רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 13 באוקטובר 2013

הגאון רבי ישראל גנס מראשי ישיבת 'קול תורה' בדברים חוצבי להבות אש נגד המחבלים

מאת בן תורה

הגאון רבי ישראל גנס שליט"א, מראשי ישיבת "קול תורה" לצעירים ורבני שכונת מטרסדורף ובית וגן, מספר כי היה במעונו של מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, "ואמר לי להגיד ש'זה מצוה גדולה לסייע ושיהיה ברכה והצלחה לכולם!' אני שליח שלו לומר את הדברים, וכל הדברים הרי פשוטים וידועים.
בהמשך דבריו סיפר הגר"י גנס שליט"א, כי "במשך קרוב לחמישים שנה זכה להיות קרוב לרשכבה"ג מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, וכאשר היו מעת לעת נושאים שעמדו על הפרק וחתם על מכתבים, תמיד דאג שיהיה חתום עימו גם מו"ר מרן הגרש"ז אויערבאך זצוק"ל, וכן להיפך. אחרי שמרן הגרש"ז אויערבאך זצוק"ל נפטר, בשנת תשנ"ה, ושוב עלו על הפרק כמה עניינים, רבינו מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל אמר לי שחותם בתנאי שגם מרן רבי אהרן ליב שליט"א חותם, ובאם לא – הוא אינו מרשה להשתמש בחתימתו. וגם בעוד נושאים שלא אפרט אותם כעת אמר לי תמיד 'אתה שואל גם את רבי אהרן ליב'. זה פשוט וידוע בכמה וכמה דברים גדולים, ומה יכולים להוסיף, אלא רק לומר, 'עוד ינובון בשיבה דשנים ורעננים יהיו'. אתמול, יום חמישי, היה כנס ראשי ישיבות לצעירים ומרן ראש הישיבה שליט"א דיבר עם כזו רעננות, 'פרישקייט', היה ממש נורא לראות זאת".
בהמשך סיפר, כי "הקב"ה זיכה לאותי לעמוד קצת בראש העניין של שמירת הלשון, בפרט בכינוסים הגדולים לנשים ולבנות שמתקיימים מעת לעת בהשתתפות אלפים רבים. לפני 25 שנה, אמרתי לרבינו הגדול מרן הגרא"מ שך זצוק"ל, שזכיתי שהיה לי קשר רב עימו בהרבה עניינים, כי באותה שנה של הקמת 'דגל התורה' אני חושב שאין טעם לערוך כינוס על שלום ושמירת הלשון, כשאני מייצג צד אחד. ואמר לי מרן הגרא"מ שך זצוק"ל, 'דווקא עכשיו תעשה כנס ותדבר על שמירת הלשון, עכשיו חייבים', והחל לבכות. גם עתה, בשעה כזאת גם צריכים שלום. לא שייך שבכולל אחד, בקהילה אחת לתורה ותפילה, פתאום יהיו פילוגים. לא שייך! הייתי בחתונה מכובדת ושני אחים מבעלי השמחה החלו לריב זה עם זה, בחתונה של אחים, ד' ירחם!
"כולנו ב"ה בקהילות, לרבנים יש כוח ובוודאי צריכים לעשות וזה דבר פשוט, לא צריכים בכלל להסביר, גדול הדור, זקן הדור בשעתו, מרן הגרא"מ שך זצוק"ל, כשהעזו לדבר על מרן הסטייפלער זצוק"ל, אמר שאם יחללו שבת פחות אדאג מאשר אם תיפול שערה אחת ממרן הסטייפלער. והרי מדובר כאן על חילול שבת דאורייתא! אלא, הפשט הוא כפי שמרן הגרא"מ שך זצוק"ל אמר, שכבוד התורה הוא מהדברים החמורים ביותר!"
בהמשך דבריו עמד על חשיבות תחילת הזמן בישיבות הקד', שאם ח"ו הזמן יתחיל בריפיון הרי שיהיה לכך השפעה נוראה על כל הזמן והמסכת כולה עלולה ללכת לאיבוד.

תגובה 1:

  1. הרב גנס לא בן אדם אמין, הרי בעבר היה כולו נגד כל מי שלא הלך בראש ישר עם הגרש''ז אויערבאך כולל התנגדותו להספיד במטרסדורף את הגרא"מ שך, אז את מי הוא מרמה בלשונו החלקלק והמחניף. כבר עדיף שיתחיל לשבת קצת בשקט לעת זקנותו.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.