רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 11 באוקטובר 2013

מי שמקרקר כמו ברווז... הולך כמו ברווז... שוחה כמו ברווז... הוא...‎


מאת: שלמה מרקוביץ'

כמה לא מפתיע, קוי הדמיון בין תנועת "טוב" לתנועת "בני תורה".
א.      השמצה פרועה של אנשי החצר והעסקנים...
ב.      הישענות על גדולי תורה שלא מוכחת ונשארת "סודית"...
ג.       הטענה ל"חוסר ייצוג" בנסיון ליצירת הגדרה נפרדת...
א.      השמצת העסקנים היא שיטה ש"יסודה בהררי קודש", כבר על הגרי"א קאוונער זצ"ל טענו המשכילים כי משבקי"ו מוליכים אותו שולל והוא שבוי בידי העסקנים, עד שהוציא מכתב המכחיש את זה.
בדרכם המשיכו עסקני פא"י ההיסטורית שטענו כי העסקנים המושחתים גונבים ומרמים את הרבנים, טענות שחלקן היו אגב היו מוצדקות, ובגינן הקים מרן הרב שך את תנועת דגל התורה, אולם כידוע גדולי ישראל התנגדו התנגדות נחרצת לתנועה זו.
בתנועת טוב המשיכו בדרך אבותיהם, ומאז היווסדם הם עסקו בהשמצת העסקנים בטענות שחלקן מוצדקות, ובגינן פעל מרן הגראי"ל לתיקון דגל התורה, ואעפ"כ כזכור מרן הגראי"ל נלחם בסיעת טוב בכל כוחו, כי טענות מוצדקות ככל שיהיו, אינם מצדיקות את הקמת הסיעה ש"תציל מהשחיתות" כביכול, כשאין עומדים מאחריה גדולי ישראל ומכוונים את דרכה (כמובן, כיום שנסתתמו טענותיהם מצבם חלש בהרבה עד שיעבירו אט אט את טענותיהם מ"חצר הגרי"ש" ל"חצר הגראי"ל, בסיועו האדיב של ידידם משכבר הימים נתי גרוסמן).
בדרך זו הולך יוסי פ., מנבל את פיו (אגב לכל סיפור יש את חלק ה"נסתר", כשנמסרים ל"יודעי ח"ן" השמות מהסיפורים המלוכולכים בסיום חוג הבית...) בהשמצת נציגי הציבור בחצאי אמיתות ובבדותות, כשגדולי ישראל לא יודעים ו"מולכים שולל", ועל כך הוא מבסס את הורך הדחוף בהקמת הסיעה.
ב.      גם בנושא הגיבוי של גדולי תורה לתנועה, הטענות דומות להפליא, יש לנו גדודי רבנים התומכים בנו ובדרכינו, אולם מפחד מהעסקנים והגבאים הם מסתתרים ו/או נמנעים מלהביע דעתם בבירור ובפירוש.
ג.       גם טענות ה"קיפוח של קבוצה גדולה" משותפת לשתי הסיעות, כשבשתי המקרים אין בטענות ממש, והם רק נועדו ליצור "זהות נפרדת"..
סיעת טוב מתעלמת מהעבודה הפשוטה כי כל מועמדי יהדות התורה בכל הארץ הם אנשים "עובדים", כך שההגדרה "חרדים עובדים" היא משובשת לחלוטין, לא מעט מנציגי הציבור אפשר להגדיר אף כ"מודרניים", אולי ואולי אפשר לטעון טענות קיפוח המבוססים על דברים לא מהותיים שוודאי לשיטת טוב לא מהווים עילה להגדה נפרדת כמו צבע החולצה וסוג הכיפה המדוייק.
בדומה לזה טענות הקיפוח של מנויי הפלס, כמעט כל נציגי הציבור בארץ נותרו על מכונם מתקופת מרן הגרי"ש זצ"ל, מהם רבים ממה שנקרא "מחבלים", היינו, אוחזים שהרב מרקוביץ' צודק במאבקו מול הרב כהנמאן, יתירה מזו, במהלך המו"מ בין תנועת דגל התורה לבני ביתו של מרן הגר"ש הוסכם להוסיף עוד כהנה וכהנה נציגים מרקוביצ'יים וכדומה, ובלבד שלא יהיו סיעה בתוך סיעה, כי מובן מאליו שסיעת דגל התורה לא תסכים להצטרף לתנועה שאינה כפופה לשום סמכות רוחנית מוגדרת (לדוגמא, שאלה קטנה, למי יהיו כפופים נציגי נצ"ח אחרי 120 של מרן הגר"ש??? להכרעות נתי גרוסמן מיהו הממשיך הראוי??)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.