רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 15 באוקטובר 2013

מחאה אדירה על הקורה בעץ חיים


שלום וברכה לכבוד הרה"ג רבי חיים שאולזון שליט"א.

ברצוני לכתוב על נושא מאד כאוב בירושלים שבו מאות אנשים נאנקים מעול הרעב עקב השתלטותם של אינשי דלא מעלי על נכסי הקדש וגוזלים את כספפי ההקדש לעצמם וכל העובדים והלומדים אינם רואים פרוטה כמה מזה זמן רב עד כדי פת לחם.

מדובר במוסד הקדוש מוסדות וישיבת עץ חיים שבו עובדים עשרות רמים ומלמדים וכן מאות אברכים בכוללים שאינם רואים את משכורתם מזה הרבה חודשים, מאז שהשתלטו על המוסד הרב צבי אריה טיקצונסקי והרב נתנאל לינדר, ועושים שם כבשלהם, רק למשכורתם ולכבודם ומשכורת בני משפחתם הם דואגים, 
הכל התחיל שמכרו את נכסי ההקדש ברחוב יפו ועוד מקומות וחלק מהכסף שישלו לכיסם ואין פוצה פה ומצפצף, ועוד הגדילו לעשות שהם שוכרים את הבנין של מוסדות זווהיל  הגדול במרכז ירושלים בדמים מרובים כפי מה שאמרו בהנהלה רוב הכסף שיש להם הולך לשכירות לשם והם צריכים לשלם שם הרבה כסף (מזומן) כי אין רשות להקדש להוציא הרבה כסף לשכירות וכו' (אין ברצוני לפרט יותר מטעם המובן), 
בו בזמן שהיו יכולים כבר לרכוש מקום אחר לצורך המוסד, ובכך גורמים שיילכו כספי הקדש לאיבוד ולא יהא כסף לצורך תשלום לחמם ופיתם של הלומדים והעובדים במוסד הקדוש הזה שיסודותו בהררי קודש.

לכך בקשתי ממך תפרסם הענין שתבוא זעקת העשוק, וימנו נאמנים אמיתים להקדש הנ"ל ולא יבזבזו כספם לריק וישלמו את חובתם ושכרם של כל הלומדים וכו' כמסורת המוסד הקדוש הנ"ל

3 תגובות:

  1. מדהים שמוסד כל כך עשיר אין בכוחו לשלם משכורות, הדבר אומר דרשני!
    יש שם כמה חברי הנהלה שדואגים רק לעצמם ולבני משפחותיהם, לדוגמא אם אין כסף אז תסגרו את הכולל! אבל רגע! הבן שלי הוא ראש הכולל או אולי החתן שלי הוא ראש הכולל! אי אפשר לסגור.
    אז צריך פתרון לכסף, ישבו החכמים והחליטו לקחת את שכר הלימוד של ההורים (אמור להגיע למי שמלמד אותם, לא?) ולגנוב אותו לצרכיהם ורצונותיהם!
    בושה!

    השבמחק
  2. כן הבן של נתנאל לינדר עושה משכורת של כ10000 ש"ח על היותו ראש כולל קטן בביתר,וחלק מהכסף הולך אליו.
    בענין מה שכתבת על הכסף המזומן ההולך לזוועיל מי יכול להסביר הרי גם בזוועיל לא משלמים משכורת האם קבוצת העסקנים מכאן ומכאן עושים קופה גדולה.

    מי יכול לברר את הענין לעומק ?

    השבמחק
  3. אני המום מהתוכן הפוגעני הנשמע מבין שורות שני המגיבים הראשונים.
    בעוד כותב הבלוג כתב דברים רציניים אודות קשיי המלמדים שאינם מקבלים את משכורתם, גררו המגיבים את הדיון למחוזות אפלים ואישיים ואף שקריים.
    אני תלמיד מן המניין בכולל הקטן בביתר עילית ואני שמעתי באזניי מפי ראש הכולל כיאת משכורתו אינו מקבל כבר כחצי שנה.
    כמו כן לא נראה לי כי משכורתו הוא יותר ממחצית הנאמר לעיל.
    תחזרו לשפיות. דחוף.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.