רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 6 באוקטובר 2013

'העדה החרדית' מסייעת לגנבים

מוצש"ק פרשת נח תשע"ד
לכבוד הר"ר חיים שאולזון שליט"א 

אני כותב אליך מקירות ליבי ובתמצית דמי את אשר התרחש לי ולכמה מבני משפחתי וחברים שלי
אדם המשתייך לציבור החרדי גזל ממני ומאחרים סכומי כסף עצומים בהיותי אברך צעיר תקופה קצרה לאחר חתונתי וגזל ממני את כל הכספים שהיו מיועדים לרכישת הדירה
הכסף ניתן כהלוואה/עסקה עבור מפעל שבבעלותו, לא הכרתי את האדם אך ראש ישיבה ידוע מבני ברק שהייתי תלמידו הכניס אותי לכל העניין
שש שנים שהגזלן מסרב להשיב את הגזילה, ודבר זה הרס לנו את החיים ואת השלום בית וכו' וכו' ואכמ"ל
תבענו את הגזלן לד"ת והוא חתם שטר בוררות אך לא ציית לפס"ד שפסקו שצריך להשיב את הגזילה
כיוון שלא ציית לפסק הדין הוציאו עליו כתב סירוב בו כתוב שחלים עליו כל דיני מוחרם ומנודה
מדובר באיש עשיר מאד שחי בוילה מפוארת ונוסע ברכבים יוקרתיים אבל כלום לא רשום על שמו
לגזלן יש מפעל שמקבל ההכשר מהעדה החרדית פנינו לעדה שיורידו את ההכשר [כדי שירגיש קצת לחץ-וישלם] אבל העדה מתחמקים
וכאן הבן שואל איך ייתכן שנותנים הכשר לאדם מנודה ומוחרם שהלכה פסוקה היא שאסור לההנותו יותר מכדי חייו,  וע"י נתינת ההכשר עוזרים לו לגרוף הון, והלא כתוב בשו"ע שאף אסור למול את בניו
אך ורק כיוון שהגזלן רואה שאף אחד לא עושה לו דבר הוא לא משיב את הגזילה ולו היו מורידים לו את ההכשר מייד היה מציית לפסק הדין ומחזיר את הגזילה
האם יש לך רעיון איך לאלץ אותם להוריד לו ההכשר? הלא גורלם של כמה וכמה משפחות אברכים שאין הפרוטה בכיסם מוטלת על כתפי הדיינים
ואני מבהיר אין מדובר כאן בדין ודברים אם חייב או לא חייב, ברור לכולם שהוא גזלן שעשק אנשים

חיים שאולזון משיב:
אין עונשין אלא אם כן מזהירין לכן לא העלינו הפעם את השמות וכל הקשורים בענין, לא נמתין יותר מדי זמן אבל אם נראה שלא עושים דבר, לא תהיה ברירה אלא להניח את כל הקלפים על השולחן - והכוונה לגנבים ולעסקני 'העדה החרדית' שבעד בצע כסף מעלימים עין ממעשה שכזה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.