רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 14 באוקטובר 2013

ידיעות בקצרה

תכירו בבקשה את הצעיר החכם והחמוד הזה (בן 22), שפאותיו המעוצבות מזכירות לי נרות הבדלה מהודרים וזקנו ומשקפיו המדוגמים מזכירים לי יאפי צפונבוני. זהו שמוליק אברהם והוא בעיני החרדי העתידי. עוד תשמעו ממנו ומבחורים ובחורות שכמותו, כי לא רחוק היום שהם יהיו האליטה הישראלית החדשה. זאת תהיה אליטה מאד לא חד ממדית, אליטה של חיבורים מפתיעים ושל קבוצות רעבות וחרוצות, שהיו בשוליים ונעו למרכז הבמה.
ביקשתי ממנו שיציג את עצמו ולהלן דבריו:
"אני חרדי ממאה שערים, חסיד "תולדות" (פלג בעדה החרדית המכונה גם "הזברות"). עשיתי מסלול לימודים טיפוסי - מהחיידר לישיבה הקטנה ומשם לישיבה הגדולה. האקטואליה תמיד קרצה לי ומאז שאני זוכר את עצמי השתוקקתי ללמוד תקשורת ופוליטיקה. קראתי עיתונים בדבקות, בעיקר ידיעות אחרונות והארץ, והאזנתי לרדיו בכל רגע פנוי. מהדורות החדשות של הערוצים 10 ו-2 וכמובן אתרי החדשות האינטרנטיים הפכו גם הם לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלי.
לפני כארבע שנים הבשילה בי ההכרה שמקומי אינו בישיבה. זאת, הן בשל תחומי העניין שלי והן משום שכמעט כל בני כיתתי התארסו/התחתנו ואני נשארתי הרווק היחיד בשטח.
כשעזבתי את הישיבה יכולתי להיפתח מעט יותר לעולם התקשורת החילוני, משהו שלא יכולתי לעשות, אלא בהיחבא, בהיותי בישיבה.
אחרי שנתיים מחוץ לישיבה החלטתי לעשות משהו בנוגע לאהבתי לעיתונות ולתקשורת, ונכנסתי לקורס להכשרה פוליטית "במרכז להכשרה פוליטית" בניהולן של מיכל שיר ודורית יצהר. לא מזמן סיימתי את הלימודים ואני מתכנן להתחיל קורס בכתיבה עיתונאית.
תמיד אהבתי לכתוב וחיפשתי במה לפרסום הגיגי בבמות ציבוריות. לפני זמן מה גיליתי את במת הפייסבוק והשאר, כמו שחז"ל אומרים, היסטוריה.
יש לי תחביב משונה של קריאת כל טור, מאמר או כתבה שעוסקים בביקורת התקשורת. למשל, אלה המתפרסמים בעין השביעית, בבלוג המצוין של דבורית שרגל, בטור המרתק של אביב הורוביץ במאקו, ובאתר אייס הדינמי.
מאז שרכשתי את האייפד שלי אני לא מפספס גם את ישראל היום ומעריב. אני גם מציץ בבלוגים חדשותיים ובקטעי וידאו הקשורים לאקטואליה. חביבים עלי במיוחד הבלוג המעולה של טל שניידר, התוכנית "מטה" של נדב פרי בערוץ 10, תוכניתם של עמית סגל ונדב פרי "זוג או פרט" בערוץ הכנסת, הטורים הפוליטיים של יוסי ורטר בהארץ, שלום ירושלמי במעריב וסימה קדמון בידיעות.
בכל מוצ"ש אני רואה באדיקות את "אולפן שישי" "פגוש את העיתונות" וגם "שישי" בערוץ 10. לא משעמם כאן.
עלי להודות בכנות שניכר אצלי סוג של התמכרות נעימה, אבל להגנתי אומר שאני מרחיב את ידיעותיי ונעשה "תלמיד חכם" בהוויות העולם ובפולמוסים הפוליטיים המתוקשרים.
לגבי יחסי חרדים וחילונים - אני לא מתיימר להביע דעה נחרצת וברור שיש לי עוד הרבה מה ללמוד ולהחכים. אבל בתור תושב מאה שערים, אני מצר על כך שיש כל כך הרבה סטיגמות שהושרשו בציבור החילוני. רבים וטובים ממש לא מכירים את הציבור החרדי, וחבל. אפילו במאה שערים, מעוז העדה החרדית (שנחשבת לקיצונית במגזר) יש הרבה אנשים שעובדים לפרנסתם, לומדים מקצועות ואפילו "יוצאים קצת בחוץ" כמאמרו של מרן עובדיה יוסף זצ"ל. בעבר, הקיצונים במאה שערים באמת נתנו את הטון, אבל היום כוחם תש ונחלש ורבים סביבם מפנימים שהם לא לוחמים למען קידוש השם, אלא רחמנא ליצלן למען מטרות אחרות, שאינן ראויות.
הקמפיין שניהל קומץ אלים נגד הבחורים החרדים שהלכו להתגייס (הם כונו חרד"קים) בזוי בעיני ואני מצר על כך. עם זאת, חשוב לזכור שבלתי אפשרי לכפות גיוס בכוח ושלא הגיוני לצפות לשינוי תרבותי בלחיצת כפתור. קמפיינים שליליים מדי מולידים הסתגרות ותגובות מוקצנות מכל הצדדים. גם כפיה אינה הדרך. כמובן שצריכים לגנות כל אלימות מילולית ופיזית כלפי חיילים בפרט וצה"ל בכלל, אבל במקביל צריך לנסות להידבר ובעיקר לעודד את המתונים (גם בסלילת דרכם לעולם התעסוקה והלימודים).
מה צופן עבורי העתיד? להשם הפתרונים. אולי מי מחבריך לדף יקרא עלי ויסלול לי דרך לעולם התקשורת והפוליטיקה שכל כך מרתקים אותי.
שלך בהוקרה
שמוליק אברהם

 ********************************
אתמול בלילה כידוע התקיימה הפגנה מתחת לביתו של הרב שלום שישא מעסקני הבניה בבית שמש ע"י 10 'פרחחים' וקבוצת 'בחורי ישיבה' סילקו את אותם 'פרחחים' ולפני שהם עזבו את המקום הודיעו 'הפרחחים' שמי שמזלזל בחפירת קברים מסתכן וכולם כמובן צחקו... עד כאן הכל יפה אלא שהיום (לא שאני מבין גדול בחשבונות שמים) נפל דבר: אני עובר ברחוב מא"ש ורואה אנשים מתלחשים וכשהקשבתי נחרדתי עד עומק נשמתי 'אמו של העסקן שלום שישא נפטרה היום'.....

********************************
עשרה יהודים נעצרו ע״י הFBI בני יורק ברוקלין ומונסי.
סרבני גט זוכים לטיפול ביד קשה, אבל נראה כי שני רבנים בארצות הברית לקחו את ההוראה ההלכתית "כופין אותו עד שיאמר רוצה אני", צעד אחד רחוק מדי: בית המשפט בניו-ארק הורה אתמול (יום ה') לעצור עד תום ההליכים שני רבנים, בחשד לקשירת קשר לחטיפה ועינויים של סרבן גט, ואף סירב לשחררם בערבות.
הרבנים נעצרו לאחר פשיטה שנערכה במונסי וברוקלין שבניו-יורק ביום רביעי השבוע, ועמם שמונה מבני הקהילה החשודים בסיוע, זאת לאחר חקירה חשאית של ה-FBI שנערכה בניו-יורק וניו-ג'רזי. סוכנויות הידיעות מדווחות כי על פי החשד, הרבנים מנדל אפשטיין ומרטין וולמרק גבו מנשים יהודיות ומשפחותיהן עשרות-אלפי דולרים בתמורה לגט כשר הלכתית מבעליהן סרבני הגט.
בתוכנית: עינויים בשוקר חשמלי
ה-FBI שחקר את המקרה, הוציא לפני חודש וחצי שני סוכנים סמויים - גבר ואישה - שפנו ל"עזרת" הרבנים
במסווה של מסורבת גט דתייה ואחיה. מכתב האישום עולה כי הרב אפשטיין תכנן לשלוח בריונים לסרבן הגט, ש"ישכנעו" אותו לומר "רוצה אני" בעזרת שוקרים חשמליים, ואף כיסוי ראשו של הסרבן בשקית ניילון. תמורת העבודה הזו, דרשו הרבנים למעלה מ-50 אלף דולרים.
"את צריכה רבנים שילוו את התהליך הזה עד לסופו", הוקלט הרב וולמרק בשיחה טלפונית עם הסוכנת הסמויה, כפי שמדווח ה"ניו-יורק טיימס", והפנה אותה לרב אפשטיין.
בפגישות הבאות שנערכו בביתו של הרב אפשטיין, בניו-ג'רזי, הוא הסביר - והוקלט: "אנחנו מתכוונים לחטוף את הבחור לכשעתיים, להכות ולענות אותו. עד שייתן את הגט". על השימוש בשוקר חשמלי אמר: "אם זה יכול לגרום לשור ששוקל חמישה טונות לזוז... אתה שם את זה על חלק מסוים של גופו, ותוך דקה הוא כבר יבין".
כדי שלא יוכל להתלונן במשטרה, הסביר הרב אפשטיין כי ה"טיפול" לא ישאיר סימני פציעה או חבלה על גופו, ואם יתלונן – הרי שהמשטרה לא תתערב בענייניה של הקהילה היהודית-אורתודוכסית ללא הוכחות פיזיות משמעותיות.
הרב אפשטיין אף הודה בשיחה המוקלטת כי הוא והכנופייה שהפעיל כבר ביצעו את שיטות הפעולה הכוללות חטיפה
ועינויים בעבר, בתדירות של פעם בשנה עד שנה וחצי, וכי העלויות הן כעשרת-אלפי דולרים לבית הדין הרבני שמאשר את הפעולה, ובין 50-60 אלף דולרים, כאמור, לבריונים שמבצעים אותה בפועל.
בין העצורים גם אריאל פוטש ואדם שזוהה כיעקב, החשודים כמי שנשכרו לצורך החטיפה והעינויים. כל הארבעה ישבו, לפי כתב האישום, בבית הדין הרבני שהתכנס במחוז רוקלנד שבניו-יורק לפני קצת יותר מחודש, בשני באוקטובר, על מנת לאשר את הפעולה נגד "בעלה הסרבן" של הסוכנת. כשזו שאלה את פוטש מה תפקידו בכוח, הוא ענה: "מה שיגיד לי הרב".
יש המפרשים את ההלכה: "כופין אותו עד שיאמר רוצה אני", בהיתר לנקוט בכוח פיזי כלפי סרבן הגט. לבית הדין הרבני בישראל סמכות להטיל סנקציות קשות על סרבני גט, ובהן השתת עונשי מאסר בפועל עד שהסרבן יתרצה. בעבר הוגבלה תקופת הענישה לעשר שנים, אך בחודש אפריל השנה אישר בית המשפט העליון לבית הדין הרבני לכלוא סרבן ללא הגבלת זמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.