רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 29 באוגוסט 2014

ממתק לשבת פרשת שופטים תשע"ד

מאת חסיד

באחת מהערים באירופה שהיתה מרובה באוכלוסיה יהודית היה מושל שתחת חסותו היו היהודים זוכים לשקט ורוגע, המושל הזה היה אוהב שוחד וכך היו היהודים קונים לעצמם שקט וביטחון,
***
יום אחד הוחלף המושל ומחליפו הודיע שהוא בשום אופן לא ייקח שוחד, היהודים נבהלו וחששו מאוד שהנה מצבם הולך להיות לא טוב כבשאר הערים, באו לרב ופרשו בפניו את חששותיהם, הרב חייך ואמר להם אל תדאגו, הרב ביקש פגישה עם המושל החדש נקבעה פגישה בעיצומו של הקיץ, הרב מגיע לפגישה לבוש בבגדי חורף כבדים, מעיל צמר, מגפיים, צעיף מפרווה וכובע צמר גדול, המושל רואה את הרב מתחיל לצחוק ושואל "מה קרה לך כבוד הרב? מה זה הבגדים האלו?" והרב בשיא הפשטות אומר לו "עוד מעט ירד שלג" המושל צוחק ואומר לו ״שכחת שאנחנו באמצע הקיץ?״ הרב עונה "אני יודע שאנחנו בקיץ ובכל זאת ירד שלג, אני מוכן להתערב איתך על כך" המושל מחליט להתערב עם הרב על 5000 רובל, הרב מפקיד את סכום הכסף בידי נאמן ויוצא לביתו שמח, כשהגיע הביתה הוא אומר לאנשי העיר "אין מה לדאוג המושל קיבל שוחד 5000 רובל הכל יהיה בסדר".
***
פרשתנו מתחילה במילים "שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך" ומזהירה את השופטים "לא תכיר פנים ולא תיקח שוחד כי השוחד יעוור" כשאדם מקבל שוחד דעתו מתעוותת והוא שופט לטובת זה שממנו קיבל טובת הנאה ולא יהיה משפט צדק.
***
בחסידות מוסבר שהשערים עליהם מדברת התורה אלו העיניים שצריכים שופטים כדי לדעת מה לראות ועל מה לא להסתכל, האוזניים שצריכים להזהר ולדעת מה לשמוע ומה לא, הפה שצריך להזהר בדיבורו וכו' ועל כך באה התורה ואומרת לנו שעלינו לשים לב לא להיות משוחדים במשפט ולהיות ערניים לכל דבר שנכנס או יוצא בשערים אלו.
***
חודש אלול אותו התחלנו בימים אלו זהו חודש חשבון הנפש של כולנו ובו אנחנו עושים בדיקה על כל השנה לדעת אם אכן השופטים שעומדים בשערינו עושים את עבודתם נאמנה.
***
ההתבוננות בטוח תביא אותנו למסקנא שיש מה לשפר וההחלטות לעשות את השינוי הנדרש יעזרו לנו לחיות בעולם יותר טוב וייתנו לנו את הזכות להכתב ולהחתם לחיים טובים ומאושרים, חיים של גאולה.
***
אסיים בנימה אישית: היום הוא יום חג בבנגקוק! השליח והרב הראשי לתאילנד ידיד נפשי הרב יוסף חיים קנטור מחתן את בתו הבכורה מושקא, חתונה חסידית ראשונה בתאילנד! כולנו מתרגשים איתו ומשפחתו ומאחלים לחתן ולכלה חיים של אושר ושמחה בגשמיות וברוחניות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.