רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 4 באוקטובר 2013

ידיעות בקצרה

יצחק ברח? פינדרוס שהיה אמור להשתתף הערב בעימות ברדיו קול חי עם חנוך ורדיגר, יו"ר 'טוב לירושלים", ונציגים ממפלגות נוספות, הבריז ברגע האחרון. תגובת מטה 'טוב לירושלים': "הם מ-פ-ח-ד-י-ם מעימות. במשך קדנציה שלמה נציגי דגל ואגודה כשלו בכל התחומים. הציבור החרדי מתחיל להבין כי בבחירות הקרובות 'טוב לירושלים' היא האופציה הראויה היחידה".
חנוך ורדיגר מטוב בקול חי: אגודת ישראל לא צריכה 8 נציגים יש לה את יוסי דייטש שעושה הכל בשביל כולם

*********************************
הוארך מעצרם של שלושת אסירי שובו בנים
הוארך מעצרם של נתן ברלנד, מנחם ישורון ואהרן תפילינסקי ב-30 יום • מעצר הבית של נחמן ברלנד - הסתיים לאחר שלושים יום במעצר בית, שלושת 'אסירי שובו בנים' - נתן ברלנד, מנחם ישורון ואהרן תפילינסקי, הובאו אתמול (ד') לבית המשפט בירושלים, שם הוארך שוב מעצר הבית שלהם ב-30 יום, בתנאים דומים.
נחמן ברלנד, הובא הערב (ה) לבית המשפט, לאחר ש-30 ימי מעצר הבית שלו פגו, והמשטרה דרשה להאריך אף את מעצר הבית שלו ב-30 יום כמו שלושת האחרים.
אולם השופט ד"ר אוהד גורדון נעתר לבקשת פרקליטו, והחליט שלא להאריך את מעצר הבית שכבר פג. עורך הדין אריאל עטרי, פרקליטו של נחמן ברלנד אמר עם סיום הדיון ל'בחדרי חרדים': "מדובר מבחינתי בהצלחה גדולה. אני היחיד שלא הסכמתי להאריך את תנאי מעצר הבית של מרשי, ובית המשפט קיבל את טענותי. נציגי המשטרה הגישו צו עיכוב ביצוע, כדי להגיש ערר. טענתי כי זה לא חוקי לאחר שהוא שוחרר כבר אתמול בצהרים, ובית המשפט קיבל את עמדתי".
לטענת נציגי המשטרה כי נחמן יוכל לשבש את החקירה באם ישוחרר ממעצר הבית, ענה עטרי כי "במשך מעצר הבית שהיה לו הוא יצא לתפילות, ובאם היה רוצה לשבש חקירה, הוא היה עושה זאת מזמן".
במהלך הדיון הודה נציג המשטרה רס"מ גדי לובין כי "זה שהסכמנו, בטעות, לאפשר לו ללכת לתפילות, זה היה בטעות. אנחנו מסכימים שיצא לתפילות אבל אנחנו צריכים שזה יהיה מתוחם בזמן לכל תפילה, כפי ששוחררו השאר".נציג המשטרה אמר "החלק של החשוד לפנינו, שהוא ראש הפרמידה של הארגון 'שובו בנים'. אתמול היו דיונים לגבי שאר המעורבים שהסכימו להארכת התנאים ושחרור למעצר בית מלא, ותיחמו את התפילות שלהם בשעות מסוימות, דבר שאני רוצה להוסיף גם לדיון הזה, שהתפילות יהיו מתוחמות. אתמול לאחר מס' שעות חברי עו"ד עטרי פשוט נעלם מהדיון, ונעשו ניסיונות של החוקר להשיגו ומר עטרי לא ענה להודעת טקסט ולא לטלפון. ולכן אין מקום לטענת חברי לפיה המשיב ללא תנאים. החומר לגבי החשוד הוא רב, נבחן מס' רב של פעמים ע"י מס' רב של שופטים.
מדובר בפרשיה מאד מאוד גדולה, מס' הפעולות שיש לבצע רב. מה שהגשתי לאדוני הוא רק חלק מהפעולות שיש לבצע. אנחנו ממשיכים לבצע את הפעולות, התיק הזה חי ונושם כל הזמן, גם כשהחשודים במעצר בית. מגיש לאדוני דוגמא מסוימת לדבר מאד מאד ספציפי ויחסית קטן, שביצענו אתמול, המראה את הגניבה של החשוד, גנב מהאורגן של 'שובו בנים'. זה רק קצה קצהו של הקרחון הגדול שיש פה. הארגז שיש לי פה הוא אחד מחמישה שיש לי במשרד, כי לא חשבתי שיש דיון על הראיות. חשבתי שיש דיון רק על תנאים מסויימים. מה שהגשתי כעת מראה על פעולה אחת מתוך 100 דרכים קיימות בהן החשוד גנב כספים מ'שובו בנים'.
להערכתנו, לשאלת ביהמ"ש, העבירות בוצעו עשרות שנים, ועד למעצרו של המשיב. יכול להיות שזה ממשיך להתקיים. יש כ"כ הרבה דרכים לגניבה של כ"כ הרבה כסף, אני מקווה שהצלחנו לעלות על הרוב. ביהמ"ש שואל אותי מדוע דרוש מעצר הבית ואני משיב שזה דרוש לצורך מניעת שיבוש הליכי חקירה. מדובר בחלופה למעצר. החשוד היה במעצר מלא ע"מ למנוע שיבוש, לאחר מכן איפשרנו, ואולי לפנים משורת הדין, לתת לחשוד לצאת למעצר בית עם ערבים ע"מ למנוע שיבוש. אם ביהמ"ש ימנע גם את זה, אז אין אנחנו יכולים להמשיך את החקירה? יש לנו המון עדים לחקור. זוהי ארכה שהסכימו לה כל המעורבים האחרים. 
בנוסף, המשטרה ביצעה מעצר נוסף. אתמול (ד) בצהרים נעצר בנו של אחד החשודים שמעצרם הוארך, בחשד להלבנת הון, גניבה וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זאת במסגרת שובו בנים. היום הוא הובא בפני השופט ד"ר אוהד גורדון, והוא שוחרר בהסכמה בתנאים מגבילים למשך 30 יום.

*********************************
הרב אורי הולצמן מספר 2 ברשימתו של הרב מנחם זיידה בביתר עלית בראיון סוער: אני פרשתי מהמועצה ומפנה את מקומי לאחר שידאג לחסידי חב"ד בעיר. מהיום אני דואג לכלל התושבים. כל הרשימה שלנו שמורכבת מברסלבים קרלינאים חבדניקים אשכנזים וספרדים היא רשימה שמייצגת רק את קהילת ביתר עלית.
ותוקף:אין חינוך בעיר יש פה אישורי בניה למי שיודע להעביר מעטפות מתחת השולחן.
ומוסיף: ישנם מליוני שקלים שהוקצו ע"י הממשלה למטרות שונות בעיר והם נעלמו.
יש מקום לוועדת חקירה שתבדוק את הנושא. החשדות הם שמישהו גנב אותם מכספי הציבור לכיסו הפרטי.
ומפרט מי הם בדיוק הנציגים שברשימה שלהם ומה הם עשו.

*********************************
והרב חיים וייסברג המתמודד לראשות בראיון: אני לא נציג קרלין אני נציג של כל התושבים. ומפרט מי הם בדיוק שאר הנציגים שהוא העמיד ברשימתו. העיר תקועה שש שנים. אנחנו הולכים לתת לתושבים את מה שמגיע להם. ותוקף: הדירות שאמורים להגיע לכלל התושבים מגיעים לבסוף רק למקורבים. וטוען: יש כיתות מסודרות בעיר והלומדים שם הם תןשבי ירושלים ובית שמש וילדי ביתר יושבים בקראוונים.
וטוען: יש כסף בקופת העיר אך הוא מופנה לדברים בלתי רציונאלים.
הייתי הכותל המערבי של התושבים.
ומצהיר: אותי אי אפשר לקנות אותי אני לא ניתן למכירה תמורת שום תפקיד אחר.

*********************************
תופעה חדשה בבית שמש!
כל שיחה עם איש ״טוב״, מסתיימת ב:
טוב.
עם איש ״דגל״ ב:
חן חן.
עם איש ״שלומי אמונים״ ב:
אלוקים יתן לך כח.
עם איש גור במכות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.