אין לו ככל הנראה מה להפסיד הוא עושה חשבון שהוא בין כה מקולל אין לו אשה אין לו ידלים ובעוד תחומים שלא כאן נאריך בהם אז מה יש לו להפסיד, את הפיתה התימנית את החילבה והחריף יהיה לו איך שלא יהיה כולל בקבוקי היין שהוא גומר בכל ליל שבת, אז שהקללות יעלו עליו, אחרת קשה להבין שהוא יזלזל בקללות גם אם אישית הוא לא מאמין בהם, אבל להחליש ציבור שיפסיק להאמין בדברים האלו, הוא לוקח על עצמו אחריות גדולה
ישנם מי שרק הפחד הזה מחזיק אותם ולא חורגים יתר על המידה, ואילו ר' שמואל אויערבך אומר להם תרחיקו יותר לקללות אין כל ערך
אבל מה שהוא לא יודע, כי קללות לא תמיד אפשר להעביר, בחלק גדול מן המקרים מי שעושה את המעשה הוא המקולל, ובמקרה הזה כשיודעים כי מרימים יד בגדולי הדור וברוב רובם של גדולי ישראל, אז הוא ישלם על כך
ישנם מי שרק הפחד הזה מחזיק אותם ולא חורגים יתר על המידה, ואילו ר' שמואל אויערבך אומר להם תרחיקו יותר לקללות אין כל ערך
אבל מה שהוא לא יודע, כי קללות לא תמיד אפשר להעביר, בחלק גדול מן המקרים מי שעושה את המעשה הוא המקולל, ובמקרה הזה כשיודעים כי מרימים יד בגדולי הדור וברוב רובם של גדולי ישראל, אז הוא ישלם על כך
תגיד לי ר' חיים - ממתי הליטאים (הרציונליים) מאמינים בקמעות ובקללות - ?
השבמחקמענין שחיים שכל ימיו במחלןקות והשמצות יודע מה שמרן ר שמואל לא יודע
השבמחקממי יש לפחד? מהזקן האשמאי חיים קנייבסקי שמקלל ומגדף את מי שלא חושב כמותו?!
השבמחקמספרים שבשנות החמישים הגיעו הנכבדים ישעיהו שיינברגר ועמרם בהר''מ בלוי לקבץ עבור ועד השמיטה והזוג הירושלמי הסתכסכו ביניהם כנהוג והיו כל אחד הולך ומקבץ לעצמו, וכאשר נכנס ר' עמרם אצל נגיד שנאמר לו שהאיש זקוק לישועה הבטיחו נגד סכום כך וכך. אך כאשר פלוני אמר לו שכבר קיבל את ברכתו של רבי ישעיה ובחצי המחיר הקים ר' עמרם צעקות שוד ושבר וצעק: מי שנתברך מפי ישעיה אין לו תרופה לא יוושע עולמית.. ורק בדרך אחת אוכל לעזור לך והוא שתתן לי כך וכך ואני אקללך בקללה עסיסית בלשון ערב שיפיר את ברכתו של אותו באנדיט ואז כולי האי ואולי..
השבמחק