רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 10 באוקטובר 2013

חילול ה' - הניו יורק פוסט על הרב עובדיה יוסף קובע כי הוא היה גזען ו'פאטץ' ה"י

זה כואב ומצער מפני שסובלים מזה רבנים ועסקנים שמתעסקים עם הציבור האמריקאי הלא חרדי, אלו מבקשים הסברים ולך תסביר להם כי מדובר בתרבות עירקית כזו שלמד בבית הספר בינקותו זו היתה השפה אז ולא חלילה שהוא היה אדם רע שכל כולו קללות

עיתוני ניו יורק דיווחו על ההלוויה הגדולה של הרב הכי גדול בישראל הרב עובדיה יוסף, היו מי שכתבו כמה מילים טובות אבל כל עיתון כמעט דאג להזכיר כי הוא היה איש קללות היה מקלל הרבה וכי פחדו מן הקללות שלו, הם הציגו את הרבנות היהודית כרבנות של קללות

ה'ניו יורק פוסט' קבע את הדברים בכותרת כשכתב כי הוא היה 'פאטץ' וכי אהב לקלל (ראה תצלום), ולמזלי באותו ערב נתתי הרצאה בפני קבוצה של כמה מאות יהודים שאני מופיע בפניהם מדי חודש, וזו היתה השאלה המרכזית, מדוע הוא קילל לשם מה והאם זה מותר, והאם לאחד כזה אפשר לקרא רב, והאם זו מתאימה לתרבות היהודית

הציגו אותו כגזען והביאו מדבריו נגד מי דיבר ומה אמר

אסור לשכוח, שכל מי שהשתתפו בהרצאה הזו הם יהודים שמניחים תפילין כל יום מתפללים ואוכלים כשר, חלקם אף מקפיד על מצוות שלא כולם מקפידים עליהם, הם במפורש לא חרדים הם חונכו ליושר אמריקאי כזה שלומר לא אמת זה גרוע אצלם מאכילת דבר אחר, להם קשה לקבל רבנים כאלו

השתדלתי כטוב אשר יכולתי להעניק לו דמות אחרת שונה וטענתי כי הם נתפסו לשוליים לדברים הצדדיים, אבל היכן שהם צודקים שהקללות שלו אלו עשו כותרות ולא כשנתן שיעור וקבע האם צריך לברך שהחיינו או ברכה אחרת ועל מה, העיתונאים שרצו אחריו והשתתפו בשיעוריו המתינו לאיזו קללה עסיסית ומי הקרבן הפעם

מה שכאב לי יותר מכל ברשימות הללו זה שהגויים קוראים אותם ויודעים מה קורה כאן, זה יוצר ליהדות תדמית רעה, וחבל שכך הם פני הדברים

21 תגובות:

  1. אני חושב שלא הבנת. הכוונה של הפוסט היית שהמועמד לראשות העיר, ביל ד'בלזיו, הוא פאטץ - בגלל הדברים שאמר ביחס לרב עובדיה.

    השבמחק
  2. צריך לומר את האמת. הרב עובדיה היה ענק בתורה. אבל היו באישיותו גם צדדים פחות יפים. וכמו כל אדם היו לו חולשות. ולמרבה הצער הגידופים והקללות שלו קיבלו הד גדול.

    אבל בחלוף השנים, הביטויים האלה ישכחו ומה שישאר אלה הם ספריו ופועלו העצום.

    השבמחק
    תשובות
    1. רב הוא לא פרופסור, מה שמותר לפרופסור אסור לרב. לפרופסור מותר להרצות נגד עישון, ועשר דקות אחר כך לעשן סיגריה. לפרופסור מותר להרצות נגד אכילת מטוגנים, אבל לאכול פלאפל וצ'יפס מיד אחרי ההרצאה.
      לעומת זאת, רב הוא קודם כל איש חינוך, ותפקידו לחנך את ההמונים. לא ייתכן שמחנך כיתה יקלל את תלמידיו ואת כל מי שהולך על 2, אך ידרוש מכולם לשמור על השולחן ערוך הכולל הלכות לשון הרע ורכילות. לא ייתכן שרב שאמור להיות המייצג של דעת התורה, ייצג אותה בצורה כל כך שלילית. זה ביזיון התורה וחילול ה'.
      אני מעריך את חכמתו של הרב עובדיה, אך צריך לזכור שאישיותו ודיבוריו היו לא ראויים.
      הבעיה היא שממשיכי דרכו סבורים שבכדי להגיע למעמדו ולמלא את מקומו עליהם להיות אף יותר קיצוניים ממנו בעניין הקללות, ראו ערך הרב כהן והעמלקים.
      הגיע הזמן שרב יהיה קודם כל בנאדם, ויכבד את כל בריותיו של ה', גם אם הוא סבור שהם טועים ומטעים.

      מחק
  3. אני לא בטוח שהתואר פאץ הולמו, פאץ ושמאק מגדירים אדם נעדר תבונה וטעם, מאידך הרב יוסף היה אדם נבון ובעל טעם אסטטי פר אקסלנס וגם לא חסר חן בהילוכו עם הדרגים שחפץ בהם. אבל ביסודו הוא היה בנו של חנוני עיראקי ושכזה הוא היה בנשמתו. האספסוף ולא החוגים המלומדים היו בסיס הכח שלו בראש שלהם הוא חשב ואליהם כוונו דבריו ובכלל לא היה איכפת לו הרושם שיעשו הדברים במקומות בהם אין לו מנשקי ידיים.

    השבמחק
    תשובות
    1. הקללות באידיש עסיסיות לא פחות. למשל "קיש מיין טוכעס" .. קיבינימטט.. וכו'. אספסוף של ווז-ווזים.

      מחק
  4. you U.S jews are the real putz

    השבמחק
  5. מגיע פוץ ישראלי בשם יואב גונן נהיה איזה כתב מושתן בעיתון באמריקה ומחפש כותרות ומה אתם מתפעלים ממנו
    למשל לפני חודש הוא היה עסוק בצד אחר של הפוץ אבל החברה שלו היא מאד מאושרת איפה שהיא נוגעת בו זה פוץ
    הנה כתבה של עוד פוץ http://nypost.com/2013/08/16/quinn-i-got-you-covered-vows-to-improve-nyc-condom/

    השבמחק
  6. בקשר לגזענות כולנו מאמינים ב"אתה בחרתנו"
    בקשר לקללות: בדיוק דיברתי השבוע לפני קבוצה חילונים אשכנזים ושאלו אותי על זה, הסברתי להם שיש מקומות שזה היה סגנון של השפה וכולם הבינו את זה וידעו גם איך להתייחס לזה, ולא רק אצל הספרדים גם אצל ההונגרים זה הסגנון, וההבדל שהם מדברים ביודיש אז התקשורת לא מגיעה לזה,

    השבמחק
  7. ר' חיים אני מצטט מדבריך : ''מה שכאב לי יותר מכל ברשימות הללו זה שהגויים קוראים אותם ויודעים מה קורה כאן, זה יוצר ליהדות תדמית רעה, וחבל שכך הם פני הדברים''

    וכאן הבן שואל !!
    ומה אם התדמית הגרועה שאתה יוצר כאן בבלוג שלך, וממאס בכך את היהדות גם על החרדים, וגם על החילונים [במיוחד עליהם שמעתיקים את דבריך בלי לדעת להבחין מה מדבריך יכול להיות אמת ומה רחוק מכך]???

    האם כל פוסט שאתה מעלה אתה בודק על פי הלכות לשה"ר שאכן זה לתועלת וכו'??

    אשמח לתשובה

    השבמחק
  8. אתה בטוח שהם מתכוונים לרב?, אני מניח שהם התכוונו לפוליטיקאי!

    השבמחק
  9. ראשית צריך לנתח את ה "קללות".

    הרב עובדיה לא קילל קללות רחוביות ,לא היית שומע אותו אומר "קיש מיין " כדרכם של בני אנוש כמונו...

    מה הוא כן אמר?

    הוא אמר על הרב דוד סתיו "רשע".

    עם כל הכבוד לרב סתיו, צריך להבין שאדם שלפי תפיסתו של הרב עובדיה מוכן לגייר גויים (ע"פ עדותו של הרב הציוני דתי חיים דרוקמן באזני הרב עובדיה) ראוי לתואר "רשע".

    הכינוי הוא לא אישי אלא למעשיו של האדם. דוד המלך התנסח בתהילים בצורה יותר חמורה על הרשעים. ולמשל "נמשל כבהמות נדמו" או "יהיה אחריתו להכרית בדור אחר ימח שמם) ובכל זאת דוד המלך אמר "יתמו חטאים ולא חוטאים"

    חוץ מזה הרי זוהי שפתם של הרבנים מאז ומעולם, ולדוגמא: נאום השפנים של הרב שך הכיל ביטויים לא פחות קשים על החילונים, ולא מזמן הרב שטיינמן קרא ליאיר לפיד עמלק.


    אבל כלי התקשורת מזדרזים לגנות רק את "הקללות" של הרב עובדיה, מה פשר הלהיטות שלהם להציג אותו באור שלילי?

    כי הם מפחדים ממנו!!! הם לא רוצים מדינה יהודית , ובטח שלא מדינת הלכה.

    בכל מקרה עצוב מאוד לראות חרדים שלא מבינים את זה, והולכים שבי אחרי שטיפת המוח של התקשורת.

    סיון רהב מאיר כתבת ערוץ 2 טוענת את אותם דברים כבר מזמן. אני ינסה למצוא את ההרצאה שלה ולהעלות את זה לכאן.

    השבמחק
  10. חשוב מאוד שדמותו הציבורית של עובדיה יוסף תייצג נאמנה את התנהגותו החזירית, את חוסר הסובלנות, הגידופים, השחיתות והגנבתנות. זה יסייע להשכיח את הספרים, עתירי הפסקים השגויים וחילול ד'. אנחנו נילחם במורשתו של המסית והמדיח עובדיה יוסף עד אשר נכרית את זכרו מן הארץ.

    השבמחק
  11. אוי לנו כי רבנינו ומרנינו הם כאלה שמחרפים יהודים ומקללים השכם וערב ידעתי שהרב ש"ך החשיב את כל מי שלא בתלם שלו כגויים או אוכלי שפניםוידע לאיים ולקלל. והנה גם הרב שטינמאן. על הרב עובדיה מה אתם רוצים ממנו הוא היה גאון בתורה אבל גם בעל תאווה לא קטן שאהב את אום קול טום ודאג לנוחותו וכבודו וכפוליטיקאי טוב ידע לדרוך ולהשבית כל מי שהיווה איום להגמונותו
    היה רב של הארסים עם הרבה בקיאות שפעל הרבה למען בני קהילתו מתוך גזענות פופוליסטית לגויים, אשכנזים ושאר אנשים. אישיתהתרשמתי שהיה לו הרבה ידע אך לא הרבה תבונה.
    השחיל לרבנות הראשית פוליטיקה שלא היה כדוגמתה בהדחת הרב ניסים היה די הפכפך בפסיקותיו, עיין ערך החזרת שטחים או שאוליי פשוט היה פוליטיקאי ומה שעניין אותו היתה הצלחת ש"ס וכסף למוסדותיו האמצעים לקבלתם והויתורים היה אצלו חשבון קל
    היה איש של תורה ופוליטיקה
    אוי לנו לדורינו שהפוליטיקה אכסניה לתורה
    יהי זכרו ברוך

    השבמחק
    תשובות
    1. לשמוע את אום קולטום זה תאווה? אם אתה כזה גאון וצדיק גדול שלא שומע מוזיקה, בא תצטט לי שם של פוסק אחד שאוסר את זה. מרן הביא תשובה ארוכה ומנומקת על כך שבאינו מכירה זה מותר.

      אבל מה שמפליא זה העובדה שאתה בעצמך עושה איסור פי כמה וכמה גדול, אתה גולש באינטרנט! באינטרנט יש אפשרות לעבור על כל איסורי הערווה,ולא רק על קול, כפי שבוודאי ידוע לך היטיב. אז איך חוטא קטן ועלוב כמוך שאין לי ספק שנכשל באתרים אסורים (לפי הצורה שאתה מדבר על גדולי ישראל), פוער את פי האתון שלו נגד מרן?

      מרן לא רדף אף אחד , אתה נראה לי ילד מקסימום בגיל 18 שלא יודע היסטוריה, גלוי וידוע שהרב שך רדף אותו ולחם כנגדו מלחמת חרמה. ומה שכתבת שהוא זה שהדיח את הרב ניסים זה עוד הוכחה שאתה לא יודע את העובדות, העובדות הם שהרבנים האשכנזים ובראשם אליישיב דחפו אותו להדיח את ניסים בעל כורחו.

      כל ימיו ברח מהכבוד, ואכן הוא לא זכה בחייו להרבה כבוד,הכבוד התחיל לרדוף אחריו רק בסוף ימיו.

      מחק
    2. באינו מכירה מותר??? גם לשפוך זרע לבטלה מותר וגם להפוך שולחנו מותר. אולי בגלל זה העדיף את הבית יוסף על דרך אבותיו שהלכו על פי הארי ז"ל. אבל זו לא דרכם של הרוצים לדבוק בשם. וודאי לא מה שמצופה מגדול בישראל. שירתה כולה זימה ועגבים.

      ומי שהיה רב מספר שנים במצרים לא הכירה?? היו תמונות של הזונה המצרייה בעיתונים ופרסומות למופעיה ברחובות. והמחשוף של אשתו היה זהה למחשוף של הזונה.

      היה כרוך אחר מוצאותיה הטמאים וקרוב לודאי שהרהר במבואותיה.

      היה ניכר בכעסו ומי שיש לו עיניים לראות ולא הלך שבי אחר הנטייה האנושית להתלות באילן גבוה, בבחינת יש על מי לסמוך, יכול היה לראות שהאיש הוא לא מציאה גדולה.

      אז אין לנו על מי לסמוך. כתוב כבר אלפיים שנה. ודאי שלא על הכעסן הקפדן והתאוותן הזה. היה אולי למדן. אך לא נשמע מדבר על תפילה, אמונה וביטחון בשם, שהם המביאים יהודי לרצות לקיים את ההלכה.

      מחק
    3. התגובה שלך היא כועסת, מזלזלת , ומטופשת, ולכן מגוחך שאתה כותב על מי ש "היה ניכר בכעסו".

      למדת מרבני הוו-ווזים איך לצעוק ולחרף ולגדף. הרי המרן שלך הרב שך היה מחרף ומגדף את הספרדים, בני עקיבא, בעלז, חב"ד, גור, ראשי ישיבת פונובי'ז ועוד.

      אתה מדבר כמו ווז-ווז- שחטפו לו את צלחת הצו'לנט מהיד. תירגע קח כדורים ואח"ז תכתוב.

      מחק
  12. פרקקטע יידן וואס האבן נישט גארנישט חוץ פון דאס

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.