רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 13 באוקטובר 2013

מעשה נלוז

מאת משה בן-חיים
מספר קוראים הגיבו כאן בשאט נפש מהעובדה ששבועון "בית משיח" לא הזכיר ולו במילה את פטירתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, לעומת  שבועון  "כפר חב"ד" שסיקר זאת בצורה יפה ומכובדת כנושא עיקרי.
בשבועון כפר חב"ד כתבו בצורה מעוררת התפעלות, כיצד רבני חב"ד שהרב עובדיה יוסף עזר להם להיבחר, ועזרה בפועל בנושאים רבים, ועד לביקורים שערך בבתי ספר ובחיידרים של חב"ד. מהכתבות משתקפת דמות של תורה ענקית ואיכפתיות לפעילות של חב"ד, וכבוד עצום לרבי. הרב אליטוב, שהיה ממקרוביו של הרב, כתב דברים מרגשים על פועלו ועזרתו של הרב בכל המובנים ולאורך השנים, אך גם ציין שלא בכל דבר הלכתי הסכים עם דעתו של הרבי בנושאים שהיו אז על הפרק. כתבות יפות ואמיתיות, וללא התיפייפות מיותרת. לא לחינם קרא הרבי לשבועון כפר חב"ד "השופר שלי". הרבי הנחה רבות באופן אישי את העורך כיצד ואיך לכתוב וכו'. וניכר שדרכו של הרבי ממשיכה גם היום בניווט השבועון. אך לעומתו, השבועון "בית משיח", התעלם לחלוטין כאילו מדובר באירוע שאין לציינו כלל. הרי בחב"ד יש רבים רבים מיוצאי עדות המזרח, ויש רבים שהתקרבו לחב"ד כתוצאה משלוחיו של הרבי עצמו למרוקו ועוד מדינות. אנשים אלו בפרט, ואנ"ש בכלל ללא ספק נפגעו מיחס "בית משיח" הנ"ל. ואוסיף גם שלדעתי זוהי פגיעה גם ברצונו של הרבי. הרי ברור לכל בר דעת שיש כמה דעות, ולא ייתכן שמי שלא הסכים עם כל דבר בהלכה  לדעת הרבי הוא "מוקצה" ח"ו.
ועל אחת כמה וכמה שמדובר באוהב ישראל עצום שסייע רבות לשלוחי הרבי וכיבד את הרבי בכל ליבו. חובה על השבועון הנ"ל לתקן את דרכיו ובגליון הבא להביע התנצלות על המעשה הנלוז.

5 תגובות:

  1. בית משיח ביזה את עצמו. מאז השבת האחרונה אסרתי על ילדי להכניס את העלון הזה לבית. בושה וחרפה שכך מזלזלים בגדול מישראל.

    השבמחק
  2. יאללה קלטנו, פיטרו אותך ועברת לכפר חב"ד, מספיק כבר עם הכתבות שלך כאן..

    השבמחק
  3. בית משיח ביזה את עצמו מהיום שיצא...ולא מהשבת...
    תפסיק לטעת אשליות בקרב הציבור שהעיתון הזה היה שווה משהו לפני השבת האחרונה, כולו אחיזת עיניים ובלוף אחד גדול משחקים בכאילו ומבזים את הרבי ותנועת חב"ד המפוארת...

    השבמחק
  4. בית משיח אינו עיתון חבד"י. הוא עיתון של איזה קבוצה הזויה שמשחקת בנדמה לי
    ובכאילו....זה ישראבלוף אחד גדול...ואין לייחס להם שום קשר לתנועת חב"ד ולרבי מליובאוויטש...

    השבמחק
  5. זה נראה שבית משיח מפרסם את הסיפור הזה כדי להראות שהוא קיים.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.