רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 28 באוגוסט 2014

הרס הדת במשרד הדתות

מאת איש משרד הדתות

מאז הבחירות לכנסת ה-19, והקמת הממשלה, נכנסה מפלגת הבית היהודי שזכתה בקולותיהם של רבים מבין שומרי התורה והמצוות במדינת ישראל, לקואליציה ולממשלת ישראל.

במהלך כהונתה של הממשלה, עלו טענות כלפי החלטות ממשלה, הצעות חוק וחוקים של הממשלה. התירוץ היה שהממשלה נשענת על ח"כי מפלגת יש עתיד, שמצעה שונה מזה של מפלגת הבית היהודי, ובמצב הנוכחי, זה הטוב ביותר שנציגי הבית היהודי יכולים לעשות כדי להציל.
ואולם, גם בתיקים ובנושאים הנשלטים באופן מלא ע"י השרים, סגני השרים והח"כים של הבית היהודי, מתקבלות החלטות הפוגעות בצביון היהודי של המדינה, החלטות הפוגעות בציבור הבוחרים של המפלגה, והחלטות הרסניות למדינת ישראל.
במשרד לשירותי דת, שבראשו עומד השר נפתלי בנט, והממונה עליו בפועל הינו סגן השר הרב אליהו בן דהן, התקבלו ומתקבלות החלטות, ההורסות את תשתית שירותי הדת במדינת ישראל, באופן בלתי הפיך. מדובר בהחלטות יום-יומיות המתקבלות במשרד, אבל נתמקד בדוגמאות המלמדות על השאר:
המשרד העביר חוזר מנכ"ל (עד/1) שבא להרוס את תשתית הרבנות בהתיישבות בישראל. מדובר ביישובים קטנים בהם הרב המקומי הוא הכתובת היחידה לכל ענין דתי, לכל יוזמה דתית, הוא הנושא בעול של התפילות, החינוך, וקירוב רחוקים, וזאת מלבד העול הקיים בכל מקום של תמיכה ועזרה אישית, השכנת שלום בין איש לאשתו, סידור חו"ק והשתתפות בשמחות, וניהול אזכרות ולוויות.
והנה בא החוזר, והעביר החלטה שרק שונאי דת יכולים להעביר, שבניגוד להסכם הקיבוצי הקיים, הרב יאלץ לחתום על חוזה אישי, שיאפשר את פיטוריו בכל שנה, שיכפיף אותו כפקיד ליו"ר המועצה הדתית, שלא תמיד הוא דתי בכלל, ועוד כהנה וכנה. וכל טענותיהם ומענותיהם של הרבנים שהם ענוים מטבעם לאחר שהתורה שהם עוסקים בה הכניעה את ליבותם, נשארות מעל, והם כפתן חרש יאטם אוזנו לא ישמע לקול מלחשים, כך שהרבנים נאלצו לפנות לבתי המשפט נגד המשרד.
לא נשמע כדבר הזה, בשום מגזר במשק, ולא בשאר עובדי המדינה, לבטל באופן חד צדדי הסכם קיבוצי, ולהעביר את כל העובדים בעל כורחם לחוזה אישי שרק מקפח את זכויותיהם, ופוגע בכבודם, ופוגע בעבודת הקודש של הרבנות בישראל.
בשנים האחרונות קיימת התדרדרות מתמדת בהרכב של המועצות הדתיות. בחוזר מנכ"ל עד/1, נאמר כי יש למנות גם נציגים לא אורתודוקסיים, וחילונים. המשרד לשירותי דת איננו עומד בפרץ, ואיננו פועל לשינוי הרכבי המועצות הדתיות, או ראשי המועצות הדתיות, כך שימונו אלה החפצים  באמת בשירותי דת יהודיים. הגוף היחיד שנותר נאמן לה' ולתורתו הם הרבנים, ועכשיו המשרד פועל כדי להכפיף את הרבנים לראשי המועצות הדתיות. אי שמיים !
בתקופתנו זכינו ויש התעוררות גדולה של בעלי תשובה וציבור מסורתי, הצמא לדבר ה', ודווקא בעיתות אלו, המשרד נותן יד לניסיונות של החילוניות המיליטנטית, להשתלט על שירותי הדת.
ימי בין המצרים, הם ימים שבהם עם ישראל מפיק לקחים מן העבר, ומצפה לישועה בעתיד. בימינו אלה נוספה לנו התמודדות בדרום עם שונאינו הקמים עלינו לכלותינו. בימים אלה עלינו לפעול לחיזוק האמונה בה', וקיום התורה והמצוות בכל רחבי ישראל, וראשית לכל באמצעות שמירה וטיפוח של המערכות הציבוריות התומכות בקהילה היהודית, ובהנהגתן ע"י רבני ישראל. בזכות זה נזכה לגאולה השלימה במהרה בימינו, אמן.

3 תגובות:

  1. ר' חיים, תמיהני עליך. איני מוצא כל פסול בעקירת השחיתות, וביותר בנגע השחיתות שפשתה בקרב חלק מרבני ההתיישבות, שרובם ככולם "אוכלים ואינם עושים". הלוואי שהיו עושים משהו. לא מיניה ולא מקצתיה. ואתה, ר' חיים, אביר המלחמה בשחיתות, עוד תיתן יד לזה? אתמהה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תמיהני עליך אדון אנונימי.כיצד אתה אומר שחלק מרבני ההתישבות אינם עושים את עבודתם ולאחר מכן כבר משתלח בהם ואומר רובם ככולם אינם עושים.
      מי שמך להיות הדובר לומר שכולם לא עושים את מלאכתם?
      רוב הרבנים עושים מלאכתם נאמנה גם בזמן שאתה עולה על משכבך.ואינני רב.
      בחודש הרחמים והסליחות הייתי מציע לך לעשות חשבון נפש ולחזור בך ממה שאמרת.
      אתמהה עליך!!!

      מחק
  2. למר אנונימי!
    בתחילה אתה כותב חלק מהרבנים ולאחר מכן אתה עושה הכללה של "רובם ככולם" אוכלים ואינם עושים?
    האם בדקת מה כל אחד ואחד מהרבנים פועל גם בזמן שאתה עולה על משכבך?
    מן הראוי שתנצור את פיך מלדבר רע ולעשות הכללות שאינם הוגנות...
    חודש אלול הוא זמן של חשבון נפש ומן הראוי שתתנצל על ההכללה הזו!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.