רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 15 באוקטובר 2013

בקצרה - מפה ומשם

ישיבת סיעת ש"ס בביתו של מרן זצ"ל: הח"כים ישבו סביב השולחן בסלון הבית, לצד כסאו המיותם של הרב בראש השולחן, כשבסמוך מתנוססת תמונתו של הרב. על השולחן: נר דולק. ח"כ אלי ישי נעדר

כיכר: הפילוג הליטאי מביא לפגיעה בראשי ישיבות, אמש נוקבו צמיגי רכבו של הגרב"ש דויטש מר"י קול תורה וחבר ועדת רבני הפלס

יקי אדמקר: "יהודית יוסף כתבה בהתרגשות באחת מקבוצות הווטסאפ, "בדמעות אני קוראת את התודות והערכה כלפיי". הגעגועים קשים מנשוא! ועכשיו כבר אף אחד לא צריך פרוטקציה להגיע למרן. הציון פתוח 24 שעות

בח"ח; תפנית משמעותית לטובת ליאון. סקר חדש מגלה שהפער בין ברקת לליאון עומד על 4 אחוז בלבד, טרם פרסום מכתב מועצגה"ת הליטאית.

ווינט: סיעת ש"ס תתכנס לישיבה שצפויה להיות טעונה. בסביבתו של ישי יש כעס גדול על ההפיכה לכאורה של עצרת הזיכרון לאירוע פוליטי. בעצרת ישב ישי בשורה האחרונה, ואילו דרעי בשורה הראשונה. שמו של ישי לא הוזכר.      
    
יעקב ריבלין בפייסבוק: ניצוץ ראשון למרד. יוני מזרחי האופוזיציה של 'ש"ס' במודיעין עילית עורך הערב אזכרה למרן הגר"ע יוסף זצוק"ל. הנואם המרכזי יהיה הגרש"מ עמאר.

ווינט: משה קצב, עתר לבית המשפט העליון בבקשה למשפט חוזר. בבקשה טוען קצב כי בתיק חל עיוות דין, אחת העילות המאפשרות את ההליך על פי חוק.

היום יפתח מושב החורף בכנסת.ישראל היום:איילת שקד ואופיר אקוניס;חוק הגיוס יאושר.איתן כבל;בשל התנגדות החרדים הוא לא יאושר וימשיך להתגלגל.יצחק ועקנין;הגר"ע הנחה לפני פטירתו להמשיך במאבק נגד החוק.

ישי כהן אצל לביא בקול ברמה: אמש במהלך העצרת ציפי ישי צעקה על יהודית יוסף: "אתם שופכים את דמו, מספיק עם זה", המהומה בעקבות ההתעלמות מבעלה במהלך כל הערב. פעילי ישי מאיימים במלחמה.

מרכז העניינים: הוקם מטה ספרדי למען ישראל פרוש, אחד הפעילים: לא אכפת לי אם בראשות העיר יעמוד אדם בשם 'סויסה' או 'כץ' העיקר לא לחזור לתקופות הקשות של 'מועמד ברירת המחדל' של ש"ס כפי שהם מכנים אותו.                         
    
ברוך דיין האמת: רבי נחמיה מלין ראש ישיבת כנסת יהודה זצ"ל. בן 97. נפטר בשעה האחרונה בפתאומיות. חמיו של הגר"מ וולפא מראשי ישיבת רבינו חיים עוזר

י-ם: הנהלת חב"ד דרשה מחבר המועצה יעקב הלפרין לסגור את מטה ליאון שפתח בבניין מוסדות חב"ד בשכונת גאולה.  

יהושע פולק אצל לביא בקול ברמה: ייתכן מאוד שאפשטיין יוריד את מועמדותו לטובת משה ליאון.

ישי כהן בכיכר: הבוקר בבית העלמין דרעי לקח את אלי ישי לשיחה והתנצל על ההתעלמות במהלך העצרת.

כנראה ישי כהן קיבל שיחת נזיפה מאנשי דרעי על דבריו הבוקר בקול ברמה והיה חייב לפרסם משהו חיובי

עמי מיימון בקול ברמה: מחזק את דברי דודי שוומפלד על הבזיון שהיה אתמול בעצרת לרבי אליהו ישי ששירת את מרן 14 שנה ולא קיבל שום יחס.

לפיד בישיבת סיעת 'יש עתיד': "באנו להמשיך לשנות. נעביר בקריאה שנייה ושלישית את החוק לשוויון בנטל, שיביא לגיוס של 70 אחוז מתלמידי הישיבות תוך שלוש שנים, ויוציא דור שלם של חרדים לשוק העבודה".

דיווח; סוף המאבק במתחם גולובנציץ' בבית שמש? הבוקר נמצא קבר של 'ראשו בין ברכיו', הראב"ד הגר"מ שטרנבוך כעת בשטח עם הרב זלמן קורן, בפסק ודאי שמדובר בקבר עכו"ם.

5 נערים מאשדוד נעצרו היום ואתמול בחשד כי היכו חרדי (חסיד בעלז) ביום רביעי שעבר בעת שהיה רכוב על אפניו לתפילת שחרית ברובע, באשדוד. הם הודו במיוחס להם ואחד מהם טען כי הוא הביט בהם והוא לא בא לנו טוב בעיניים אז נפלנו עליו. מהחקירה עולה עוד כי החמישה חשודים במעורבות לפריצה לישיבה לפני כשבועיים.

ישראל היום:איילת שקד ואופיר אקוניס;חוק הגיוס יאושר.איתן כבל;בשל התנגדות החרדים הוא לא יאושר וימשיך להתגלגל.יצחק ועקנין;הגר"ע הנחה לפני פטירתו להמשיך במאבק נגד החוק

ישראל היום; הרב ברוך פכטר, הרב של מטולה, התחמק במשך 25 שנה מתשלומי ארנונה על ביתו. לאחר דיונים בביהמ"ש, הוא הגיע לפשרה עם המועצה המקומית לשלם חלק מהחוב. הרב בתגובה:  "אין לי כל יתרת חוב למועצה עבור ארנונה מים וביוב. כל החיובים משולמים באמצעות הוראת קבע".

ישראל היום; רשלנות רפואית בבית החולים 'ברזילי' באשקלון. חולה בסכנת חיים הועברה לטיפול במחלקה הפנימית ללא השגחה צמודה של רופא, ובסופו של דבר נפטרה. דו"ח משרד הבריאות: "התנהלות הצוות הרפואי היתה לקויה".

האדמו"ר מערלוי והאדמו"ר מסערט ויז'ניץ לא חתומים על ה'קול קורא' של המועצת.

הבוקר עלו בני משפחתו של הגר"ע להקמת מצבה על קברו, לא הותר כניסת קהל ותקשורת. אמש בשעת העצרת צבי חקק יצק ביטון על הקבר.

יהושע פולק אצל לביא בקול ברמה; ייתכן מאוד שאפשטיין יוריד את מועמדותו לטובת משה ליאון.

כיכר; לאחר הרחוב בירושלים, הרחוב בנתניה והמחלף בכניסה לירושלים, בביתר עילית מתגלגלת יוזמה לקרוא לכיכר הכניסה לעיר "כיכר רבי עובדיה יוסף".

רבי נחמיה מלין ראש ישיבת כנסת יהודה זצ"ל. בן 97. נפטר בשעה האחרונה בפתאומיות. חמיו של הגר"מ וולפא מראשי ישיבת רבינו חיים עוזר.

ישי כהן אצל לביא בקול ברמה: אמש במהלך העצרת ציפי ישי צעקה על יהודית יוסף: "אתם שופכים את דמו, מספיק עם זה", המהומה בעקבות ההתעלמות מבעלה במהלך כל הערב. פעילי ישי מאיימים במלחמה.

מרכז העניינים: הוקם מטה ספרדי למען ישראל פרוש, אחד הפעילים: לא אכפת לי אם בראשות העיר יעמוד אדם בשם 'סויסה' או 'כץ' העיקר לא לחזור לתקופות הקשות של 'מועמד ברירת המחדל' של ס"ס כפי שהם מכנים אותו.

בנט בראיון לגל"צ; לא נוותר על הגברת השוויון בנטל. "צריך לדעת ש-32% מתלמידי כיתת א' הם חרדים. מדינת ישראל לא תוכל לשרוד לאורך מן אם הילדים האלו לא ישולבו בחברה".

מודעה ב'הארץ'; הרב ישראל צבי טאו, נשיא ישיבת "הר המור" ומחשובי רבני הציונות הדתית, תוקף בחריפות את מפלגת הבית היהודי': "האג'נדה של הבית היהודי היא לקעקע את הסטטוס קוו, למען הפרדת הדת מן המדינה בכל התחומים ולפרק כל זיקה של מדינתנו אל התורה".

הנשיא לשעבר משה קצב עתר לבית המשפט העליון בבקשה למשפט חוזר בטענה לעיוות דין.

ח"כ אייכלר בדיון בכנסת בוועדת העליה והקליטה על גזירת ברית המילה באירופה: זה מחדל של המדינה ומשרד החוץ שלא ידעו מראש שזה הולך לקרות במועצת אירופה!.

מביתו של הראשון לציון הגר"ש עמאר נמסר, כי בניגוד לפרסומים, הוא אינו מתכוון להשתתף בכינוס המדובר במודיעין עילית.

אלעד: יעקב אשר חבר צוות 100 ימים של פרוש בקול חי: העיר חלשה מאד כלכלית ועברה טלטלה ב15 השנים האחרונות, חייבים הסתכלות רחבה יותר ולפרוש יש את זה!.

בצלאל קאהן ליעקב אשר על תכנית 100 ימים של פרוש: אני לא מבין איך דבר כזה מבורך קורה רק באלעד, אולי אתם כנציגי ציבור תעתיקו את היוזמה לכל הארץ?, אשר: הרעיון שלך מבורך ושווה חשיבה!

באיאן מבהירים עמדתם בביתר בהוראה רשמית "בשם האדמו"ר יראה כאו"א להצביע ולהרבות פעלים למאיר רובינשטיין". במקביל, שני חסידי קרלין וחסיד חב"ד פרשו מזיידה וויסברג.

מני גירא בחשיפות: הנוסח המקורי של מועצגה"ת היה "למועמד החרדי ביותר" שמשמעתו תמיכה באפשטיין. כמה מהאדמורי"ם סברו שזו פגיעה בהגראי"ל שטיינמן, ועל כן שונה הנוסח ל"לפי הוראות רבותיו".

הרב אריה גולדברג סמנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' בדיון בכנסת בעניין החלטת מועצת אירופה נגד ברית מילה: אנחנו חייבים לשמור את הנושא על סדר היום הציבורי באירופה עם לחץ מתמיד על הממשלות.

 40% אחוז מתושבי אלעד רוצים לעזוב את העיר-סקר חדש ומדאיג מתפרסם בימים האחרונים. מי הזמין את הסקר ומה המהלכים הקרובים הצפוים בעיר. יחיאל ועקנין מסיעת 'טוב' בעיר אלעד בראיון מקיף על המצב הקיים והתוכניות לעתיד.

לרגל יום פטירת רחל אמנו, אגד מפעילה היום (שני) ומחר (שלישי) מערך היסעים מתוגבר לקבר רחל. קו 163 יפעל היום עד חצות הלילה  מרחוב מלכי ישראל (ליד ישיבת רוזין) ומבנייני האומה. כמו כן יופעל שרות מאצטדיון טדי, החניון המזרחי, בשילוט קו 222, בתדירות של כל 20 דקות עד השעה 2:00 לפנות בוקר.

אגד מפעילה היום (שני) בשעה 19:30 בערב  נסיעות ישירות לקבר רחל ממספר שכונות. משכונת הר נוף במסלול קו 33, משכונת רמות איסוף קו 36, רמת שלמה בתחנות קו 56, שכונת קמיניץ בתחנות קו 59, ומשכונת בית וגן במסלול קו 39 ממוניות הפסגה.

מחר, יום שלישי, יום פטירת רחל אמנו, יופעל השרות בקו 163 משעה 7:30 בבוקר ועד 19:00 בערב בתדירות גבוהה לפי הצורך. הנסיעות הן ישירות לקבר רחל ללא איסוף נוסעים בתחנות ביניים. השרות מאצטדיון טדי יתחדש אף הוא, מחר (שלישי) בשעה 6:00בבוקר עד 22:00 בלילה ברציפות.

הלם בסביבת דרעי, לאחר פרסום הסקר היום שקובע שמבין מצביעי ש״ס 45% תומכים באלי ישי להנהגת המפלגה לעומת 39% ליו״ר המכהן דרעי. מקורבי אלי ישי מרוצים מהתוצאות ומסרו כי העם אמר את דברו.
שרקי בערוץ הכנסת: אנשי התנזים של דרעי יהודה אזרד ועוזי כהן מנעו מעוזריו של אלי ישי להגיע לאזור הבמה. והושיבו את אלי ישי מאחור בעוד יו"ר ש"ס קרא לעצמו במודעות הרב הגאון. והתישב בשורה הראשונה והשווה את עצמו לאחד מחברי מועצת החכמים. ואמר "התייעצתי עם המועצת"

אדמקר בוואלה: העצרת בסיום השבעה על הגר"ע יוסף ז"ל הפכה אמש למפגן פוליטי: הייתה גם תקומתם של השחקנים החדשים במפלגת ש"ס וסתימת הגולל על הכוכבים הישנים.

ווינט: סיעת ש"ס תתכנס לישיבה שצפויה להיות טעונה. בסביבתו של ישי יש כעס גדול על ההפיכה לכאורה של עצרת הזיכרון לאירוע פוליטי. בעצרת ישב ישי בשורה האחרונה, ואילו דרעי בשורה הראשונה. שמו של ישי לא הוזכר.

השר יעקב פרי במשדר וואלה: "יש לי תחושה טובה שגם חברינו מהסיעות החרדיות הפנימו שהולכים להיות חוקים. בלי חובת הגיוס לא אביא את החוקים לקריאה, אני סמוך ובטוח שהסנקציות הפליליות יחולו. בעוד ארבע שנים נראה 70% מבני הישיבות בצבא או בשירות אזרחי".



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.