חדשות ורדיו אינם מסתפקים מהמידע המסונן שמגיע אליהם דרך היומונים המפלגתיים וכך בקווי הנייעס רושמים מיליוני דקות האזנה, למרות שגם שם האופי תמיד יהיה חרדי, לא יעלו נשים לראיונות, ולא ידברו על דברים שהצניעות יפה להם, כי הרי בכ"ז חלק ניכר מהמאזינים הם קהל צעיר של בחורי ישיבות, עדיין הדיווחים תופסים צורה ליברלית יותר יחסית והחופשיות פתוחה יותר, כך למשל אפשר לשמוע ראיונות עם פוליטיקאים או עיתונאים חילונים, שלא יקבלו במה בעיתונות החרדית הכתובה.

בגדול אפשר להגיד שהרבנים הרימו ידיים במלחמה נגד המדיה הלא רשמית הזו, על אף הנסיונות לחסום את המספרים בטלפונים הכשרים, זה קרב אבוד מראש, כי אם אפשר להתקשר מכל טלפון ציבורי, ואף מרוב קווי הבזק (אלו שאינם כפופים לוועדת הרבנים של יונתן לפקוביץ ושות'), אזי אין באמת אפשרות לחסום את העניין.
לאחר הורדת דמי הקישוריות, דבר אשר הביא לפני כן רווחים נאים לכל הקווים, נאלצו בעלי הקווים לבחור בין מספר קווי, שם הרווח נמוך מאוד אבל אם מצליחים למלאות את הקו עם הרבה תוכן, יש אפשרות להגיע לרווח סביר, או לבחור במספר 1900, שעלותו כחצי שקל לדקה למתקשר.
קווי הנייעס כיום –
בנייח יש את 'קול הציבור', שם משדר חיים וייס/היימן, איש בעלז, וביידיש יוסף לייב יאקאב, איש סאטמר (אהרוני), הקו שייך לאבי קניג – איש המזוהה עם פלג המחבלים. יש את 'מוקד הציבור', שם מנהלים את התוכן באופן מוצהר אנשי המחבלים, בני מינצר ויענקי קצבורג מראשי המחבלים, בין הכתבים שלהם ניתן לשמוע את יקי אדמקר (וואלה, ולשעבר בחדרי), ישראל כהן (כיכר), להם יש גם קו ב1900 הנקרא 'קו הסקופים'. ומה שהיה פעם הקו המוביל 'הקול החרדי' מפנה בעיקר למספר ה1900 שלהם ב'קו החשיפות' – השייך לאחים ביכלר ומני גירא/שוורץ, הם נמנים באופן רשמי עם מחנה פרוש. לאחרונה הוקם קו חדש (גם נייח) בשם 'הנייעס החרדי' ע"י ידידיה חסון ואיציק דוידוביץ.
בנוסף יש לציין, שעשרות חסידויות פתחו בשנים האחרונות קווי נייעס פנימיים, למעשה כל חסידות המכבדת את עצמה מחזיקה בקו שכזה, שם מדווחים על הנעשה בחצר, מספרי הטלפון שלהם, הם לא רק פתוחים בכשרים אלא על פי רוב גם עם מספר עם קידומת כשרה.
בפלג השונאים לא מרוצים מחוסר הבמה שיש להם בקווי הנייעס, ובעידן של בחירות חשים צורך שהיה להם ייצוג הולם גם בזירה הזאת, לכן הוחלט להקים קו משלהם , אחד היזמים מאחורי הקו הוא איצ'ה פלדמן (ארגון חלמיש), ולשדרנים לקחו את אודי שקד/יהודה מנדלוביץ (קול חי), נחמן טובול (דובר איחוד הצלה ואיש חדשות 24), יוסי הכט, יוסף חי. הם מבטיחים להישאר באוויר זמן רב אחרי הבחירות, כראיה הם היו מוכנים להביא לאחד השדרנים צ'קים לשנתיים מראש.
הם מבטיחים שח"כים ליטאים אשר מתנזרים באופן כללי מכל הקווים יתראיינו אצלם, ושתוך כמה ימים יהיו באוויר.

3 תגובות:

  1. קיבלתי היום מייל מ"קרויז קווי תוכן" על פתיחת קו הנייעס "הקו החרדי", וכידוע זוהי חברה המפעילה קווי תוכן נכבדים בציבור החרדי, הם מספקים מערכות ותגמולים נאים על דקות נכננסות.. מעניין אם הקו הזה יצליח, אחרי שיש כבר כמה כמה קווי נייעס וותיקים במגזר

    השבמחק
  2. קול הציבור הם לדעתי הטובים ביותר לאחר שהם לא סחטנים כמו השאר ב1900
    ויש להם גם שדרנים טובים וייס וגוזמן ועוד

    השבמחק
  3. גם הקו החרדי זה מס' נייח, ולא 1900 וכדו', והשדרנים לא פחות טובים, המס' הזמני עכשיו זה 0722-4678-60

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.