רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 25 באוקטובר 2013

מאגר בלתי נדלה של גז טבעי: גיהוקי פרות וגעררעס...

מאת גערער

בין אסאדו אחד למשנהו, המציאו מדענים ארגנטינאים דרך לחלץ ממערכת העיכול של הפרה את הגז מתאן, המרכיב העיקרי של גז טבעי המשמש לדלק
בישראל לעומת זאת לקחו את ההמצאה צעד קדימה בניצול פליטת גזים מאיזור שנלר...

בארגנטינה מצאו שימוש נוסף לפרה: מדענים ארגנטינאים מצאו דרך להמיר גז שנוצר במערכת העיכול של הפרה ומשתחרר כגיהוק לדלק. מדובר בהמצאה שתוכל להפחית משמעותית את פליטת גזי החממה הגורמים להתחממות הגלובלית.

במכון הלאומי לטכנולוגיה חקלאית בארגנטינה פיתחו, באמצעות מערכת מורכבת של משאבות ושסתומים, טכניקה ניסיונית שתעביר גזי עיכול מחלל הבטן של הפרה דרך צינורית לתוך מכל. הגזים, הידועים לכל כגיהוקים, או בסלנג "גרעפסים", יעובדו בהליך שיפריד בין גז המתאן לגזים האחרים, בהם פחמן דו חמצני. מתאן, מרכיב עיקרי של גז טבעי, משמש לדלק המסוגל להניע כל דבר, החל ממכוניות ועד כורים להפקת חשמל.

"ברגע שזה עובר דחיסה, זה בדיוק כמו גז טבעי", אמר גיירמו ברה, ראש מחלקת פיזיולוגיה של בעלי חיים במכון. "כמקור לאנרגיה, זה לא שימושי כל כך כרגע, אך אם נסתכל קדימה, לשנת 2050, כשעתודות הנפט ייקלעו לבעיה, זה יכול לשמש כאלטרנטיבה", סיפר.

כל פרה פולטת בין 250 ל-300 ליטרים של מתאן טהור כל יום - אנרגיה המספיקה להפעלת מקרר 24 שעות רצוף. ארגנטינה היא יצואנית בקר מהגדולות בעולם, המחזיקה בכ-51 מיליון ראשי בקר. גזים הנפלטים מבהמות אלה מהווים 30 אחוזים מפליטות גזי החממה של המדינה.

כאמור, המדענים בישראל לקחו את ההמצאה כמה צעדים קדימה, וזיהו את האיזור של שנלר בירושלים כמקום בו מרוכזת הרמה הגבוהה ביותר של גזים נפלטים במזרח התיכון. החוקרים סוברים שניתן יהיה להמיר אותם לאנרגיה רבת עוצמה היכולה לספק חשמל לכל העיר ירושלים, מה שעשוי לפתור את הבעיה האנרגטית של ישראל...
עסקני החסידות לעומת זאת סבורים כי ניתן לנצל את ריכוז הגז העצום להפעלת כוח פוליטי חסר תקדים...

4 תגובות:

  1. אנטישמיות!!!
    ככה בדיוק גלבס כתב!!!

    השבמחק
  2. דוחה ואנטישמי!!!
    לא להאמין שאדם חרדי מסוגל להעלות זאת לאתר.
    זה מוזיל את כל ערך הדיווחים האחרים.
    אני קוראת לך מעל במה זו: הסר את הכתבה המבישה והתנצל!!!

    השבמחק
  3. דווקא אל תסיר, מתחנן אלייך,כתבת שאתה אוביקטיבי בדיווחים על גור וכותב רק מידע חשוב לציבור
    והנה פוסט זה דוגל באוביקטיביות הנ''ל, ומגלה גם על הדרך מעט מהסיבה מדוע הינך אחוז אמוק בילתי נשלט להפיח כזבים תרתי משמע ולהטיל דופי בקהילת גור המלאה בכללותה וברובה המכריע ביר''ש ותורה הפוך ממה שבניסיונך הדוחה הינך מנסה להכפיש ולהשפיל (וכמובן גם לא יועיל לך, אולי אולי רק ליחידי הסגולה שמודעים למקום הטינופת שלך כאן)
    כמובן אם כן שגילויי האהבה האנטישמיים הללו בכאן חשובים מאד לקומץ המודעים לחלאה המוצגת כאן השכם והערב , זה גם מסביר למה לראשך החולני יש מקום ליידע את הציבור במשאלות ליבך בענין חולשתו או לא של הרבי מגור, עד כדי הגחכה כביכול מכשלונו לטעמך, כן ברור,צדקת, זה ממש אוביקטיבי ולא איסור של לא תעמוד על דם רעך, כמובן , כי הכל הולך לפי טעמך האישי בגדוילים, כך שבמקרה אחר התארים למעיז לפעור פיו כמוך היה זוכה ללוגו הקבוע שלך של כותרות הזעזוע המגוחך שהוא רק שלך וכמובן תשפוכת של תארים אמוציונאליים כמו חוצפן ומחריד ומורד בקודש הקדשים וכו' וכו' כל הקלישאות הקבועות עד כדי קבס,
    כמובן רק לגבלס אסור, כי הוא גרמני, שטירמר כבר אמרנו?..... קטן עליו

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.