רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 22 באוגוסט 2014

שערוריה: שפיכת אשפה בהר הבית בחסות משטרת ישראל

מאת מקדשער

אזרחים שעלו אמש להר הבית הזדעזעו כאשר ראו רכב אשפה של הוואקף שופך את תכולת הזבל שלו בהר הבית מול פתח ההיכל.

"הזדעזענו ונפגענו קשות" סיפרו היהודים שראו את שפיכת האשפה בהר הבית. "עלינו להר הבית לרגל קריאת פרשת השבוע בתורה את מצוות "לשכנו תדרשו ובאת שמה", ונחרדנו לראות רכב אשפה של הוואקף שופך את תכולת הזבל מול פתח ההיכל ושער ניקנור". 

העולים להר הבית מספרים שזבל רב ממלא את כל האיזור המזרחי בהר הבית. לא מדובר רק בתשפוכת העפר שחפרו המוסלמים באורוות שלמה, אלא בזבל ואשפה שהוואקף מערים שם בכל עבר.

בסרטון שצילם אמש אחד מפעילי המקדש נראים שוטרים חוצצים בין היהודים למוסלמים בהר הבית, כאשר נגד עיניהם שופכים המוסלמים את הזבל בהר הבית. "כל משך שהותנו בהר נרדפנו על ידי עשרות מוסלמים שצרחו וצעקו עלינו, גידפו וקיללו, והכל תחת עינם הפקוחה של השוטרים שלא נקפו נגד אצבע", התלוננו היהודים שעלו להר.

מסתבר שהמוסלמים הופכים את כל צידו המזרחי של הר הבית לרחבה אחורית. חומרי בניה, גזמי עזים, אשפה וזבל שנאסף מכל ההר, מוטלים במקום, ממש כמו רחבת הכותל בימי קדם. "גם אם המוסלמים לא השתנו וממשיכים בהכחשת המקדש, נדהמנו להיווכח שתחת שלטון ישראלי המקום מוזנח יותר מאשר בימיו של הסולטן סולימן", אמרו העולים להר הבית.

במטה ארגוני המקדש הגיבו בתחושות קשות על תשפוכת האשפה בהר הבית ונגד התנהלות המשטרה. אותה משטרה שעוצרת מתפללים יהודים בגלל התחשבות ברגשות המוסלמים, מתירה להם לחלל את המקום בשפיכת זבל, במשחקי כדורגל, ובפיקניקים. בניגוד גמור לחוק השמירה על המקומות הקדושים, ובצפצוף בוטה על פסקי בג"צ שדרשו להפסיק את חילולי הר הבית הללו.

המשטרה כגוף בטחוני איננה יכולה לתת מענה ראוי ויחס נאות לקדושתו של הר הבית ולצרכים הרגישים הנדרשים במקום. ארגוני המקדש קוראים לראש הממשלה השרים וחברי הכנסת היהודים להקים רשות מיוחדת להר הבית ולמקדש, שינהל את האתר כראוי למקום הקדוש ביותר לעם היהודי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.