רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 5 באוגוסט 2014

מרן הגאון רבי גרשון איידלשטיין ראש ישיבת פונוביז קורא להתחזק בתשובה

מאת חיים לב ערוץ 7

ראש ישיבת פוניבז', הרב גרשון אדלשטיין, נשא דברים בישיבה בעקבות המצב הביטחוני המתוח השורר בישראל, בפני מאות מתלמידי ואברכי הישיבה.
הרב אדלשטיין עורר את תלמידיו ושומעי לקחו לחזור בתשובה ולהתחזק בנושאים הטעונים חיזוק.
"מצינו בדברי חז"ל שאמרו 'אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל', והיינו שכל האסונות שיש אצל הגויים, צרות ומלחמות, שטפונות ורעידות אדמה, המטרה בזה היא בשביל ישראל, שיראו השגחת השי"ת, ויבינו שיש שכר ועונש, ועי"ז יקבלו יראת שמים ויתעוררו לתשובה".
"ויתירה מכך כתוב בישעיה 'ותלהטהו מסביב ולא ידע ותבער בו ולא ישים על לב', היינו שיש לפעמים שהפורענות היא לא רק במדינות הרחוקות, אלא במדינות הקרובות 'מסביב' יש פורענויות, ואעפ"כ האדם עושה עצמו כמי שאינו יודע, וכמו שכתוב בהפטרת חזון: 'ישראל לא ידע עמי לא התבונן', ופעמים שהשריפה כבר בוערת 'בו' בתוכו ממש, ואעפ"כ 'לא ישים על לב', עדיין לא מתעוררים לתשובה ולתיקון המעשים".
"זהו המצב עכשיו בארה"ק, שכבר הגיע לכדי 'ותבער בו', שהפורענות אינה רק בעולם ומסביב, אלא בבחינת 'ותבער בו' ממש, וכבר היו אסונות, הרוגים ופצועים רח"ל, ומשפחות רבות מאחינו בני ישראל סובלים ונמצאים בפחד נורא, ואעפ"כ אין שמים על לב להתבונן מה הסיבה, ומה רוצים מן השמים.
"ועל כן בימים אלו, מחובתנו להתחזק בכל כוחנו, שלא יהיה בבחינת 'ותבער בו ולא ישים על לב', וכפי שכבר הורו יש להמשיך סדרי הלימוד עד לשבת קודש פרשת נחמו, וח"ו שלא להיות כתינוק הבורח מבית הספר, אלא להמשיך את כל סדרי הלימוד, התפילה והמוסר, ברציפות ובלי הפסק, ממש כמו באמצע הזמן

תגובה 1:

  1. ואני קורא למרן הגאון ר' גרשון אדלשטיין לכבד את הכתוב בתורה בענין איסור "לא תחנם" - לא תתן להם חניה בקרקע ולהעיף את צבא הסודאנים שעובדים בישיבתו.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.