רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 15 באוגוסט 2014

את מי שולחים בצפת לקבוצה הנוסעת ל-770 ומי לא ומה קשור שם הבחור לענין - הבחורים בצפת כתבו מערכון תקראו ולא תאמינו

לכבוד הרב חיים שאולזון.

אני וחברים מאד אוהבים את הבלוג שלך כי אתה אדם אמיתי ועושה דברים שמשנים אנשים תוקפניים שהאיש החלש לא יכול לעמוד מולם ולכן אני שולח לך מה שחילקו אצלנו במיילים של בחורים מהישיבה למרות שזה אולי לא מתאים לשלוח ולפרסם על הישיבה מחוץ לישיבה כי זה לא חינוכי.

אכתוב לך בקיצור וגם הקוראים ישפטו:

כל שנה הישיבה שולחת קבוצות בחורים להיות ב-770 כדי ללמוד שנה במחיצת הרבי מה"מ בשנים האחרונות פתאום רואים אצלנו בישיבה בצפת איך שיש בחורים שלמרות שהם בסדר הם פתאום לא מתקבלים, כמה שנים בחורים מנסים לחשוב איך זה יתכן. מה פתאום דווקא הם לא ואחרים כן.

אני לא רוצה לכתוב לך מה הבחורים חושבים - ובדרך כלל בחורים יודעים בדיוק מה ההנהלה חושבת - אבל אני שולח לך משהו שכתב אחד הבחורים שמאד מאד משקף איך בדיוק מתנהלים שם אסיפות הצוות האוביקטיביות.
תודה רבה לך הרב חיים שאולזון על כך שאתה עוזר לאנשים שאין להם גב חזק ובמקרה הזה זה קבוצת גדולה של בחורים


מערכון ראשון
מוקדש ל-30 תמימים יקרים מישיבתנו ששיקולי ה"הנהלה" לא הכניסו אותם לקבוצה ע"ה. לפניכם פרוטוקול סטירי - קרוב מאד-מאד-מאד למציאות מדיון הגון של ה"הנהלה"
הרב וילשאנסקי: מישהו עוד שומע?
ח.ה. שפרינגר: ? רק מי שנמצא.
הרב וילשאנסקי: שימלה לא פה? או אני לא יודע.
אני רוצה לומר שבשום אופן לא יאשרו לאסף אשואל, למענדי מזרחי, לדוד צמח, לאהרן קניאל לאביחי בינון, לינון כוכבי ל... ל...
אוף איזה שמות? מאיפה השמות האלו? אצלנו בברינואה לא היו שמות -  היה וילשנסקי אשכנזי גולדברג... מאיפה כל השמות... במרכזית גם יש שמות כאלו? למה אין לנו טרבניקים, ליפסקרים, לוינים, וולפים... נו אפילו ירושלמים גולדברגים גם טוב... למה כל השמות האלו?....
הרב נאמן: יש בעיה דקדוקית בשמות הללו? אלו שמות מקוריים מאד. ברוסיה היו שמות מסוג אחד, לנו יש שמות אחרים, גם לי קוראים ירון, אז יש לי איזשהי בעיה? אני פחות מעופר מיידובניק??? גם לו קוראים עופר... נו באמת הרב וילשנסקי לא להכנס לקטנות וזוטות. המשימה הכבירה לפנינו.
הרב וילשאנסקי: טוב, נמשיך אני לא רוצה שמי שהזכרתי קודם וכן בקיצר כל הרשימה שבדף כאן שבשום אופן לא יאשרו להם קבוצה....
ח.ה. שפרינגר: אבל למה? הם בחורים מצויינים שמירת הסדרים, חסידשקייט מהטובים. קניאל עשה גם שינוי עצום בשיעור ג', עופר אומר שהוא ממש ר' אלעזר בן דורדיא של צפת. טוב, כמובן שמה שעופר אומר זה לא דעתי, כמובן-כמובן אבל אני רק מביא זאת כקוריוז... נו בסדר... בעצם לא אמרתי כלום בשמו.
הרב וילשאנסקי: נגמרה האסיפה. הם לא נוסעים לקבוצה. וכמובן אני לא הייתי כאן מי שמתקשר אני מפנה אותם אליך חיים הלל.
הרב לבקבקר: [קם ויוצא] זו הפעם האחרונה שאני משתתף באסיפות כאלו. אפילו לא שואלים את דעתי? ר' יוסף יצחק לפחות אתה תסביר לנו מה רע בתמימים האלו? אני גם למדתי בבית ספר יסודי התורה, היו שם שמות כאלו. טוב, לא היו ממש כמות כזו אבל בכל זאת – צמחו יראים ושלמים.. אפילו המשפיע ר' משה אורנשטיין....

להמשך כנסו כאן:


הרב וילשאנסקי: נו טוב... משה. אין מביאים ראיה מהשוטים בשופטני לא עסקינן... לא כן.. כמובן ר' משה אורנשטיין לא, חשבתי שאתם מדברים על משה אורנשטיין מנתניה... כמובן כמובן ר' משה אורנשטיין הוא המשפיע שלנו... כמובן... כמובן... זה זכות.
 הרב לבקבקר: גם לר' משה אורנשטיין היו כמה חברים כאלה והיום הם ראשי ישיבות ומשגיחים בישיבות קדושות. אני לא יתן כאן דעת יחיד! זה נגד הוראה של הרבי!
הרב וילשנסקי: זו לא דעת יחיד בכלל. גם חיים הלל אמר אותם דברים. כלומר הוא לא אמר שהוא מתנגד. בכל זאת סמכות של ראש ישיבה עם המשגיח ראשי גם מאשר אז זה כבר כמעט רובא דמינכרא... 
חיים הלל שפרינגר: הרב... הרב.... אני לא הסכמתי. אני אפילו לא שמעתי על זה... כלומר בעצם אני כן שמעתי עכשיו ואני באמת אומר לרב לבקבקר שאם הרב וילשאנסקי אחרי עשרות שנים וותק בחינוך אומר דברים כאלה אז בטח זה נכון. כלומר נשמע גם את הרב לבקבקר מה אומר.
הרב נאמן: המושג הזה 'וותק בחינוך' הוא מושג שיש לתת עליו את הדעת. הלא הרעיון של חינוך הוא רעיון שהדברים עוברים תהליך למידה. אני למשל עובר תהליך למידה של שנים. זה לא אומר שמי שעומד בראשות הישיבה כך וכך שנים לפי הלוח העברי זה אומר 'וותק בחינוך'. וותק בחינוך זה נושא מאד רחב.
הרב מאיר וילשנסקי: אני שמעתי פעם בשם א' מזקני החסידים שכשיש חילוקי דעות בצוות כמובן יש לשמוע לגדול, זאת אומרת מי שישב יותר הרבה בשבת תחכמוני ו'התגלגל' בין חסידים... אבא הרי היה בברינואה אצל ר' ניסן. אז מה יש כאן לדבר. אבל בכל זאת אבא אולי אפשר להסביר את ההוראה הזו... הרי קניאל הוא מושפע אישי שלי... אז איך אני יגיד לו?
הרב וילשאנסקי: קניאל? אה, מושפע שלך? נו בטח! אני לא אמרתי. קניאל? קניאל? הוא הרי בחור מצויין! הוא הראשון שצריכים לאשר אותו. בטח. בטח קניאל זה הבחור ששאל אותי לפני חודש בשיעור כללי שאלה? נכון? בטח בטח. הוא ברור שבקבוצה. מי בכלל הזכיר כאן את קניאל. [מביט שוב בדפים] אני לא רואה טוב. למה מדפיסים את השמות כל כך קטן. גנזבורג ביקשתי שיעשה את הכל באותיות גדולות. זה בעיקר הכוונה לשמות האחרים: אביחי בינון ינון , ינון כוכבי וכל אלה.
הרב מאיר וילשנסקי [בשקטן רוכן אל אביו]: כוכבי הוא גם מושפע אישי שלי.
הרב וילשנסקי: אני אמרתי כוכבי? מה פתאום כוכבי, כוכבי הוא בחור זהב. הוא לא הגאון הגדול אבל רואים את ההתמסרות שלו באורו של משיח... בטח בטח אפילו לא חשבתי על כוכבי.
הרב נאמן: ודוד צמח הוא מושפע שלי, אבא שלו הרי רצה להוציא אותו מהישיבה לפני שנה ואני השפעתי עליו להשאירו, אז עכשיו? הרי הוא בחור שכל כך עובד עם עצמו.
הרב וילשנסקי: הרב נאמן אתה צריך להבין בהנהלה הרוב קובע ואני וחיים הלל אומרים שכוכבי לא נוסע לקבוצה אז הוא לא נוסע. נקודה. אתה לא יכול לבוא ולעשות על דעת יחיד.
הרב מאיר: טוב, אני כבר ידבר עם אבא בנפרד ונראה מה עושים כאן. לפחות אולי אפשר להסביר, בכל זאת כולנו מסכימים יש כאן רוב, אבל בכל זאת אולי אבא ישתף אותנו:
הרב וילשאנסקי: היחיד שסובל כאן זה אני. כשנאמן מגיע לסווען סווענטי לא רצים אחריו ברחוב ומקללים אותו. אתה יודע מה זה שאני כל החברים שלי בברינואה מביטים עלי בלעג ובוז. הם אומרים שאני הכנסתי לחב"ד את הפרענקים, שאני עשיתי את המשיחיסטים שאני מחנך דורות של עמרצים חיצוניים. הגיע הזמן שאני ישים לזה סטופ. אני לא יתן שעל השם שלי יבואו בחורים לסווען סווענטי ולא ילכו לאוהל הקדוש, אני לא יתן שבחורים על השם שלי יעשו שביל לתפילה של הרבי לא יפסיקו לשיר רק יחי אדוננו בלי ניגונים אחרים. אני לא יתן שכל המשפחה המפוארת שלי. הרי אני חבדניק כמה דורות מכל הצדדים. מה לי ולכל השמות האלה?
הרב נאמן: אז אם כך למה מכניסים אותם לישיבה כאן? אל תכניס?
הרב וילשנסקי: נאמן אל תכניס את האף איפה שאתה לא מבין. אתה לא מבין בחב"ד בכבוד המשפחה. אתה מבין בחינוך תעשה את העבודה שלך בשקט. כלומר. הרב נאמן אתה יודע שאני מכבד אותך, כלומר אתה באמת עושה עבודת קודש.
הרב נאמן: הרב וילשנסקי אתה פוגע בי כשאתה חושב שאני נפגע ממך. אני לא נפגע.
הרב מאיר וילשנסקי: הרב נאמן אין לך מושג כמה אבא מכבד אותך. אבא רק העיר – והרי מותר פעם אחת בישיבות הנהלה לראש הישיבה גם להגיד משהו. [יש ישיבות הנהלה שאבא עושה בבית עם המשגיחים, אבל הפעם הוא קרה גם לך ולרב לבקבקר] שיש עוד שיקולים מלבד השיקול החינוכי. יש גם שיקול של משפחת וילשנסקי לדורותיה. אתה לא יכול להבין רק את הדברים בצד אחד. זה בעצם כמו ביבי נתניהו. באים כל הבטחוניסטים אנשי הצבא וצועקים מה לעושת, אבל ביבי הוא אדם חכם ואחראי יש עוד דעות, הוא גם צריך לשמור על השם שלו כדי שיהיה ראש ממשלה עוד קדנציה.
הרב לבקבקר: מה? אנחנו כמו ביבי? רק היום החתים אותי שבתי בלוך על מחאה של כל חסידי חב"ד נגד ביבי. יש לו שיחות מפורשות מהרבי שזה אסור הדבר הזה! צריך רק בטחוניסטים לקבוע! גם כאן ככה רק אנשי חינוך! לא לערב שום שיקולים!
הרב וילשנסקי: הרב לבקבקר אתה חותם בלי לשאול את דעתי??!! איך אתה מעיז לחתום על דברים כאלה, בגלל איזה מטורף שהצלנו לו את הילדים בישיבה אתה מלכלכך את השם של הישיבה! אתה הורס תקציבים! אתה יודע איזה נזקים זה עושה? תתקשר אליו עכשיו ותזהיר אותו שיוריד את החתימה שלך. מי בכלל יודע היום מה דעת הרבי? בכלל? מי יכול להגיד כאלה דברים? אנחנו לא יודעים את דעת הרבי.
חיים הלל מגיש כבר את הטלפון ללבקבקר ואומר לו "שבתי בלוך כבר על הקו תגיד לו מול כולם שהחתימה הייתה בטעות". הרב לבקבקר מתרה בשבתי בלוך שלא יפרסם את החתימה. "זה חמור מאד. זה ממש הוצאת דברים מהקשרם. אני חתמתי רק על סימן שכ"ט בשולחן ערוך שזה הבית יוסף אכן כתב את זה. כי זה נדפס בהמון דפוסים, אבל מה בכלל הקשר היום? חלילה!".
[לאחרי כמה רגעים הטלפון של הרב וילשנסקי מתקשר] "הלוו...". "הרב וילשנסקי? מדבר שבתי בלוך!" אוו שבתי! הרגע הרב לבקבקר סיפר לנו על הפעולות החיוביות שאתה עושה לרגל המצב. זה פשוט נורא. נורא ואיום איך שכולם שותקים אתה היחיד שעושה משהו! מגיע לך ישר כוח עצום. שבתי, אנחנו כאן באסיפה אי אפשר לדבר. רק רציתי לומר כל הכבוד! ישר כוח".

5 תגובות:

  1. לפחות החיובי פה ששאולזון מודה שהרב וילישאנסקי שולט בישיבה חזק כי היה פוסט בעבר שבו היה כתוב שאין לרב וילישאנסקי שליטה

    נ.ב. אין שום קשר למציאות הפוסטים של שאולזון על המשיחיסטים אמנם אני רואה ששאולזון קצת משיחיסט (הוידאו היומי, דבר מלכות כל שבוע), אבל על המשיחסטים הוא מוציא שם רע... שכולם היום יודעים שהמשיחיסיטים מחזיקים את כל חב"ד ורק הם עם האידיאלוגיה הבטלה לרבי מלך המשיח!!!!!!!!

    השבמחק
  2. וילשנסקי שונא ספרדים. וזה ידוע הוא מסווה זאת אך אני כמי שהיה בסוד העניינים יודע היטב את יחסו לפרענקים.

    הוא בכלל לא משיחיסט, וכל מה שמעניין אותו זה שליטה וכסף.

    זה לצערי ממש לא מערכון מה שכתבו כאן

    השבמחק
  3. רדוד אש!
    אין מצב שזה בוגר של הישיבה
    חרטה מיסודה

    השבמחק
  4. אני בוגר צפת ולפי הרמה של הידיעה הזאת ניתן להבין מה שווה כל הבלוג הזה...
    אני לא מבין איךבזמן כזה שאנו זקוקים לרחמי שמים מרובים לא רועדות לך הידים כשאתה מוציא כזה שם רע על כל מיני אנשים שעושים לילות כימים למען כך שלתמימים יהיה איך לנסוע לקבוצה...
    תתבייש לך

    השבמחק
  5. מצויין ר' חיים, המשך להביא לנו מערכונים שישמחו את לבבנו.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.