רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 18 באוקטובר 2013

המחבל ר' יונה זלושינסקי האשים גם את הרב אלישיב ש'דואג האדומי' עובד עליו, כשרצה להגן על הפרנסה שלו בישיבת 'אמרי צבי'

מאת בן תורה
מדברי הרב יונה זלושינסקי – קיץ תשס"ג בכינוס מצומצם
בישיבת "אמרי צבי" לאחר שהצליח במאבקו לזרוק את חתד"נ
הגר"ב רימר מראשות הישיבה

אנחנו יודעים שיש סוגיא מורכבת של הנהגה בישיבות, מסורת ממרן הרב שך עד ר' חיים וולאזינר, ומסורת הזו עברה רק איש מפי איש, אין כאן שום שייכות בדוקא לגדלות בתורה, כולם יודעים שיתכן ת"ח גדול מאוד שאין לו מסורת בדברים אלו.
הרב שך חינך את הדור, הוא חינך את ראשי הישיבות שבדור, הוא הנחיל הנהגה איך לנהוג בישיבות, איך לפעול כשיש וויכוחים בישיבות, ותמיד הוא צעק "לישיבה יש בעל הבית" גם לפני כמה שנים הוא פירסם כזה מכתב בישיבת פוניבז', ולכן אין זה סותר מגדלותו של ראש הישיבה, תבינו אין כאן ויכוח על גדלותו של ר' בנימין, אבל זה מה שהרב שך חינך אותנו שראש ישיבה כמה שהוא יהיה יותר גדול, תמיד חייב להכנע לבע"ב. וכך ראינו שהוא נהג בעצמו. הרי רק בשנה שעברה הרב שך נפטר, אבל מה שהוא הנחיל לנו לא נפטר, אנחנו ממשיכים לינוק מהחינוך שקיבלנו וללכת בדרכו.
אני לא רוצה להכשל בלשוני ואני אומר את הדברים בזהירות, כל מה שמפיצים בשם הרב אלישיב, א. הדברים לא נשמעו מפי אנשים מוסמכים, נמצאו חצאי דברים, בלי מקור מדויק. ב. הרי לא נותנים להרב פרוינד להכנס אל מרן הרב אלישיב, וא"כ האם זה לא דומה לסוגיא של שאול המלך עם דואג האדומי בנוב עיר הכהנים? הרי זה ממש כמו דואג האדומי. [כאן הרחיב בביאור דברי חז"ל ובפי' המלבי"ם שם] לפי מה שהם אומרים בשם הרב אלישיב זה נשמע שאמרו שהרב פרוינד עושה הכל על דעת עצמו ולא שואל אף אחד, הרי וודאי שאם הרב אלישיב היה שומע שר' מיכל יהודה עומד מאחורי הענין היה שולח להתעניין למה פסק כך, הם הרי מחותנים. גם לר' שמואל אוירבעך לא נותנים להכנס להרב אלישיב להסביר את הרב פרוינד. שאול נשאר בחיר ד' אין לנו ספק בזה, אבל דואג האדומי אין לו חלק לעוה"ב.

ולכן אני אומר לכם...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.