רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 27 באוקטובר 2013

מה רוצה באמת שמואל אויערבך?

גם הפעם אנהג בשיטת להשיב במקום ולא בסוף
לכבוד הרב חיים שליט"א

אני מודה לך על זמנך היקר לענות לשאלותי. אני רוצה שתדע שאפשר לברר עלי אני כן חי כבן תורה וב"ה לומד בכולל, וגם מחוצה לו. מצורף תמצא שני חבורת שלי שכתבתי בתקופה האחרונה. ב"ה אני שמח בחלקי רך כואב הלב לראות שאנו חיים בדור שכה נראה ההנהגה. צריך להבין, עמדותי הם עמדות של אמריקאי שגדל ביהדות החרדית האמריקאית שכל אחד חי בעולם שלו ארה"ב היא דמוקרטיה, ויהודי ארה"ב שמחים מאוד שיש חופש ביטוי. חיים בעולמם ולפחות כלפי חוץ מכבדים אחד את השני. 

אתחיל בזאת, אני מכבד אותך מאוד, והאמת שנפגעתי קצת מהתשובות החזקות, אך האמת היא שמגיע לי, כי סוף סוף שלחתי לך את החומר ולא שתקתי. ממנ"ש יש לי כמה שאלות לגבי התירוצים שלך.
ראשון ראשון אחרון אחרון,

א.האם האמת היא שמלחמה כאן היא על רצונו של רב שמואל. שהוא רוצה להיות "המנהיג" היחיד? ומה אם היה אומר ר, שמואל שאני רוצה עולם של עצמי ואתן לאחרים עולם של עצמם? אז לא היו את הבעיות הללו?
הלואי והיה כך, אבל את זה היה עליו לעשות מיד לאחר הרב שך ולא להחזיק את הציבור האחר בגרון דרך הרב אלישיב ו'יתד נאמן' מתוך מחשבה שהוא יתפוס את ההנהגה מיד אחרי הרב אלישיב, ורק עכשיו כשנכשל הוא רוצה הנהגה עצמאית, מאוחר מדי. אבל גם כך, הלואי והיה אומר זאת מיד לאחר פטירת הרב אלישיב, הוא לא אמר זאת, הוא נאבק מבפנים לקעקע את הנהגת הרב שטיינמן רק כשהבין שזה לא יילך הוא אומר אני רוצה קהילה עצמאית

ב.אני רוצה לשמוע עוד על רב שמואל להפיק את התועלת שלא מדובר באחד שרק רוצה להביע את הדעה שלו?
גרוע מכך הוא רוצה להכתיב לאחרים לחיות כמוהו, ולכן הוא גרוע מכולם, הוא מזלזל בגדולי עולם עבורו החסידות היא רק משל אמר כי הבעל טוב מעולם לא היה זה רק משל של החסידים, אם הוא חלילה היה המנהיג המוסכם של הליטאים מה שהיה אצל הרב שך זה אפס ממה שהוא היה עושה, היום אנו יודעים את האמת הוא היה אחד המסיתים הכי גדולים את הרב שך נגד החסידים, הוא היה הבעל מחלוקת מספר אחד

ג. אני מסכים שרב שמואל יממן כוללים שלו. אך לסלק זה לא מוגזם?
הם חיים על גבו של הרב שטיינמן ורודפים אותו, הגיע הזמן שיממנו את עצמם

ד. ומה אם אני בוגר ישיבתו של רב שמואל וגר בעיר שיש רק כולל של רב שטינמן?
כמו בכל מפלגה ובכל קהילה כל אחד דואג לעצמו ככה גם המחבלים שידאגו לכוללים לעצמם ויממנו אותם, כשהם יצטרכו לחפש כסף יהיה להם פחות זמן לחבלה

ה. אני מסכים איתך שזה מזיק לציבור לשחק אם קולות. ואנחנו לא צריכים מפלגות אגודות אגודות. אך אם זה היה ענין של דעה של גדול בפני עצמו אז אין לו זכות לעשות מה שהוא רוצה אע"פ שהוא לדעתך טועה?
האם יש וויכוח על דעות או על הכתבת מעשים בניגוד לדעת הגדולים. לאחר שהיתה החלטה של 'מועצת גדולי התורה' לקום ולעשות את ההיפך ואחרת יש בכך משום מרידה ופגיעה, ועם כאלה עדיף שיעשו שבת לעצמם. ובנוסף, נניח מדובר בדעות, אז איזה זכות יש לך לכתוב פשקווילים לבזות ולהתקיף אך ורק מפני שרוב הגדולים החליטו אחרת

ו. אני חושב שאתה מדווח זה הדבר הכי טוב שקרא בציבור החרדי. זאת לא אומרת שאין פחות אמונת חכמים. אך כמו שאמרו חז"ל במקום שיש חילול השם אין חולקים כבוד לרב....
בכל אופן אני רוצה מאוד להיפגש איתך ואשמח אם תועיל לעשות זאת בשבילי איזשהו פעם בזמן הקרוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.