רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 4 באוקטובר 2013

למה בעצם שלא יתמודדו הרבה מפלגות? ואני שואל בעיקר על הערים החרדיות

מאת עקיבא וויינגרטן

רבה של ביתר עילית הרב אורדנטליך הוציא מכתב בו הוא מבהיר: שהוא וחברי הבד"ץ לא ממליצים ולא תומכים בשום מעומד או רשימה, ושבעיר חרדית כמו ביתר עילית עניין הבחירות המוניציפליות זה עניין אישי בין התושב למעומד, בניגוד לבחירות הארציות שבהם נדונים ענייני דת וכו', "אבל פה בעיר ביתר עילית שכולם חרדים ויראים לדבר ה' אין לנו כרבנים להתערב בעניין הבחירות המוניציפליות, ולכן אין אנו תומכים במעומד מסוים, וכל אחד יעשה מה שנראה טוב עבורו כתושב".

עצם ההגדרה של בחירות דמוקרטיות, זה שהעם יבחר את מה שינהל את ענייני המקום, העיר או המדינה, וביטול בחירות כמו שניסו לעשות בערים החרדיות, זוהי בעצם קריאת תיגר על מהות הדמוקרטיה, מצב שבו כמה עסקנים מחליטים עבור הכלל וסוגרים את העניינים בדלתיים סגורות, מתוך שיקולים ואינטרסים אישיים, ללא מתן משקל לצורכי הכלל, זה המצב הכי מסוכן לנו כחברה, וכך בדיוק בונים משטר אפל ודיקטטורי למהדרין.
הרבה תוקפים את מפלגת המחבלים על חוצפתם לצאת נגד הכלל, כשלמעשה, היחידים שהם יוצאים נגדם אלו אחיהם הליטאים, והם היחידים שיפסידו הפסד פוליטי מיידי על כל מנדט מחבלי שייבחר.
חשוב לי להוסיף, אישית אני בז לגוף הזה שנקרא מחבלים, החל מהעסקניה הזוטרים וכלה בראשיה אשר נותנים גיבוי למעשי ונדליזם וטרור היוצאים מתחת ידיהם של תלמידיהם, ולא משנה לי כמה ההוא ראש ישיבה גדול וכמה תלמידים יש לו, אלימות מכל סוג שהיא פסולה בעיני.
אבל כאן אנו עוסקים בדמוקרטיה, ואם יש ציבור שמרגיש שהוא מקופח ושדעותיו אינן נשמעות, זכותם ואף חובתם לפתוח מפלגות משלהם, אלו יסודות הדמוקרטיה.
לבוא ולטעון שהם גורמים למחלוקת בציבור, זאת תעודת העניות הכי גדולה לציבור שלנו, זה שאצלנו פתיחת עוד מפלגה בעיר תערער את כל היציבות המוסרית של הרחוב החרדי, והמצב שבו לא יכול לבוא אדם ולומר שהוא מרגיש לא מיוצג ולכן הוא פותח מפלגה דמוקרטית, זו בושה, חרפה ואות קלון לכל שאר המפלגות, תתבגרו כבר  עסקנים מלוכלכים ושפלים, ותגשו לבחירות בצורה בוגרת ואחראית מבלי לגרור את הציבור כולו למריבות מיותרות וקטנוניות.

תגובה 1:

  1. אכן כך:זוכרים מה שגוטרמן עשה למועמד פוטנציאלי שאיים עליו ויש הקלטות,והפרקליטות משתהה בהשגות ויש לשאול אותה למה אחרי כליאת שווא ועוד אנו לא רואים תוצאות ונותנים לאיש אשר לפי השמועה מושחת ברמות שלא הכרנו,להתמודד מבלי שהפקרליטות תחליט בעניינו.לדעתי יש למצוא נוסחה בחוק שגם מועמד יחיד כביכול אמור לקבל מעל 50%מהקולות כי ברור שזה לא רצון העם שלא יתקיימו בחירות,אלא נכנעים לעסקנים המושחתים,והמועמד הפוטניאלי והנבחר ציבור אמור לדעת שלא מספיק שהוא קרוב לאיזה צלחת,אלא שביום מן הימים יתן דין וחשבון לזה שבחר בו"דהיינו בבחירות שהיו.לדעתי אני חושב שמי שאמור לחשוש מכך הם האזרחים אשר מתנהלים כשורה ומפחדים לעתיד הדמוקרטיה בארץ.לכןנוצר לנו עתה רוב חילוני בכנסת אשר לא חייב מאומה לחרדים,והם צריכים לחוקק חוקשימנע מכירת הדמוקרטיה לקקער כמו קנייבסקי ועוד מרטיבי טיטולים שברור שדעתם משובשת ועושים בהם כרצון העסקנים המובילים אותם.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.