רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 26 באוגוסט 2014

עס איז צייט צו מאכן ארדענונג - סקירה מלאה על השוד הנורא בבאבוב ועל עתיד בתי הדין בישראל

מאת באבאווער

סאיז דא א באוויסטע ווארט פון איינער פון די צדיקים ווי ער האט מסביר געווען (פאר) נאפאליאן פארוואס ער וועט האבן א דורכפאל, האט ער געזאגט אז ס'איז געווען א פריץ וואס האט זיך געלאזט וואילגיין און געקויפט די פיר בעסטע שוועדישע פערד, פארשטייט זיך אז זיין וואגען האט גאלאפירט מיט א מעכטיגע שנעלקייט, ביים נעקסטען באנקעט האט ער זיך שטאלצירט מיט זיינע מעכטיגע פערד.
א צווייטער פריץ האט זיך באררעכנט צי איבערשטייגען דעם ערשטען, ער האט געקויפט די בעסטע פערד פון דענמארק און פון בעלגיע און ענגלאנד און פראנקרייך, בקיצור ער האט געהאט די בעסטע פערד פון די וועלט, ער שפאנט איין די פיר פערד צום וואגן, ער שמייסט און שמייסט און גארנישט, ער איז געגאנגען פרעגן דעם ערשטן פריץ פארוואס ס'גייט נישט, האט ער אים מסביר געווען, דארפסט פארשטיין, מיינע פיר שוועדישע פערד איך שמייס איינעם און אלע שפרינגען, משא"כ דיינע פערד, די פראנצויזישע פערד גייט נישט אן אז די בעלגישע פערד כאפט שלעק, אא"ו.
האט ער מסביר געווען נאפאליאן, האט טאקע די בעסטע מיליטער, אבער ס'איז צאמגעשטעלט פון פארשידענע פעלקער, משא"כ די רוסישע מיליטער, ס'איז טאקע נישט אזוי מעכטיג, אבער ווען איינער ווער דערהאגעט ווערן די אנדערע מער אויפגעהייטערט און קאמפס גרייט.
לענינינו די ווייטאגליכע נושא פון דיני תורה, איך מיין אז די פראבלעם דערפון דארף מען נישט מסביר זיין פאר קיינעם, ובפרט נאך דעם שאנדפולן פסק פון די וואך, אוי לאותה בושה, נאר וואס דען אבל אשמים אנחנו, אידען יחידים האבן געבליטיגט פון די רשעות און הפקרות וואס איז אנגעגאנגען, סיי די געלט רויבעריי, די עינוי הדין, די לעק אוו טרענספערענסי, די זערא אקאנטעביליטי, סתם ליצנות און צייט פארברענגעריי, דאס רעדן מיט איין צד שלא בפני בעל דינו, די טוענים ובוררים פראצעדור וואס גענצליך ארויס פון הלכה'דיגן פראפארץ.
ווידער דער צוגאנג פון די רבנים און די קהלות ומוסדות צו נעמען טריקענערהייט די שטעלונג פון די דיינים, לכל אשר ידבנו לבם, פסקים סירובים עיקולים יו נעים איט, מען שמייסט דאך יענעם און איך דארף מיך נישט צוטוהן מאכען, האט מען אלע קהילות און זייערע רבנים געגעבן אביסל פון דעם מעדעצין טועם צו זיין.
מ'האלט מיר נאך די גרויסע חילול השם המכונה פסק דין אין באבאוו, וואס איז אזוי שוידערליך מיט די פסק?
1) די צייט וואס די דין תורה האט גענומען, 9 גאנצע יאר, דאס מיינט אז בר מצוה בחורים געדענקן שוין נישט וויאזוי באבוב האט אמאל אויסגעקוקט, אדער ווי בית דין אליינס שרייבט 'הסכסוך "אם זה עוד נוגע" אודות בגן...'
2) די געלט וואס די דין תורה האט אפגעקאסט - דיינים האבן באקומען צווישן 250 און 350 א שעה!, (3 דיינים, 2 בוררים, 2 טוענים, צוויי ספרא דדיינא'ס), א יעדע זיצונג האט גענומען א וואך, א קיימא לן פון איבער 90,000 דאלער, דאס איז געווען לפעמים צען זיצונגען א יאר איז קרוב צו א מיליאן דאלער יעדע יאר, און פאר 9 יאר 8 מיליאן דאלער, (פארשטייט זיך סאיז געווען נאך הוצאות, מהאט געברענגט אפרעיזלס, לויערס, געדינגן פלעצער צו זיצן וכו'.
3) די סכום שטותים וואס איז אויסגעשמועסט אין דעם פסק, די עכטע פסק די נכסים די נאמען און די געלט איז 4 סעיפים, דערנאך אנבעליוועבל איבער 20 סעיפים פון גארבידש, די אותיות 45 ווי גרויס און קליין ס'מעג זיין, די יוניפורם חלילה נישט זיין די זעלבע, די קליינע מיידלעך מיט זייער יוניפורם זענען דאך די מכריע ווער ס'איז עכטע באבוב.
די אינערליכע געפיל וואס איך האב פאר ר' מרדכי דוד איז מיינע פריוואטע נגיעות, יעדע מענטש ווען ס'פאסירט אן אומגליק ח"ו מיט א צווייטען, די ערשטע זאך וואס די מח פרובירט אויסצוחשבונן איז, אז צו מיר קען דאס נישט פאסירן, ס'האט פאסירט צו יענעם וועגן דאס און וועגן יענץ, משא"כ איך נישט, איך בין פראטעקטעד אדער איך גיי מיך פראטעקטן.
די סך הכל פון די פסק דין אז ר' בנציון באקומט אלעס! און די פאר פארשטינקענע דאלערס וואס רמ"ד באקימט יא, צוטיילט אין 20 פעימענטס אז פאר די נעקסטע 5 יאר, אויב חלילה א 45 מיידל וועט אנטוען די טארטיקובער יוניפורם, אדער איינער אין מאנטשעסטער פארגעסן צו שרייבען 45 מיט די זעלבע סייז פאנט, וועט שוין רב"צ זיין פטור פון דעם אויך, איז דאך אין קארצן געזאגט ער איז ארויס נקי מכל.
מיין מח האט נאך נישט קולט געווען פארוואס צו מיך וואלט עס נישט פאסירט, אין אנדערע ווערטער, איך זעה נאך נישט די אויפריכטיגקייט אין רב"צ'ס טענות, די איינציגסטע זאך וואס מיין ארימע שכל זעהט פאר א לעזונג איז זיך שלאגן ביז בלוט, ווייל ווער ס'וועט האבן געכאפט די מאכט דער וועט דאס האבן צום סוף, היות איך בין מזרע יעקב נישט מגזע פון הייליגן ידיים ידי עשו שפיר איך זיך הילפלאז.
לאמיך אביסל טרייען צו פארשטיין וואס איז דא באמת ראנג. אזא עקסטרעמע פסק און אזוי איינזייטיג קומט געספרינקלט מיט דברי תורה, משא"כ דער יעצטיגער פסק דין מעג מען לייענען אין בית הכסא אויך, ממילא איך אלץ ציווילע בירגער ווייס נישט מה חרי האף הגדול הזה, פארוואס קימט אים גארנישט און צד ב' אלעס, און אז די בית דין גיט נישט קיין הסברים איז דער טבע פון מענטשען אליינס צו מאכען הסברים. ס'קוקט אויס צו מיינע פליישיגע אויגן אז די סיבה פארוואס עס שטייט נישט די סיבה איז ווייל ס'איז נישטא קיין סיבה, ובפרט די נאמען באבוב פארשטיי איך שוין בכלל נישט, ס'איז דא 3 סאטמאר, 3 וויזניץ, 20 ספינקא, 40 לעלוב, 50 נאדבורנא, אפילו 2 סקווירא אויך, פלוצלינג איז געפערליך ס'מעג זיין נאר איין באבוב, ממש די קאליר מיט די נאמבער און סייז פון די פאנטס איז בהכרח פארזיגלט.
די אמת איז אז טאקע דא ליגט דער הינט באגראבן, פארוואס האט 85 פראצענט פונעם פסק דין געשטעלט אויף דעם "נאמען באבוב", אלא מאי די בית דין איז אזוי ביזי ארבעטן פאר צד ב' זיי געדענקן שוין אפילו נישט וואס די דין תורה איז אל עבאוט, די בנינים האט שוין ר' בנציון עניוועיז, די איבריגע האט מען צוגעכאפט מיטן שלייער פון פסק דין זמני וחלקי, נאר די נאמען, דאס איז זיי געלעגן אין קאפ, וויזוי מען גייט דעם נאמען צוכאפן, ממש לא נתקררה דעתם ביז זיי האבן געשריבן 20 סעיפים וועגן די נאמען, ממש א גאנצער שולחן ערוך הלכות שמות קהילות, אוי הייליגער דברי חיים מי יגלה עפר מעיניך זעהן ווי די אייניקליך זענען זיך אזוי מעמיק און שמות גיטין וקהילות.
בעצם סאטמאר איז שוין 5 יאר פריער געגאנגען אין קארט, און קיינער בלעימט זיי נישט, יעדער ווייסט פארוואס, נו פארוואס האט ר' מרדכי דוד נישט געהאט קיין שכל, אבער די אמת איז אז תשנ"ט ווען מהאט גערעדט אז די בתי דינים זענען גארנישט ווערט וכו', און מ'האט באשולדיגט אז בעלי דינים זענען קרוקס וכו' זיי פאלגען נישט וכו', די באבובער דין תורה האט ענדליך אויפגעדעקט דעם אמת די בעלי דינים זענען פיין, די דיינים זענען פארפוילט מכף רגל ועד ראש.

מען האט שוין לאנג געדארפט זוכען עצות ותחבולות אפצושטעלן די קאררופציע, איך מיין די שורש פון אלעם איז די ריזיגע געלטער, 350 דאלער א שעה מה יעשה הבן שלא יחטא? אפילו ר' מרדכי באב"ד שוין א ערליכער, ס'איז געקימען סאטמאר בארא פארקער דין תורה האט ער זיך אויפגעפירט ווי א מאפיע, איך זאג דיר צו אז פאר 25 דאלער א שעה טוט ער דאס נישט, הגם ליידער אויסער די געלט איז דא א רעיס צווישן די באב"ד ברודערס ווער ס'גייט אריינכאפן מער רבי'ס זיך צו דארפן ביקען צו זיי.
מען טאר נישט פארגעסן די הלכה פסוקה אין שלחן ערוך איז, הנוטל שכר לדון כל דיניו שדן בטלין, אלא א"כ ידוע שלא נטל בהם שכר, ואם אינו נוטל אלא שכר בטלתו מותר, והוא שיהיה ניכר לכל שאינו נוטל אלא שכר בטלתו, כגון שיש לו מלאכה ידועה לעשות בשעה שיש לו לדון, ואמר לבעלי הדין תנו לי שכר פעולה של אותה מלאכה שאתבטל ממנה, והוא שיקבל משניהם בשוה. אבל אם אינו ניכר כגון שאומר שמא יזדמן לי שכר בקניית סחורה וסרסרות ובשביל זה מבקש שכר אסור.
קאמענטארן זענען באמת איבעריג, עפ"י דין זענען זייערע פסקים נישט קיין פסק בכלל, און און לויטן דברי חיים אויב די בעלי דינים זענען נישט צופרידען מיטן פסק זענען זיי יעדע פעני מחויב צוריק צו געבן, ס'וועט נישט העלפן קיין תשובות פון מזנה צדק, און נישט פון הברי והמשומד.
די איינציגסטע וועג צו ציברעכן די קארופשען איז מאכען א קול קורא פון אלע רבנים אז מען טאר נישט נעמען מער ווי 25 דאלער א שעה, ווער ס'פאלגט נישט און נעמט יא איז זיין פסק נישט קיין פסק כמבואר בשולחן ערוך לגבי הנוטל שכר לדון דיניו בטלין.
די אמעריקאנער רבנים וועלן דאס נישט אזוי שנעל אינטערשרייבען, אבער מען דארף אנהייבן אין ארץ ישראל,  רב וואזנר, רב קרליץ, די עדה, ר' חיים קניבסקי, הרב שטיינמאן, הרב אויערבאך, וכו' דערנאך די יוראפעיאר רבנים, רב פאדווא, רב שיף, רב ברייש, וכו' ר' יחזקאל ראטה, דערנאך וועלן שוין אלע אמעריקאנער אינטרשרייבען.
און לדעתי וועט דאס מאכען א סוף צו די קאררופשען, למעשה אין אדם חוטא ולא לו, פאר פארשטינקענע פאר גרייצער גייט זיך קיינער נישט פארשמוציגען.
סאטמאר, באבוב, וויזניץ, עטץ האטס געשפירט דעם טעם פון עינוי הדין און עיוות הדין, יעצט איז די צייט צו מאכען ארדענונג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.