רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 13 באוקטובר 2013

הרב שלזינגר: הרב שך בעת זקנותו שלח את הבאים אליו הרב שטיינמן והוא עד ראה איך הרב אלישיב ביקש מהרב שטיינמן שיברכו

מאת בן תורה

הגאון רבי אליהו שלזינגר שליט"א, רבה של שכונת גילה  "ברשות מרנן ורבנן, אני חושב שהכל נאמר, אני מבקש למחות, שמעתי שהופיעה תמונה משכונתנו באיזה עיתון, כאילו האברכים אצלינו שייכים לדבר הזה, ואני רוצה לומר בשם האברכים אצלינו שלא היה ולא נברא, הכל נעשה שם במרמה, אצלינו האברכים בגילה כולם יושבים ועמלים בתורה וכולם נשמעים לקול גדולי ישראל מנהיגי הדור". 
לאחר מכן סיפר, "בדידי הווה עובדא, בזקנותו של רבינו הגדול מרן הגרא"מ שך זצוק"ל, שהייתי קרוב אליו מאוד ואף היה מסדר קידושין שלי, ולעת זקנותו אמר בנושאים שונים 'תלכו למרן הגראי"ל שטינמן, אני כבר לא יכול להשיב'. בדידי הווה עובדא, אני עצמי שמעתי כך מפיו והדברים ידועים, ראשי ישיבות ורבנים רבים שמעו כך מפיו. 
"בדידי הווה עובדא וגם הגר"י אפרתי שליט"א יודע זאת יותר טוב ממני, שרבינו מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, הוא עצמו שלח לא פעם לשאול בעצתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן שליט"א. והדבר ידוע פשוט. אני זוכר פעם אחת כשמרן הגראי"ל שטינמן שליט"א בא אליו לפני החגים, והגר"י אפרתי שליט"א יעיד על כך, כיצד ביקש מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ממרן הגראי"ל שליט"א שיברכו. היה זה מראה נפלא, בזמן שמרן הגראי"ל שליט"א עצמו בא כדי לבקש ברכה".
בשלב זה עמד הגר"א שליזנגר שליט"א, בחשיבות המערכה הקד' הניצבת לפתחנו, "הבעיה היא לא רק בשכונות כמו סורוצקין ומטרסדורף, אלא, במיוחד בשכונות המעורבות בהן כה חשוב לחזק את האידישקייט, וכאשר תהיה נציגות חזקה - גם האידישקייט בשכונות האלו יתחזק. 
"יש ב"ה אברכים בקרית יובל אך הם מנושלים מכל דבר לגיטימי אצל כל אדם וקהילה, לקבל גן ילדים, לקבל חיידר, הם ממש מנושלים בכוונת מכוון. לכן צריך רק לחזק את הכח של נציגינו היקרים שבע"ה יישר כחם, אפשר לומר עתה לפני המעשה שיישר כוחם ויתחזק כוחם כדי שבאמת יתקדש שם שמים בירושלים כולה וגם בכל פרבריה, כפי שבאמת אנו כה זקוקים לדבר הזה, והקב"ה יעזור שנזכה לדבר הזה במהרה ולגאולה שלמה בב"א".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.