רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 14 באוקטובר 2013

הרב עובדיה יוסף רמס את הגאוה המספרית של סאטמאר גור והליטאים והוכיח כי במספר האשכנזים לא מגיעים לקרסולו

דבר גדול קרה בהלווייתו של הרב עובדיה יוסף וגם היום בכינוס הגדול בסיום השבעה, הגאוה האשכנזית נרמסה עד לעפר, כל המושגים שהיו מקובלים כי רואים רק אצלם מספרים כאלו גדולים בטישים או בהלווייות הוכח בשבוע האחרון כי אלו הם רק עשירית ואולי חמישית ממה שהצליח להוכיח ולהביא הרב עובדיה יוסף בתוך כמה שעות מאז שנודע על הלווייתו וכמה הגיעו ובמדינה קטנה כישראל לא כאמריקה היכן שיש הרבה יותר אנשים

האשכנזים יבינו זאת אולי יותר מן הספרדים, התחרות השנתית של הסאטמארים מי הצליח להביא יותר 'חסידים שוטים' לטיש שלהם, את מי ליוו יותר, והליטאים למשל מבקשים מיד להוכיח כי אצל הגדולים שלהם בהלוויה היו חמישים אלף או מאה אלף, מתחרים מי הצליח להביא יותר, והנה הגיע שנוא נפשם האיש שהשמיצו אותו ברוב שנות חייו מי שכתבו עליו כל דבר אסור במשך שנים ב'יתד נאמן' הוא רמס את כל ראשי הישיבות יחד עם הסאטמארים ואחרים הוכיח כי הוא מסוגל להביא פי עשר ממה שהיו אצלם

שירות גדול עשה הרב עובדיה יוסף בענין הזה אולי זה יפקח את עיני הטפשים המתחרים אצל מי היו יותר בהלויה או בטיש, ויבינו כי בשר חמורים לא חסרים ברחוב החרדי האשכנזי והספרדי, ואם זה מה שקובע אצלם מי גדול יותר אז הם טובים לחמורים ולסוסים, איכות היא תמיד קטנה ופחותה, לא בחינם הקב"ה אמר לעם ישראל כי גדלותנו היא באתם המעט מכל העמים, מפני שסולת הוא המעט

זה שהיו בהלוויית הרב יוסף כל כך הרבה אין זה בשל גדלותו אלא מפני שיש לו יותר חמורים מלאשכנזים, מעולם לא ראו במספרים האלו גדלות, מפני שאם נקבע כי זה מה שקובע הרי האפיפיור הוא הכי גדול יש לו בכל יום ראשון מה שאין לאשכנזים ולספרדים גם יחד, אז האם בשל כך נקבע כי האפיפיור גדול יותר?

טעות עשינו מראש כשייחסנו חשיבות למספר. הענין הוא שבבחירות חשוב המספר בשל המקומות בכנסת, אבל בלעדי זאת, כאשר עוסקים אנו באיכות, אשאל את כל מי שראש על כתפיו האם אלו שהלכו אחר מיטתו של הרב יוסף מגיעים לקרסולי הקרסול של אותם מעט עובדי ויראי ה' באמת מי שהם משכמם ומעלה מיחידי הסגולה שבדורנו, בהחלט לא. כן ונכון שאין מלך ללא עם ולכן חשוב שיהיו הרבה, אבל לא יותר מזה, בשביל כבוד מדומה זה טוב, אבל בשביל התועלת אין בה כלום, היא רק מוכיחה כי איבדנו את האיכות, וההוכחה, שהאיכותיים הפכו למספרים קטנים לעןמת החמורים הממלאים את השטח

6 תגובות:

  1. פולחן האישיות של הרב עובדיה

    ראיתי כמה פעמים בחיי איך חסידים שוטים מנפחים דמות של "רבי" לממדים של מלאך, וכשבועת הקדושה המעושה התנפצה, הסתבר שה"רבי" הוא בקושי בן אדם.

    יש לנו בטבע האנושי נטייה להתלות באילנות גבוהים מאתנו. זה גורם לנו להרגיש נינוחים ובטוחים בחברתו של ה"קצין הבכיר והאמיץ" "בעל הגוף אימת הרשעים" "הרב הגאון הצדיק והקדוש". אותה תבנית של הזערת (מלשון - זעיר) האני שלי לטובת האיש המופלא שלידי.

    לפני כשלושים שנה, כשהרב עובדיה כבר היה יהודי בן יותר משישים והודח נגד רצונו מכהונת הרב הראשי, כבר ידעו גדולי ישראל ספרדים ואשכנזים, מיהו ואיזה הוא, ונודע טיבו בעולם.

    הוא החל לקושש קולות למפלגה ספרדית שתחזיר עטרה ליושנה או שתחזיר עטרה לראשו שלו, או בלשון המהרח"ו בהקדמה לשער ההקדמות: "ודומים במעשיהם לאנשי דור הפלגה הבונים מגדל וראשו בשמים ועיקר סיבת מעשיהם "ונעשה לנו שם", "בבניין בתי כנסיות ובתי מדרשאות ושמים בהם ספרי תורה ועטרה על ראשם, לא לשמה, אלא לעשות לעצמם שם".

    מתלמיד חכם אחד מרבים, הפך ליחיד ומיוחד פוסק הדור, ולאחר מכן לפוסק הדורות, שלא היה כדוגמתו מאז הרמב"ם, פרץ חכמה ואור חד פעמיים, המאפיל אף על דמותו של משה רבינו.

    הרב עובדיה טיפח את התדמית הזאת ולא אפשר לאף רב ספרדי אחר לגדול לדמות משפיעה על ידי לחצים חרמות וגידופים. ודאי לא להקים מפלגה נוספת. הכשרים ספרדיים שהחלו לפעול במקביל לעסק המשפחתי של מש. יוסף, נרמסו ודוכאו ככל האפשר. כל ספר שלא עבר את הסכמתו לא נחשב. נוצר שילטון יחיד של משפחה אחת בעולם התורה הספרדי, משפחת יוסף. שלטון טוטליטרי כמו בכל מדינות ערב.

    ללוויות המוניות זכו רוב רודני העולם. במשטר טוטליטרי כל העם מתאבל על מות העריץ שהתעמר בו. תמיד קיימת מערכת שטיפת מוח שמשכנעת את ההמונים שהכל היה לטובתם בלבד. אפילו שתמיד זה נראה אחרת.

    אז גם הפעם, מי שעיניים בראשו, יודע שנזם מזהב, למה הוא מתחבר. ומי שעיניים בראשו יודע למה לצפות מצדיק, ואיך אמורה להראות דמותו של צדיק והתנהגותו בכיסו כוסו וכעסו. מי שעושה קולות של בהמה ותנועות של בהמה ונראה כמו בהמה, זה מה שהוא, בהמה. גם אם הוא יודע את כל השולחן ערוך.

    מה גם, שלא היה מחובר לפנימיות התורה, ללומדיה החסידים או המקובלים ואויביו הגדולים ביותר משום מה הם מקובלים עם יחוס לאבות מקובלים גם כן. משום מה?? יש למשהו רעיון?? לא נראה כמו קנאה ועין רעה?? אה, כן, החסידים השוטים שלו אומרים שכתב מאה ספרי קבלה, פחחחחחח. רק תשוו את הפרצוף המגושם שלו לפנים הטהורות של בני משפחת אבוחצירה, וגם, רק אלה מהם שלא פגמו מלידתם. או לפנים של הבן איש חי.

    ויהי רצון מלפני אבינו שבשמים שיחזיר את בית ישראל הספרדים לדבוק בצדיקי אמת, צנועים וענווים, העוסקים בפנימיות התורה, ולא באלה העושים לעצמם היכלות לגדל את שמם שלהם, כמו שהיה בכל הדורות. אמן.

    השבמחק
  2. ב. ניצן: אתה בושה ליהדות ולאנושות כולה תתבייש לך לדבר על הרב עובדיה יוסף זצ״ל שההוכחה שהוא היה מנהיג של כל עם ישראל היא שבהלוויתו היו כמיליון איש, ואם היו מחכים עוד כמה שעות היה מיליון וחצי. הרב עובדיה היה גאון עצום לא כמו שאר רבני האשכנזים למיניהם. ראינו במשך השנים מה קרה לאותם אנשים שדיברו נגד רבנים, חיו את חייהם בסבל או מתו בקיצו״ש, ״והוי זהיר בגחלתן״.

    השבמחק
  3. דרך ארץ , קדמה לתורה ! ואת הכלל הזה לא ראינו אצל יוסף עובדיה זלה"ה - יוסף היה שמו הפרטי שניתן לו בברית אברהם ! במקום להרבות בחסד, הירבה דין בעולם. ספריו כולם עוסקים בדינים, האם לחטט באף בשבת ביד ימין או בשמאל ? וכך דורנו נדון במידת הדין, במקום במידת החסד והרחמים ואת התוצאה רואים ברחוב ר' עקיבא או בבית שמש - במחלוקות בין חסידים לליטאים או בין חרדים לחילוניים. עצוב !

    השבמחק
  4. חצי מהמלוים היו אשכנזים ומהחצי השני חצי היו חילונים ספרדים

    השבמחק
  5. צריך רק לזכור שכל האשכנזים שהצביעו ש"ס נגנבו מג' כשהרב עובדיה בגד בהם ופתח את ש"ס. השאר כבר מובן

    השבמחק
  6. נעזוב כמות המלוים שהיתה יוצאת מהכלל אין ספק
    אבל יש למישהו ספק בגאונות מרן ע''ה?
    ספריו לפני התוכנות למיניהם הם עדות חיה שמרן היה הרמב''ם של ימינו
    יש מתחרה למרן ע''ה?????????? אין
    כולם ישכחו רק יביע אומר ישאר לעד

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.