רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 25 באוקטובר 2013

מדוע אסור לר' שמואל להביע את דעתו נגד הרב שטיינמן - מדוע לחזון איש והבריסקער רב מותר היה לחלוק זה על זה?

במקום לענות לאחר כל האריכות אענה בסוף כל פיסקה, וזה לשון המכתב שקיבלתי:

לכבוד רב חיים,

אני מקווה מאיך שכתבתי לך בעבר שאתה יודע שאני לא מחבל ולא שונא אני בכלל גר בשנים האחרונות בניו יורק ואף פעם לא השתיכתי לפלג אחד או שני. אך יש לי כמה שאלות בזמן האחרון.

א. האם במחנה החרדי חייבים כולם לכופף דעתם לדעת תורה אחיד? ממה שידוע לי בזמניהם היה מותר להיות חזון איש-ניק או בריסקר. נכון שהיו מהתלמידים שלא ירדו לסוף דעת מוריהםת וזלזלו אחד בשני. אך הבריסקר רב והחזון איש כבדו אחד את השני. (לפחות ממה שידוע לי) ולכן אא"פ שמשורש יותר לדעה הנעים הליכות של הרב שטינמן, איני חושב שאין זכות לרב שמואל להביע דעה של עצמו. ממ"נ מדוע שהיה אסור לרב שמואל להביע דעה? רק לרב חיים קניבסקי והרב שטינמן זכות להביע דעת תורתם?

ידידי היקר, אתה חי בטעות, כאן המאבק אינו על דעות, אם זו היתה הבעיה יכלו לחיות עם זה, הבעיה היא על ההנהגה, מי ינהיג את הציבור הליטאי. אז אם זה היה כמו בתקופת רבה של בריסק והחזון איש שכל אחד ניהל עולם בפני עצמו היה עכשיו אותו דבר, אבל הרב שך שינה זאת וקבע כי יש מנהיג אחד ואין עוד כמה מנהיגים, וככה המשיכו אצל הרב אלישיב ור' שמואל אויערבך הוא זה שיזם זאת מפני שרצה להיות מנהיג יחיד כשיגיע תורו, לכן השאלה שלך שאינה תופסת

ב. כל הדיבורים שמיוחסים להרב שמואל (רב חיים פארקלכטא) או להרב חיים (מי שמצביע עץ חייב סקילה) היתכן שדיבורים כאלו יצאו מאנשים שאמורים להידמות למלאכי צבאות ה'? האם יותר מסתבר שהעסקנים בחצירות של הרבנים הם המעוותים את מה שבאת נאמר?

לו ידעת באיזו שפה מלוכלכת משתמש ר' שמואל היית נחרד, לצערי עלי לקבוע כי מדובר בבעל תאוה מגושם ולא ארחיב כאן מפני שלא כאן המקום לכך

ג. ממה שנאמר לי. וכך גם פורסם. זה שתקף את הרב שטינמן רח"ל בכלל היה פעיל ג' ולכן יש לשאול, האם יש סיכוי שזה היה מסודר ע"י איזה מעוות אחד בחצר הבני ברקי. שיראה לפחות לכמה שעות שזה היה פעיל עץ? ועל ידי כך היה אפשרות לסגור חשבון אחד ולתמיד אם אלה שהצביעו עץ "למען ישמעו ויראו".הרי ידוע שהרב חיים אמר (לפחות זה מה שמפרסמים משמו) שלמנהלי התתי"ם ולמנהלות ב"י לברר איזה הורים מחרו עץ ולסלקלם מהת"ת וב"י. דבר כזה יתכן? נשכח שזה נשמע ונראה כמו טקטיקות של בולשביקים ברוסיה האדומה. אך סליחה, במה אשמים התשב"ר שההורים בחרו במה שחשבו מיצג  יותר את עמדתם? אין להם זכות לחשוב או זכות קיום? ורק מפני שאחד בחר עץ מפני שחשב שכך יותר מתאים לו. זה נותן זכות לרה סרוצקין להעיף אותא מהכולל?

לא כל מה שפורסם אמת במיוחד כשהפרסומים הללו באים ממקורות מחבלים המחפשים לנקות עצמם. עובדה היא, שהוא התנפל חירף וגידף את הרב שטיינמן ואת ר' חיים צרח עליהם והכה את הרב שטיינמן באכזריות, בבקשה תברר מכלי ראשון ממי שהיה שם ותבין כי מדובר במי שהוסת על ידי מחבלים
ובאשר לסילוק מי שהצביעו עץ, צודק ר' חיים במיוחד בכוללים, לא יתכן שכסף יבואו לבקש מהרב שטיינמן ויתמכו בשמואל אויערבך, מי שהוא איש עץ שהם יממנו לו את הכולל, עומדים בתור מאות שמבקשים להכנס לכולל ואין מקומות כי אין כסף, אז שכל אחד ידאג לעצמו, שר' שמואל אויערבך מעכשיו יתחיל להתרוצץ לחפש כסף להחזיק כוללים עם תומכיו ולא יחיה על חשבון גבם של אנשי הרב שטיינמן
ד. ונוסיף על זה  אני לא מאמין באלימות, אך באמת האם אפשר לאמר, כל מצביע עץ הוא קנאי? כל מצביע עץ מעונין במחלוקת? לא ולא. אני מכיר מספר אנשים שהצביאו עץ (לא מהשפחה שלי, ההורים שלי גרים בכלל בפרדס חנה) והצביעו כי הם תלמידים נאמנים של רב שמואל אין להם ענין בפוליטיקה כלל וכלל, הם רק עושים מה שנאמר להם שהוא דעת רבם. אז את הילדים שלהם צריך לזרוק מהת"ת ??? ואותם לזרוק מהכולל?

ועוד איך מפני שיש בזה משום רבם דקרו, לא יתכן שתבוא לשמוע שיעורים מהרב שטיינמן תלמד בכולל שלו ותקבל מרות מאחר, זכותך לבחור את רבך אבל בבית המדרש של רבך ולא באים לבית מדרשו של האחר ושם מכריזים כי אתה מקבל מרות ממישהו אחר יש בזה הרבה יותר מחוצפה

ה. אני רוצה שתבין אני נגד הפגנות בכותל. מה שנעשה היה גרוע ביותר. ואני גם חושב שהפגנות נגד המדינה או נגד "גזירות הגיוס" עושות יותר נזק בזה"ז לציבור החרדי יותר מהרושם הרצוי. אך זה לא דעה? "תנו לחיות לחיות..." אנחנו חיים בעידן דמוקרטי תאר לעצמך אם החרדים (דהינו דגל) מה היה קורה להרב שמואל וסיעתו? היו סוקלים אותם בבקעה. כל הסיפור פשוט מגעיל.

אני קורא ולא מאמין כי מדבר 'בן תורה', הנוסח הזה הוא מזרחי במקורו, את זה צעקו אנשי פא"י, האם הפכנו למזרחי ופא"י, שכל אחד מבצע על פי ה'דעה' שלו, או שיש הנהגה ומרות שבסופו של דבר היא המכריעה איך לעשות, במיוחד בעניני ציבור בענינים שאי אפשר לשחק בכמה קולות כי זה מזיק
המילה 'דמוקרטיה' היתה פסולה בעולם התורה הליטאי, יש 'דעת תורה' והיא מחייבת 
ורק להזכירך אם חלליה היה הפוך, אפילו לומר 'תנו לנו לחיות' לא היו מאפשרים כי היו סוקלים אותם הרבה לפני זה

ו. ומזיגה אחרונה, האם אנחנו שמים לב שכל המלחמות בתוך הציבור החרדי, יגדל דור שלא יכבד את גדולי הדור ואולי אף לא את התורה רח"ל? אני כבר דיברתי אם מספר בחורים שכתוצאה מכל הסיפור הזה, (הפילוג הנורא בשבועות האחרונים) מבולבלים לגמרי כאלה עד עבידת דעת ח"ו... והם לא היחידים... חז"ל לימדו אותנו (ברכות ז:) קשה תרבות רעה בתוך ביתו של אדם יותר ממלחמת גוג ומגוג" תרבות מלשון גידול. ונראה לי שהכוונה הוא: שאיך שאנחנו מגדלים את הבנים שלנו פשוט שכך הם יוצאים. ואם הגידול היה רע, אז הילדים בד"כ נושרים. והאמת היא, שחושבים  על מושגים די פשוטים מבינים בד"כ יסודות בדברים עמוקים... והוא, שהדבר הכי קשה לבן אדם לראות מול עיניו זה איך שהוא שהרס את ילדיו ונשרו מחמת חינוכו הלקוי. ואוי לנו שנראה מצב הרבה גרוע מזה, דור שלם שנהרס בפועל ממש ע"י המחלוקת שלנו רח"ל יותר מלחמת גוג ומגוג!!! ה' יצילינו...
בענין הזה בטענות תבא למי שיצר אותם, אני לא יותר מאשר מדווח עליהם, שמואל אויערבך הוא האיש שיצר בחייו כל כך הרבה מחלוקות בציבור החרדי אין כמעט מי שלא נפגע ממנו, תלמד היסטוריה

תגובה 1:

  1. רבם דקרו-מידה כנגד מידה...

    אבל דרכו של אהרן הכהן, מנהיג הדור, אוהב שלום ורודף שלום... בקש שלו'ם ורדפהו, ורק אז.. עיני ד' אל צדיקים וגו' רק אחרי שיש שלום בעולם.

    זה הרבה שנים שלצערינו הרב, חינכו דור שלם של בני תיירה לשנוא לבזות ולהכות ולדבר לשון הרע על כל איש אמת, וחז"ל מלמדים אותנו איך אפשר לנו לידע אם האדם תלמיד חכם? "תלמידי חכמים מרבים שלו'ם בעולם" דהיינו כל מי שהוא תלמיד חכם צריך להרבות שלו'ם ולא מחלוקת ח"ו וזה כולל גם כל חבדניק שמזדמן על הדרך... ועתה נראה שנתקיים "כאשר עשה כן ייעשה לו" אוי לנו מיום הדין שכך בא עלינו להרים יד על מרן הצדיק השרף גדול דורינו, יחי אדונינו מורינו ורבינו צדיק דורינו.

    למשל את כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש ז"ל הם סיסו בשמות גנאי , הם מכנים אותו כופר, אפיקורס, פשרן, ומזרחניק ועוד כל מיני כינויים בכל השמות הק' כאלו שרפו את תמונותיו . למרות שכל זה היה פרי הסתה של יחיד ( שהרי גם שאר הרבנים שלא הסכימו עם דרך חב"ד היה זה בבחינת מחלוקת לשם שמיים אבל לא התפרקות ושינאה תהומית חינם.. ובוודאי שלא התבטאו חיצונית נגד) כל אותם רבנים שירשו את "מקומו" שתקו בטח לא מחו. העולם הליטאי מתפלג, ולא רוצים שום קשר יותר עם המחבלים תבינו!

    היהדות החרדית עברה ועוברת טרגדיה / שואה רוחנית, ירחם השם. יש אנשים חכמים, מכובדים ויראי ד' מעדיפים לא להימנות על חברתם, זו היא הבעיה הגדולה של כולנו.

    ברור כחמה שכבודו של אותו צדיק נר ישראל שבזכותו עדיין יש עוד קצת יידישקייט בעולם היהודי כולו היה למירמס ולמשיסה. אני זוכר במו עיניי את המכות ששכיניי החבדניקים היו חוטפים אך ורק מפני שהם חבדניקים, היו רואים את תמונת רבם נשרפת מולם מידי יום ....אני בכלל לא קשור לחב"ד.

    לשנוא, לקלל, לרדוף, לבזות, וליתן מכות רצח, הרי זה החינוך שאתם הבני תיירה נתתם לדור שלם של בני תיירה ... עכשיו פתאום כולם "מגנים ומוחים"... אם המנהיגים והעסקנים נתנו דוגמא אישית כזאת (לשנוא, לקלל, לרדוף, לבזות, ליתן מכות רצח, מוציא שם רע, ולעשות מעשים מזעזעים,) מה יעשה הבן ולא יחטא?????????

    מקווה ששלומו של מרן הגראי"ל שליט"א בטוב, אבל מי יודע אם זה המקרה האחרון שיקרה לצערי הרב ח"ו... ויפה שעה אחת קודם... ממש חילול השם, חילול שם שמים ברבים. לדעתי היהדות החרדית כולה ללא יוצא מהכלל צרכים להתאחד אפ' הבני תיירה, ואח"כ נוכל לנשום קצת ולא להרגיש מטווח תמידית על ידי הסיקריקים הבני תיירה.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.