רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 24 באוקטובר 2013

יד החסידים על העליונה

מאת חסיד

ויהי לאחר הבחירות? במשך קרוב לשלושים שנה הובילו מערכה נגד החסידים. זה התחיל בגדול בתשמ"ט על ידי הרב שך והמשיך עוד ועוד. כשמנסים להחדיר לכולם שה"הנהגה" נמצאת רק ב"ליטא", שם יש תורה, שם יש תורה, שם יש חכמה. החסידים אינם בכלל זה. דעת תורה נמצאת רק בליטא
גם ר' שמואל אויערבאך וגם רבי חיים קנייבסקי היו חלק מביזוי החסידות וגדוליה. ביותר, כאשר לפני מספר שנים יצא הספר המשכילי נגד החסידים שבו נכתב בצורה מבזה וחמורה על קדושי ישראל רועי החסידות. הספר קיבל את תמיכתם ועידודם של חלק מראשי הישיבות הליטאים וביותר מר' חיים ומר' שמואל.
היום הם קיבלו את עונשם. ר' שמואל אמנם הצליח להכניס נציגות, אבל כל זה אינו שווה לו, הוא רצה לשלוט הוא רצה להוכיח שההנהגה שלו, ושתורת משה מסיני נמצא אצלו, הציבור הליטאי מבפנים הראה לו ועוד יראה לו בהמשך מה הוא שווה.
גם ר' חיים, התבזה קשות עד לעפר, ממי? מהחסידים? לא. אלא מ"תורת ליטא" בעצמה. הם לקחו את כל "שר התורה" ועשו מזה ליצנות אחת גדולה. קללות חרמים ונידויים כמנהג "נוסח ספרד". היום הוכח שהדעת תורה נמצאת אצל הליטאים בדיוק כמו אצל החסידים. אצל החסידים לפחות יודעים כולם שהכל הוא אינטרסים והגדלת העסק וכו'. אצל הליטאים חשבנו שהכל הוא דעת תורה הנהגה והשקפה.
מי שהשפיל את קדושי וגדולי רועי החסידות תלמידי הבעש"ט הק', הושפל והובס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.