רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 24 באוגוסט 2014

אלו סעיפים פספסו 'הדיינים-שודדים'?

מאת באבאווער

אין די לעצטע עטליכע שעות האט די בית דין צוגעלייגט נאך עטליכע סעיפים, נאכן משים לב זיין אז לויט טייל ראשונים האט מען נישט ריכטיג גע'פסקענט, ואלו הן:

לד. על צד א' להוכיח לבחורי הישיבות שלהם להפסיק ללכת עם "שווארצע זאקן" (Black Socks) בשבתות וימים טובים, וכן לא יצדדו את החגורה של ה"טיש בעקיטשע" או כל כזה מנהג שזכותו אך ורק לצד ב', וכן יחול הדין בחתונות וכל כיו"ב.

לה. כמו"כ על הרה"צ רמ"ד ועל הרה"צ ר"י להורות לציבור שלהם, באופן שיבינו, שאין עליהם לשיר לשורר לרנן ולנגן שירים אשר מקורם ויסודם לבית באבוב, בלי שיוסיפו תנועות זרות משירים שונים בנשימה אחת, וכן אסור עליהם להנמיך קולם בהוסיפם קטעים הנ"ל.

לו. חובה על צד א' לקבוע חג שבו מגיעים חסידים מעיירות ומדינות רחוקות להסתופף בצל הרבנים הצדיקים רמ"ד ור"י, אחרת מימים האחרונים של סוכות, שבימים האלו הזכות אך ורק לחסידי צד יורשי באבוב ע"פ דין תורה להגיע לרבם לרגל.

לז. היות שבימים האחרונים מאז שיצא פסק דינה של תורה לאור, היו כאלו שטעו ואמרו שבחירת השם החדש של צד א' וקביעתה על כל הבנינים וכדו', עם כל התנאים האמורים לעיל בסעיפים ג' ד' ה' ו' ז' ח' ט' י' י"א י"ב י"ג י"ד ט"ו ט"ז י"ז י"ח י"ט כ' כ"א וכ"ה, אפשר לשנותה במשך תקופה של חמש שנים, דהיינו כל רבע שנה חלק קטן מהשינוי, הננו להבהיר בשער בת רבים שעל צד א' להשלים עם הפסק תוך כדי תשעים יום מיום הפסק דין, ועל צד ב' יש להשלים עם הפסק תוך חמש שנים מיום הפסק דין, כפי שמבורר בס' כ"ט.

לח. כמובן שהבית דין פסק הכל לפי דעת תורתינו הקדושה תורה שבכתב ותורה שבעל פה ומפורשיה, ולא הוסיפו דבר על דעת עצמן, כמו שכתוב כי השוחד יעוור עיני חכמים ויסלף דברי צדיקים, וק"ו ודו"ק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.