רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 8 באוקטובר 2013

זכה מה שלא זכו אחרים

אומר לכם את האמת, מגיע לו, מפני שהוא הלך בדרך שבלעדיו לא היה מגיע לכלום. מי שמכיר את הרחוב הדתי והחרדי מי שלא עושה זגזגים לא מצליח. קחו לsוגמא את הרב שך הרב קמינצקי ועוs הרבה מגדולי יaראל כולל הרבי מבעלזא, הרבh מקלויזנבורג ועוs אחרים כולם עשו זיגזגים אם היו הולכים בתלם בדרך כפי שחונכו הם לא היו מגיעים לכלום וחלקם היו נשארים במזרחי וחלקם בעדה החרדית, ולא היו מגיעים לאן שהם הגיעו

מה לנו יותר מהרב עובדיה יוסף שהתחיל כבחור צעיר ככזה שאין לו מי שידחוף אותו, הוא לא גדל בבית של תלמידי חכמים ואף לא בבית של רבנים, ואם היה מתחיל ברחוב החרדי הוא היה נשאר בקושי דיין בבית הדין הרבני ולא מגיע ליותר מזה, הוא חיפש כל פתח וכשפתחו לו במפד"ל הוא פזל אליהם, וברגע שפתחו לו פתח בעולם החרדי הוא מיהר לשם, וכשדרכו של הרב שך לא מצאה חן בעיניו אז הוא עמד על שלו ונלחם

אין זה סוד שאני אוהב לוחמים במיוחד מי שלוחמים עד ליומם האחרון, מפני שזו הדרך לא רק להצלחה אלא להשיג את היעד, ואומר כאן, הרב עובדיה יוסף השיג יעד גדול, גם ולמרות שיש לי הרבה טענות לדרך ולשיטה לדעתי העולם הספרדי לא התפתח מספיק יכל להגיע הרבה יותר רחוק ובעיקר להתנתק מן האשכנזים שאם זה היה קורה היו מצילים עוד אלפים ורבבות מילדי הספרדים, חבל שהרב יוסף ועמו רבנים ספרדים אחרים פוזלים אחרי האשכנזים ומונעים את ההתפתחות הספרדית, אבל כשמתעלמים מזה, הרב עובדיה יוסף הפך למנהיג בזכות עצמו בלבד, אף אחד לא יכול לקחת קרדיט על הצלחתו מפני שהוא התחיל מהתחלה מאפס

הרב עובדיה יוסף, זכה היום למה שלא זכה אף אחד לפניו, הלוויה שכזו לא היתה בהיסטוריה של רב כלשהו, והסיבה מאוד פשוטה, מפני שאצלו ראו את כולם חרדים אשכנזים וחרדים ספרדים ודתיים לאומיים

מגיע להרב יוסף את הכבוד הזה, מפני שעם כל הביקורת להרבה דברים שעשה בעיקר מי שסובבו אותו ולא קלט כמה נזק הוא גורם בכך לציבור הספרדי, בסופו של דבר הוא הגיע למקסימום לגבוה שאין גבוה ממנה והוא ידע עצום, התמדה וכח שמעטים כאלו בדור ומבחינה מסויימת הוא היה חד בדרא

הציבור יודע להעריך את מי שצריך להעריך, ואם הייתי בארץ ישראל הייתי משתתף בהלוויה לא רק מפני שהכרתי אותו מאז שאני בן 3  אני יודע מיהו, לא רק מפני שעבר דרך ביתנו יום יום בדרכו חזרה מבית הדין ולא רק מפני שהתפללנו יחד במוסיוף, עקבתי וכתבתי אודותיו ואודות מעשיו במשך עשרות שנים. בנו יצחק שעכשיו הפך לרב ראשי הוא היה זה שהיה מגיע למשרדי מביא חומר שאכתוב על אבא שלו, אלא מפני שמגיע לו גם אם לא הייתי מכיר אותו, יהודים כאלו לא מוצאים היום

יהי זכרו ברוך

2 תגובות:

  1. מה אנו רואים בתמונה?

    השבמחק
    תשובות
    1. רואים אדם נשכב בקבר מרן זצ"ל

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.