רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 22 ביולי 2014

שמחה קרקובסקי גנב מיליון וחצי דולר מהאדמורי"ם לבית ללוב ואלו תובעים את כספם

מאת ללובער

דין תורה מענין מתנהל בין הגבאי שמחה קרקובסקי למשפחת בידרמן, קרי: שלושת אדמו"רי לעלוב בני ר' שמעון זצ״ל. ר' אהרן מנדל פייעראייזן מארה"ב רשם בצוואה מליון וחצי דולר לרבי מלעלוב ז״ל. הרבי נפטר והכסף עבר לנאמן ביתו [החבר של הרב מצגר] שמחה קרקובסקי. המשפחה טוענת שזה ירושה פרטית למשפחה, מנגד שמחה טוען שזה שייך לחסידות ולא פרטי לבנים של הרבי ז״ל

אבל מה שתמוה הכסף עבר דרך העמותה של בית התבשיל של שמחה ומכאן אף אחד לא יודע מה נעשה עם הכסף הזה. אם הכסף היה מיועד למוסדות של ללוב, מדוע לכתחילה הכסף הזה לא נרשם על שם המוסדות, קרקובסקי עשה כאן מונקי ביזנעס מפני שידע שהכסף הזה יצטרך לעבוד לידים פרטיות

הבן האדמו״ר בב״ב מבקש את חלקו, ואומר זה לא עניינו של קרקובסקי מה אני יעשה בכסף

הרבי האדמו״ר מבית שמש אומר אהרן מנדל אמר לי אישית שזה ירושה פרטית ולא למוסדות

כרגע אין לאף אחד מושג איפה הכסף מונח

בליל יוה"כ תש"ע חסידות לעלוב קיבלו את הבשורה בתדהמה על פטירתו הפיתאומית של רבם זצוק"ל, שמחה קרקובסקי ראה זאת כהזדמנות לתפוס שליטה מלאה על החסידות לאחר שאצל האדמו"ר זצוק"ל הוא נושל מכל תפקיד לאחר שהרבי גילה שהוא מועל בכספיו ובכספי הקופה של החסידות. ונשאר להיות כנאמן בית כלפי חוץ והוכנס גבאי חדש בשם שלמה זלמנוביץ לאחר הפטירה הוא ראה הזדמנות לחזור לתפקיד המרכזי ולהיות שליט יחיד כשהוא יהיה מעל שלושת האחים האדמורים, ולנקום בבן מב״ב שלא עמד לצידו בזמן שיצא מבית אביו בבושת פנים.
לאחר שנה מהפטירה שרדף ומצץ את דמו של האדמו״ר מבני ברק שליט״א הראו לו את הצד החיצוני של הדלת ונתנו לו להבין שלא ישלוט על האדמו״ר מב״ב הוא לא ישליט את דעותיו על כל החסידים. אבל בבית שמש התחיל הטרור וקרקובסקי עשה בחסידות ככל העולה על רוחו. לאחר שהבין שמשפחת גולדברג המכונים אצלו הגימלים אינם תחת שליטתו ואינם מתכוונים לקבל את מרותו אלא של הרבי שליט״א  הוא יצא נגדם מלחמת חורמה כשהוא מפעיל מוניפולציות שונות כדי להזיז כל אחד שמזרע משפחת גולדברג.
נציין ששמחה קרקובסקי התקרב לבית האדמו"ר ר' משה מרדכי בזכות ר' נח גולדברג שהיה אז גבאי האדמו״ר והוא זה שמינה את קרקובסקי לשמש את הרבי ז״ל  ולאחמ"כ הטיל עליו את תפקיד גיוס הכספים למוסדות שבעזרת תפקיד זה בנה את מעמדו בחברה. [על זה נפרט איך בנה את בית התבשיל. ואת הכנסת אורחים ליזענסק. ולעלוב שבפולין] וכשהאדמו"ר מבית שמש  שליט"א קיבל עליו את עול האדמורו"ת הוא בחר בר' נח גולדברג שישמש כגבאו זה לא מצא חן בעיניי קרקובסקי ונלחם בגולדברג מכל החזיתות, שיכנע לא להכניס ילדים בת"ת לעלוב בבית שמש למרות שהת״ת הוקם לבקשת האדמו"ר ז״ל ר שמעון  וכל זה למה קרקובסקי נלחם בת״ת בבית שמש  כי בנו של ר נח גולדברג מנהל את הת״ת. וכך  השמיץ את כל המשפחה אצל האדמו״ר כשהוא מספר לו כמה הם מציקים לו  כשהכל מצוץ מהאצבע, הוא וחבריו קילקלו שידוכים לכל מי ששמו גולדברג או מי לא חשב כמהו  איתם. לאחר תקופה האדמו"ר התחיל להבין שזה למעשה מסע צלב נגד המשפחה כי הם אינם מוכנים לקבל את מרותו ויעשו רק כל דבר מה שהאדמור יגיד. קרקובסקי התחיל לאבד את אימון האדמו"ר והציבור כשכל ההבטחות על בניית מוסדות בבית שמש ובבני ברק אינם אלא הבטחות סרק. את כספי הדינר הנוצץ שקיים בפולין למטרת בנית המוסדות בבית שמש הופקדו כנראה בחשבונו הפרטי כי המוסדות לא ראו מזה שקל. [בהמשך נספר מה עושים משפחת הלפרין לקבל בחזרה 360 אלף ש״ח שנתו לקרקובסקי]  כשנשאל ע"י התורמים איפה הכסף הוא סיפר שהוא קנה מגרש בבני ברק לבניית ביהמ״ד מפואר והתוכניות בעירייה כי הרבי מתכוון לעבור להתגורר בבני ברק ( עד היום הזה לא נפתחה שום תיק בעיריה לבקשת היתר וכנראה המגרש גם לא נקנה), כשהאדמו"ר מצהיר בפירוש שבכוונתו להשאר בבית שמש, רבים מהתורמים כעסו על שהוא עושה עם כספי התרומות ככל שעולה על רוחו ולא מתייעץ עם הרבי, את טיפת האמון של הרבי מבית שמש בקרקובסקי  איבד כשהעלים 5 מליון שקלים שהועבר דרכו לשלושת האדמו"רים שליטא כצוואה מאחד מתומכי האדמו"ר זצל להוריש את הסכום לאחים האדמו"רים. לאדמו"רים הוא עונה שהכסף נועד למוסדות ולא לאדמו"רים והוא מנהל המוסדות אז הכסף מגיע לו. שראה שכבוד לא מקבל בבית שמש פתח בית כנסת בב״ב לחסידי לעלוב בית שמש הוא הכתיר את עצמו למנהיג הקהילה בבני ברק ונוהג כאדמו״ר לכל דבר, דורש שיכבדו בכל שבת בעליה שישי ודורש כבוד לדבר בכל מעמד ואת מקומו במזרח בית הכנסת הוא לוקח בכוח הוא זוכה לתמיכה בקרב כמה מהחסידים לאחר ששילם ומשלם להם כמה שקלים בחודש משרת אותם בכל מיני דרכים.

מה הוא עשה לאדמו"רי לעלוב איך מצץ את דמם של בני הרבי מלעלוב ר משה מרדכי- המשך יבא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.