רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 14 באוקטובר 2013

לכבוד הרב שאולזון

שלום רב מארץ הקודש.

לקראת הבחירות ברחובות – עדכונים חשובים.

כיוון שכבר סיקרת מספר אירועים מהבחירות ברחובות, מן הראוי לעדכן אותך ואת אלפי הקוראים בדברים הנוספים, וגם הבהרת דברים למען הדיוק.

בנושא השימוש באות ג' ברשימה המשותפת של קרעטשניף עם הבית היהודי.

המוסמכים לתת רשות להשתמש באות ג' הם באי כח הסיעה של אגודת ישראל חנוך זייברט - מאגודה ומשה שיפמן - מדגל. הם לא נתנו רשות כזו, בעוד דגל התורה קיבלה רשות להשתמש במותג: "יהדות התורה" בהליכתה עם ש"ס.

מאיר פרוש נקט פה בפעולה לא חוקית – לכאורה – כאשר נתן מכתב המאשר שימוש באות ג'. פקידת הבחירות שלא מתמצאת בנבכי הסיעות, אישרה לרשימה המשותפת להשתמש באות ג'. לאחר שקלטה את הטעות שמאיר פרוש לא היה מוסמך לתת את האישור, אמרה שרק בית משפט יכול לבטל החלטה שניתנה ע"י ועדת הבחירות, ובבית המשפט לא התקבלה התביעה של דגל התורה, כך שיש לבית היהודי גם את האות ג'.

פילוח המצב הוא כזה:

קרעטשניף ורוב מחב"ד תומכים ברשימה המשותפת עם הבית היהודי. (עם כי דיווחים שמגיעים מתוך החסידות מלמדים שחלק מהקהילה, בעיקר המבוגרים לא כל כך משלימים עם החבירה לבית היהודי, ויתכן וישימו אפילו פתק לבן).

הליטאים עם ש"ס.

יש עוד 2 קבוצות חסידיות. ויזניץ – דז'יקוב, וחסידי מרכז העיר (לומדי תורה).

בויזניץ, יש ממש קרע. החלטה רשמית של האדמו"ר מדזי'קוב, אין. הוא לא ילך בפומבי נגד המחותן שלו האדמו"ר מקרעטשניף, אם כי תמיד סלד מחיבור עם חילוניים ודתיים לאומיים, והעדיף תמיד רשימות חרדיות מוחלטות. האדמו"ר מויזניץ בבני ברק, לא נתן הוראה כל שהיא, עם כי ידועה הודעתו כי בכל מקום יש לתמוך ברשימת אגודת ישראל, כך שברגע שיש לרשימה את האות ג', לכאורה צריך לתמוך. אך המתנגדים מעלים את הטענה, שלהם ידוע, ששהחלטה לא התקבלה על-ידי אגודת ישראל הרשמית, אלא ע"י מחטף של פרוש, כפי שהוזכר לעיל, ואם כן לא צריך לתמוך בבית היהודי.

חלק זורמים עם ההחלטה של קרעטשניף, ויצביעו טב"ג, כאשר אחד החסידים שפועל למען טב"ג הוא הרב עוזר אובלוקוש. בקהילה מסבירים את הסיבה לפעילותו. הוא אחראי על האוטובוסים מויזניץ רחובות למירון בל"ג בעומר, ומזה הוא מתפרנס והומינר מסייע לו בכל שנה בהשגת מימון חלקי מהעיריה עבור האוטובוסים. כך שיש לו מחויבות אישית (ולא קהילתית) עבורו. אולם חלק (ובעיקר המבוגרים) לא משלימים עם זה. אם הומינר היה רץ לבד, ודאי היו תומכים בו, אבל לתמוך בבית היהודי אינם מסוגלים בשום אופן.

האבסורד הוא, שקרעטשניף עצמם בחוברת שהפיקו לקראת השבת האחרונה, כותבים שאנשי הבית היהודי ידועים כאנשים לא טובים, אבל... וכאן יש שלל הסברים שלא נלאה את הקוראים בהסברים ובהתפתלויות הארוכות.

הקבוצה החסידית השניה שגם מונה בערך 200 קולות, הם חסידי מרכז העיר, המרוכזים בקהילת לומדי תורה (בית כנסת כלל חסידי). גם שם הדעות חלוקות. משיחות עם אנשים אתה שומע איך הם קרועים בתוכם. מצד אחד הקשר רב השנים עם קרעטשניף. מגיעים לטישים. תמיד מגיעים לאירועים שלהם ובאמת מחוברים אליהם, אולם ההחלטה לתמוך בבית היהודי קשה להם. מנגד כאלה שאינם רוצים להכניס את עצמם בשיקולים פוליטיים, אומרים אני מצביע עם קרעטשניף. אפילו אבות וילדיהם הנשואים חלוקים בדעתם בנושא, ממש חצויים.

כך שאפשר לסכם (כפי שבא לידי ביטוי בחוברת שהופקה ע"י מטה קרעטשניף) שהולכים על מהלך, אבל לא בשמחה. בצורה של: "לא היתה ברירה". את התוצאות האמיתיות, נדע עוד שבוע.

בחוברת שש"ס מפיקה יש ציור של הצייר הנודע, יוני גרשטיין, שיכולה לתת משקל כבד לקראת הכרעת המערכה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.