רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 17 ביולי 2014

מלחמת עולם בבית הכנסת נוה קודש בנוה אביבים בתל אביב בין רב חרדי לדתיים לאומיים

מאת תל אביבי

לפני כחודש נפטר הרב חיים זוננפלד, רב בית הכנסת נוה קודש ורב השכונה בנוה אביבים. בית הכנסת סבל בשנים האחרונות מירידה מתמשכת במספר המתפללים בין היתר בגלל יחסי האנוש הגרועים של הרב זוננפלד ז׳ל עם חלק מחברי בית הכנסת.
בשנים האחרונות עברו להתגורר בשכונה משפחות צעירות אשר היוו גרעין תורני במטרה לחזק את הציבור הדתי בשכונה, הרב זוננפלד, במקום לשתף עימם פעולה, ראה בהם איום על המשך כהונתו ונכנס עימם לעימותים, כפי שעשה עם חברים אחרים בקהילתו שחשד בהם שהם חותרים תחתיו. במקביל , נתמנה בנו שפטיה זוננפלד לגבאי  בית הכנסת.עם מותו של הרב זוננפלד ביקשו חברי הגרעין התורני לקחת את המושכות לידיהם, אך כאן נתקלו בהתנגדותו העיקשת של שפטיה זוננפלד. בקשתם להצטרף כחברים לעמותת בית הכנסת נדחתה על ידו מבלי שנתן לכך נימוק כלשהו וזאת על אף שהם מתפללים קבועים בבית הכנסת. לפני כשבועיים כינס שפטיה זוננפלד אסיפה כללית של עמותת בית הכנסת (הליך שמתחייב על פי חוק העמותות), בכדי למנוע את כניסת חברי הגרעין התורני לאסיפה הוא שכר מספר בריונים והורה להם למנוע את כניסתם של חברי הגרעין התורני לאסיפה, בנוסף הוא הביא לאסיפה כחמישים אברכים המתגוררים בירושלים אשר מעולם לא התפללו בבית הכנסת וצרפם לעמותה וזאת על מנת שיתמכו בו ויבחרו בו ליו׳ר העמותה. כמו כן הוא החתים אותם שהם מייפים את כוחו להצביע בשמם בכינוסים הבאים של אסיפת העמותה ובכך שימר לעצמו בדרכי מירמה את ה״רוב״ שיש לו באסיפה הכללית.

בשבת האחרונה פרשת פנחס, נוכח שפטיה זוננפלד כי רוב המתפללים אינם תומכים בו ועל כן בשבת בבוקר הוא לא בא לבית הכנסת, מאחר ורק הוא מחזיק במפתחות בית הכנסת, בית הכנסת נשאר נעול וכל המתפללים נאלצו להתפלל ברחבה שמחוץ לבנין בית הכנסת.

19 תגובות:

  1. נו בושה וחרפה היכן האחדותתתתתתתתתתתתתתתתתתתתת חיילנו נהרגים ונפצעים והם משחקים השנאה בושו

    השבמחק
  2. אלו המתנגדים לשפטיה אינם בהכרח חברי הגרעין התורני, אלא מרבית חברי העמותה המקוריים, מתפללים וותיקים לצד משפחות מהשכונה שאינן משתייכות כלל ועיקר לגרעין התורני. מדובר על נבל הפועל כנגד מרבית ציבור המתפללים באשר הם

    השבמחק
  3. ממש כפי ששפטיה זוננפלד עיגן את אשתו במשך 7 שנים (מתוכם ברח לחו"ל) כך הוא מנסה לעגן את בית הכנסת. בושה וחרפה!

    השבמחק
  4. אכן בושה וחרפה. ציבור המתפללים ובכללו אנשים שגוייסו בצו 8 ובני משפחותיהם נאלצו להתפלל בחוץ בזמן ששפטיה, בעזרת חבריו חבריו האברכים, השתלטו על בית הכנסת השכונתי

    השבמחק
  5. חילול השם ברבים!
    אגב, צעדיו הבריונים של שפטיה נעשו בברכת בני משפחתו ובהם אחיו קובי הרואה את עצמו כמועמד ראוי לתפקיד רבנות. נורא!

    השבמחק
  6. הכל נכון רק המאבק הוא לא עם הגרעין התורני אלא עם תושבי השכונה מתפללי בית הכנסת חלקם כבר 40 שנה במקום! צירוף 50 בני משפחה/חברים/אברכים היתה על מנת למנוע בחירת וועד חדש מתוך חברי העמותה שאיש מהם אינו בגרעין התורני.

    השבמחק
  7. הרב קובי זוננפלד רוצה להיות דיין?!? מי שתומך באחיו שעיגן את אשתו שבע שנים, מי שמקיף את עצמו בבריונים כדי לסייע בהשתלטות זרה על עמותה - שיירחק מכס הדיינות!!
    בושה וחרפה! אלה דיינך ישראל?!?

    השבמחק
  8. בזכות פעילותו "הברוכה" של בן הרב, בית הכנסת היה סגור לקהל המתפללים כעשרה ימים. גם היום המנוול משחק עם דלתות בית הכנסת ועם המזגנים כדי לנסות ולהפוך את חייהם של כלל הציבור בבית כנסת לבלתי אפשריים. כל מי שנותן לו יד שותף בחילול השם הנורא....

    השבמחק
  9. שפטיה זוננפלד משמיע (באזני הזקנים היחידים שהוא מצליח עדיין לתפוס) כי המתנגדים לו משתייכים לגרעין התורני. שקר וכזב. זקני בית הכנסת הם הגרעין התורני? תושבי השכונה הם הגרעין התורני? מכלל הציבור המתנגד לו, יש ספורים בלבד המשתייכים לקבוצה זו (ואף הם זכאים להתפלל בבית הכנסת). אין זה המקרה של "חדשים מקרוב באו" הרוצים לשנות את סדרי בית הכנסת, אלא על ציבור שלם הרוצה להחזיר את בית הכנסת לידי השכונה ולמנוע את המצב בו הוא משמש כרכוש פרטי של משפחת זוננפלד.

    השבמחק
  10. שפטיה זוננפלד הוא לא המנוול היחיד. מתי איילון, חסיד חב"ד (שאפילו הקהילה החב"דניקית המקומית התנערה ממנו) מסייע לו בחשבו שמתק שפתיו המלווה במעשי מרמה ובריונות הם מעשה ראוי. מתי הוא רשע מרושע, רמאי ושקרן וכדאי שכל בר דעת ירחק ממנו.

    השבמחק
  11. רחמי על תושבי השכונה שנתונים בידי משפחת זוננפלד.
    עם רמת המוסר של בני המשפחה הזו ובראשם הרבנית, הבן המהולל קובי וינוקא המנוול שפטיה - תוך שבע שנים, הכל יסתדר (חוץ מהחור שבלב...)

    השבמחק
  12. על שפטיה זוננפלד כבר הוטל בעבר חרם דרבנו תם.
    מציע לקהילה לחדש אותו באופן עצמאי. אל תתפללו איתו והרחיקו אותו מהקהילה.
    לא בטוח שזה יעזור, אבל לפחות לא תצטרכו להיות במחיצתו (שלא לדבר על לקבלו כשליח ציבור חלילה)

    השבמחק
  13. אכן קובי זוננפלד הירושלמי, מסייע לאחיו לעגן את בית הכנסת בתל-אביב. לידיעת הועדה למינוי דיינים!

    השבמחק
  14. משמעות הדבר היא שהכסף ששילמתי כחברות לבית הכנסת מימן בריונים?!?!!?
    איפה וועדת הביקורת?!? איפה הוועד?!? מי נתן לדרעק הקטן שפטיה לנהל את הקופה הציבורית?!?!

    השבמחק
  15. הבעיה - תרתי משמע - היא לא רק הדרעק הקטן (שפטיה) אלא גם הדרעק הגדול (קובי)...

    השבמחק
  16. תדע כל קהילה בישראל כי בני משפחת זוננפלד (ובהם הרב קובי זוננפלד) רואים בכהונת רבנות לא רק משרה לכל החיים, אלא גם זכות הורשה. ראו והיזהרו...

    השבמחק
  17. חומץ בן חומץ (כפול שניים לפחות)...

    השבמחק
  18. מה כל זה אומר על ראש השנה?
    אני חילוני, אבל חשבתי להגיע עם הילדים בראש השנה.
    האם קיים סיכוי שבית הכנסת יהיה סגור?
    האם יש צורך להזמין מקום?
    האם עדיף לחפש בית כנסת אחר כדי לא לתמוך בזוננפלד?

    השבמחק
  19. אויה לנו משפטיה הרשע. ומה חלקו של "ועד ההצלה"לנוה קודש בתסבוכת?
    גוף כלאיים זה מנסה בעקביות ובכוחניות להשתלט על בית הכנסת - על סדר ונוסח התפילות ועל המיבנה עצמו. לזכותם, אין הם מסתירים את כוונותיהם.. מי שמתעלם ממאמציהם היום, בל יופתע אם בעתיד ייהפך בית הכנסת לנכס נדלני ר"ל, בחינת ,מגדלי נוה קודש של דירות לעשירון העליון.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.