רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 25 באוקטובר 2013

המכתב שר' משה גרילק לא פרסם ב'משפחה'

שלום וברכה.

בחודשים האחרונים אנחנו עדים למלחמה פנימית קשה בין קצוות הציבור הליטאי. 
מחד גיסא רוב מנין ובניין של הציבור הליטאי שנאמן להנהגתו של הגראי"ל. ומאידך גיסא 'הפלג הירושלמי' שסר למרותו של הגר"ש. 

ככל שחלף הזמן המלחמה וה'קרב', עלו דרגא. זה החל מניסיון להריץ את רשימת 'נצח' לכנסת, ניסיון שנכשל. ולאחר מכן הרצת רשימת 'עץ' לבחירות העירוניות, והמאבק בין הרבנים וכו' כידוע ומפורסם. 

וכמובן מעל הכל ולפני הכל, הקמת עיתון הפלס וכו'. 

קראתי את מאמריך בעיתון משפחה השבוע ושבועות שעברו, ע"כ שאתה מוקיע וכועס על התנהגותם בכך שהם מחלישים את כוחם של מנהיגי הדור והחוצפה בפגיעה בהם ולאחר מכן האחראי על האלימות הפיזית נגד הגראי"ל וכעת שריפת ספרי הגר"ח וכו' וכו'. 

ואני שואל את עצמי, ותמה בקול גדול: האם רצף אירועים אלו לא מזכיר לך שנה מסוימת? האם כשאתה כותב על נתי גרוסמן שמחרף את הגראי"ל ביתד ובהפלס, זה לא מזכיר לך מאמרים שאתה וחבריך כתבתם נגד קדוש ישראל וקודשיו הרבי מליובאוויטש?! האם זה לא מזכיר לך את אירועי שנת תשמ"ט שחוזרים אליכם כבומרנג? האם לא חשבתם שכאשר מגדלים דור שלם על שנאת ישראל (בשם ה'השקפה הטהורה' כמובן) זה בסוף יחזור אליכם ישירות?! 

 כאשר החינוך הוא: לשנוא לרדוף להחרים לשבור ולהרוס, אזי אצל בחור צעיר אין הבדל באם הנרדף הוא כ"ק אדמו"ר מליובאאאויטש לבין הגראי"ל, מצווה להיות קנאי חמום מוח.

ובשם השקפת השנאה אותה הנחיל מורך ורבך אזי הכל מותר

האם לא הגיע הזמן לבקש סליחה בפומבי מהרבי מליובאוויטש ומתנועת חב"ד? 

הרי עינינו רואים כיצד בכל דבר ודבר אותו הנחיל קדוש ישראל וקודשיו נשיא דורנו, למרות ההתנגדויות שהיו מבני ברק, בסופו של דבר כולם הולכים בדרך זו. 

כמה זעם וקצף יצא מבני ברק על דרישת הרבי לקרב יהודים לתורה ולמצוות? והנה יש ארגון הידברות וערכים וכו'. 

כמה התנגדות הייתה לחלוקת נרות שבת קודש והנה אתם עצמכם פועלים כן. 

מי היה מאמין שהמילה משיח תוזכר באירועים ליטאיים. והנה... (ועיין בנאומו של הר"י משנת תשנ"ב..)

כאשר כננו (וכן הוא האמת) את רבינו נשיאינו, 'משה רבינו שבדור'. כמה קולמוסים של לבלרים מחוצפים (כן כן נתי גרוסמן חברך...) נשתברו ע"מ לשבר את אוזנם של הצעירים המוסתים ע"כ שחב"ד הם פסולים לבוא בקהל ועל הכפירה שלהם וכו'.

 והנה כשאני צופה בשידור חי מכנס הבחירות שנערך בירושלים אני רואה שמכנים את הגראי"ל (בשם הגר"ח!!!!) לא פחות.. אתה מנחש נכון.. 'משה רבינו של הדור'... אין לך אבסורד יותר גדול מזה... ומי כמוך יודע זאת... 

ואני קורא במאמרך: "פגשתי צעירים, לא אחד ולא שנים, המשוכנעים בכל ליבם שמרן הגראי"ל ומרן הגר"ח סטו מדרך התורה". ומי אמר ועל מי אמר: 'אין להם מילה תורה, רק התוועדויות, הם לא יודעים מילה תורה'?! הא?! זה מותר?! 

וחיים פינס כותב: "אני ילמד אותך השקפה, זעק האפיקורס כשהוא תופס ומנענע את הגראי"ל... מישהו החדיר בנו שיח רעיל שבו אנו יכולים לדבר על גדולי ישראל משל היו פוליטיקאים או בני אנוש מונחי יצרי שררה ותאווה וכבוד". 
האם מורך ורבך לא אשם בכך?! האם אתה בתור העורך הראשון של יתד נאמן יכול לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה?! 
ויותר ממה שנכתב, לא כתבתי, וכבר אמרו חכמינו 'די לחכימא ברמיזא'. 

אני ממליץ לך, למענך ולמען כל חבריך מהציבור הליטאי, סע לציונו של צדיק שנמצא בנויוארק ותבקש סליחה על כל מה שגרמת... 

ולסיום: כאשר סאטמר גזזו זקנו (באכזריות שזכורה רק מהנאצים), של ר' מענדל וועכטר, התבטא הרבי בכאב: "שכיון שלא מחו, אזי יגיע יום שהם יעשו זאת אחד לשני, תלמיד ברבו ואב בבנו'. וכולנו יודעים מה קורה בסאטמר... 

ואתה יודע מה קורה בציבור הליטאי...

בברכת יתמו חטאים ולא חוטאים.

המחכה לתגובתך, 

חיים לייב וויספיש. ירושלים.

נ.ב. אשמח מאוד שתפרסם מכתבי זה מע"ג עיתון משפחה.
תודה רבה. 

2 תגובות:

  1. כל מילה נוספת מיותרת,

    השבמחק
  2. כבר שנים רבות שאתם משפילים את כבוד התורה ומזלזלים ברבנים שאתם קוראים להם (בזלזול מופגן) "מזרוחניקים" וזאת למרות שברור שיש בהם שגדולים (מכל הבחינות) מאותם שאתם קוראים להם גדולים. וכל זאת מסיבות (פסאודו) אידאולוגיות.
    אז מה הפלא שאתם סובלים מאותם תופעות? וכבר אמר הלל הזקן: "על דאטפך אטפוך..." ובלשון העם תאכלו מה שאתם מבשלים, מגיע לכם!
    ולא שחבל על הרב שטיינמן אבל הוא הרי מגדולי המזלזלים...

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.