רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 16 ביולי 2014

איחוד הצלה: יושקעו משאבים רבים לפיתוחים טכנולוגיים בכדי להמעיט בחילולי שבת

ביוזמת אגף ההלכה ובברכת וועדת הרבנים שליט"א המתווים את פעילות ארגון ההצלה הארצי "איחוד הצלה", בראשות ועדת הרבנים של הארגון, הרבנים הגאונים רבי עזריאל אויערבאך שליט"א, רבי שריאל רוזנברג שליט"א, רבי יהודה סילמן שליט"א ורבי אריה דביר שליט"א, התכנסו עשרות ראשי הסניפים ורכזי ההלכה המקומיים של "איחוד הצלה" מכל רחבי הארץ לדון בנושא רפואה והצלת חיים בראי ההלכה, בכל הנוגע לעבודת הקודש של אלפי המתנדבים בכל הארץ באופן המעשי.

את הכינוס פתח הרב שרגא הופמן, סמנכ"ל הארגון, שהרחיב אודות מטרת הקמת הארגון שיסודה להעמיד לרשות המתנדבים גוף ארצי הפועל להצלת חיים ללא פשרות בנושא ההלכה והצניעות, ואכן, בברכתם ובהוראתם של מרנן ורבנן גדו"י שליט"א להקים את הארגון, הצלחנו בס"ד למסד ארגון עצמאי ברמה ארצית בהכוונת וועדת רבני הארגון על כל צעד ושעל.

אחריו נשא דברים, מזכיר ועדת הרבנים של "איחוד הצלה", הרה"ג רבי אברהם ישעיהו קרליץ שליט"א, שעמד בדבריו על מטרת קיומו של כנס הרבנים השנתי להטמעת נושא ההלכה בקרב אלפי המתנדבים, כאשר הרבנים המקומיים בכל מקום ומקום מנחים את המתנדבים בכל הנושאים ובפרט בכל ענייני ההלכה בהם נתקלים המתנדבים דבר יום ביומו, וכי המטרה היא להרחיב ולהמשיך לבסס את נושא ההלכה בארגון, ללמד ולשנן הלכות שבת, הלכות צניעות וכל שאר הנושאים ההלכתיים הקשורים לפעילות השוטפת.

הרב נפתלי הלפרין, חבר וועדת ההלכה, הציג סקירה על ההיערכות לתרחישי אירועים גדולים בשבת וחג כדוגמת אירוע רב נפגעים (אר"ן), איתור נעדר וכו', שמצריך כוננים רבים, וציין כי בימים אלו, לאור המצב המתוח ברחבי הארץ, הוחלט ע"י הנהלת הארגון להעמיד תקציב המיועד להחזרת מתנדבים לבתיהם על ידי נכרי בסיום אירוע גדול והדבר מתואם עם צוות מוקדני 'המוקד הארצי' שנערך לכך כבר בימים אלו.

הכינוס ננעל על ידי יו"ר "איחוד הצלה", הרב זאב קשש, שציין כי באגף ההלכה השקיעו מעל ומעבר להדרכת המתנדבים בהלכה ובכל פרט, וזאת כחלק מהאחריות הגדולה של הארגון הפועל מכוחם והכוונתם של גדולי ישראל. בדבריו הודה לרבני הסניפים בכל עיר ויישוב המקדישים מזמנם היקר בהכוונה הלכתית למתנדבים הרבים וכן בשיעורי תורה והלכה הנמסרים בכל מקום, כאשר בכל מקום ומקום הרב קובע את כל הפעילות.

יו"ר הארגון הדגיש כי הנהלת הארגון תיתן החל מהתקופה הקרובה דגש מיוחד על הרחבת הנושא ההלכתי ופעילות אגף ההלכה, כולל השקעת משאבים רבים בנושא פיתוחים טכנולוגיים בכדי להמעיט בחילולי שבת ככל הניתן.

בסיום דבריו הודה הרב קשש לכל המתנדבים, להנהלת הארגון, לראשי הסניפים, למזכיר ועדת הרבנים רבי אברהם ישעיהו קרליץ שליט"א, לרבי יעקב רוזנברג שליט"א, מנהל אגף ההלכה, לרב נפתלי הלפרין שליט"א, רכז הלכה ארצי, והמארח ר' אפי פלדמן, מנהל סניף ב"ב וגלילותיה שעמלו רבות על הכינוס המכובד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.