רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 6 באוקטובר 2013

זעקת הרבי נגד התערבות חב"ד בבחירות המקומיות

מאת חב"דניק

קטעים מדברי הרבי בנוגע להתערבות חב"ד בבחירות:

ליובאוויטש נזהרת מזיקה מפלגתית

בד בבד עם ההוראות של הרבי לחסידי חב"ד להשתתף בבחירות הרבי שלל כל פעילות פוליטית והזדהות עם מפלגות בצורה הנחרצת ביותר כולל ברשויות המקומיות. במכתב מדהים ומיוחד מט"ו טבת תשט"ו להרה"ח הרב יצחק מאיר לוין ז"ל שהיה ראש אגודת ישראל  וחתנו של בעל האמרי אמת זצ"ל מגור, הרבי מסביר לו ששיטת חב"ד נזהרת מכל זירה מפלגתית, והרבי מביע צער שניסו לכפות על חב"ד לנטות מקו זה.

"
כידוע נזהרת ליובאוויטש ביותר מכל זיקה מפלגתית, בארץ הקודש ת"ו כמו בשאר ארצות, ובהוראת כ"ק מו"ח ואביו - אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע מאז. ומובן אשר גם אני חזקתי הוראה זו, אף שאין הדבר צריך חיזוק, כי הוא מיסודות שיטת ליובאוויטש בעבודת הכלל. ונצטערתי לקבל ידיעה מעסקנינו בארץ הקודש ת"ו, אשר בפנותם ל.. הנה ניסו  לנצל המצב לכפיה לנטות מקו זה".

שיטת ליובאוויטש לא להיכנס בעניין של מפלגה

במכתב מי"ז כסלו תשי"ד להנהלת ה'רשת' בנוגע לדיווח על פגישתם עם אישיות פוליטית הרבי טורח מיד להדגיש  "מזכירים במכתבם שנפגשו... ידוע מכבר שיטת ליובאוויטש שאין היא נכנסת כלל בענין של מפלגה, ובודאי יש להסביר את זה בנעימות ובאופן של שלום, או אם מספיק הענין דשב ואל תעשה יש להסתפק גם בזה אבל בכל אופן לא לקבל על עצמם כל ענין שיש איזה זיקה מפלגתית."

בדרך שסללו לנו נשיאנו
במכתב נוסף בו' במר-חשוון תשי"ד, הרבי כותב "על חב"ד ללכת בהדרך שסללו לנו נשיאינו הק' שהוא - על מפלגתי. ובטח כמו שעד עתה לא נזדקקו לצינורות מפלגתיים, הרי גם מכאן ולהבא תמצא הדרך להמשיך באופן כזה."

גם באותם השנים כאשר חברות במפלגה הייתה לעיתים קרובות מצב שנוגע להסתדרות גם בחיים הפרטיים, הרבי שלל כל זיקה עם נושא מפלגתיות ובמכתב כואב הרבי מדגיש שדווקא מפלגה חרדית מסוימת מנעה כל סיוע מחב"ד, בעוד שמפלגות שאינם דתיות סייעו לחסידי חב"ד למרות שהדברים נגדו את השקפת עולמם.

"
כשבאו חסידי חב"ד לפני איזה שנים לארץ הקודש  ת"ו - שבורים ורצוצים בגוף, ובחוסר כל בהנוגע ל"בצע כסף", בהנוגע להסתדרות והסתגלות לחיים נורמלים וכו' - אבל כולם, אף אלו שנולדו במשטר הסוביטים, מגודלי זקן מדקדקים על דקדוק קל של דברי סופרים וכו' וכו' ובקשו עצה וסיוע ממפלגה החרדית בארץ הקודש ת"ו - הנה באי כוח המפלגה התנו תנאי קודם למעשה שכל אחד ואחד מהבאים יקח כרטיס חבר של מפלגה זו וזה היה - עוד קודם זמן הבחירות להכנסת. ואמרו בפירוש שבאם לאו לא יסייעו בידם. ועמדו בדיבורם, כמובן. וכשפנו לאלו .. הנה הם דווקא עזרו ככל אפשריותם ויכולתם ומבלי כל תנאים וגם בעניינים שהם נגד תכנית המפלגה שלהם ונגד מצפונם המפלגתי, והלוואי שפוליטיקאים מסוימים ממפלגות הדתיות - יגיעו גם כן למידה זו.

אין לי זמן להשתתף בפוליטיקה
"כבר הגדתי ברור שאין לי זמן להשתתף בפוליטיקה מאיזה מין שתהיה, ולא עוד אלא שלפי דעתי גם לאנ"ש אין זמן על זה. כי נמצאים אנו בדרא דעקבתא דמשיחא, וכל רגע יקר."

(מתוך מכתב להרה"ח ר' יצחק מענדל ליס(

לא להסתבך בפוליטיקה מקומית
במהלך השנים קבלו עסקני חב"ד הוראות מפורטות לא להתערב גם בפוליטיקה מקומית, כך היה למשל אחרי הבחירות לכנסת בשנת תשמ"ט, שהועברה הוראה בעניין לכל השלוחים לא להתערב בבחירות לרשויות המקומיות. במכתב מעניין של הרבי (קובץ צדיק למלך חלק ו') הרבי כותב "בוודאי למותר לעוררו שלא להסתבך בפוליטיקה מקומית. ומובן שבריחוק מקום קשה להורות בעניין פרטי זה או זה, אבל בהמצאו במקום ויש לו שם כמה ידידים. בוודאי יוכל לברר המצב לאשורו."
הישתנה חב"ד ויעשה גוף פוליטי?
לקראת אחת ממערכות הבחירות לרשויות המקומיות, בנוגע לשאלה של אחת מקהילות חב"ד בשנת תשמ"ט, הרבי ענה תשובה חריפה במיוחד שמתוכנה עולה עד כמה חובה הרבי רואה בחומרה התערבות פוליטית

"
בתימהון גדול ובצער קראתי מכתבם כי תוכנו ג' נקודות - שאלות: א. הישתנה חב"ד ויעשה גוף פוליטי.  ב. היעשו צעד חדש שקרוב לודאי שיכניס מחלוקת גדולה בין אנשי חב"ד, וגם הזהירו אותם בפירוש על זה.  ג. בעניין סברות לכאן ולכאן - יעשו צעד חריף שאין להם כל ניסיון בו, שאין איש יכול להבטיח כלל התוצאות לבד תוצאה אחת - שאלו שסייעו להם עד עתה ולפעמים רבות בסבר פנים יפות, ומבלי להתערב כלל ברוחניות, יהפכו להיפך וסיוע וכו
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.