רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 22 באוגוסט 2014

לחקור את סייעני הנאצים

מאת הרב אליהו קאופמן

   פרשת הדרישה לחקור את הביקור של ח"כי בל"ד בקטר –  על המימון לנסיעה, מעלה הרהורים וערעורים ישנים על הצורך לבדוק את אלה שהציבור והמדינה רואים בהם "סייענים לדבר עבירה" של גורמי חוץ. יתכן שלא הייתי מפקפק באמיתות הזעקות נגד שלושת ח"כי בל"ד מצד הממסד הישראלי –  גם אם לא הייתי שותף לדעתם. יתכן שהייתי מאמין שאין כאן צביעות ומשוא פנים אלא ישנו כאן כעס אמיתי על כאלה שאינם חלק מה"קונצזוס הלאומי", ומסייעים לדבר עבירה. אבל לא רק שאינני מקבל את הניתוח הפוליטי הזה אלא שאינני מאמין שכל הטוענים ה"ממלכתיים" נגד מעשי ח"כי בל"ד מאמינים באמת בליבם למה שפיהם פולט. יש לי חשד גדול כי זו צביעות של ממש, ומדוע?

    בקדנציה הקודמת –  בסערת העברת החוקים האנטי דמוקראטיים ואנטי מגזרים, עבר גם חוק שאסר לכנות יריבים בכינויים המזכירים את הנאציזם , וכן אסר ללבוש בגדי מחאה שמכוונים להזכיר ליריב את דמיונו לנאצים ימ"ש. מיותר לציין שהיה זה חוק אנטי חרדי, שהרי הימין והשמאל הכפישו זה את זה עשרות בשנים בכינויים שביזו את הצד השני כדומה לנאצים, אבל חוק נגד זאת לא נחקק. והגדיל לעשות זאת אותו פר' פרובוקטיבי (פר' לייבובי'ץ...) שכינה את החיילים הישראלים "יודו –  נאצים". אבל כשחרדים הביעו מחאה על כך שהמשטרה פגעה בהם בצורה אנושה –  ולבשו כותנות של אסירי מחנות לשם מחאה, מיד צבועי הימין והשמאל חוקקו חוק בעניין. החוק הזה אמור היה להוכיח לכל כי הנאציזם עומד מעל לכל שאר הצרות שעם ישראל עמד ועומד בהם. כל זאת בנוסף לחוק נגד הנאצים ועוזריהם, הקיים במדינה כמעט מאז קיומה. והכל לצד כל היומרה "לזכור ולא לשכוח" את השואה, יומרה המלווה בהצעדת כל פוליטיקאי זר ל"יד ושם", יומרה המלווה בעריכת טקסים לנוער ולמבוגרים מידי מספר שבועות בפולין ובישראל לחילופין, ויומרה  שעולה כספי עתק "לשמן" מנגנון שכל יום שני וחמישי מקרקר על השואה וקובל כנגד מי שמבקר את ישראל כי הוא אנטישמי. והנה –  בישראל של שנות האלפיים, מתהלכים מספר פוליטיקאים ואף דיפלומטים, שלהם קשרים לא קטנים עם היסודות הניאו נאציים והפשיסטיים של אירופה האנטישמית. הללו נוסעים ובאים לכנסי הימין האנטישמי באירופה, ומסתמא כי יש לבדוק שהמימון לנסיעות הללו הוא של אותם ארגונים אנטישמים וניאו נאציים שמארחים אותם. כאשר נסעו אנשי "נטורי קרתא" לאירן –  להיפגש עם ארגונים אנטישמים וניאו נאצים, מיד סערו הרוחות בישראל ובתפוצות אבל כאשר אותם חדלי אישים עושים את מפגשיהם עם הנאצים האירופאים לעניין שבשגרה הרי שאיש אינו קם נגדם. מכאן שבהחלט יתכן כי כל הדיבור על "לזכור ולא לשכוח" הוא מן הפה לחוץ ותו לא, ולמטרות פוליטיות גלובאליות, ללא קשר לטראומת השואה. ובמה דברים אמורים?

להמשך תכנסו כאן:


      בראש יוזמי ונוסעי הקו האוירי להתחמם בחיק הניאו נאצים ימ"ש מאירופה עומד ח"כ ניסים  זאב , איש אשר אין לו ולשואה המרה שום קשר וידע. כבר מספר שנים שהלה "מטייל" בין ישראל לאירופה (ויש הטוענים במימון ניאו נאצי...) ו"מסתחבק" עם שונאי ישראל הגדולים ביותר, שיום יום גוזרים נגד היהודים והיהדות באירופה גזירות אנטישמיות. ולכל ההמולה הזו עונה האיש כי המלחמה נגד האסלאם היא התירוץ לחברות שלו עם ממשיכי היטלר  ימ"ש , גבלס ומשרפות הגזים. בנימוק זה מוטט אותו ניסים זאב את הטענה הישראלית כי זכר השואה והמלחמה בנאצים ובעוזריהם עומדת מעל לכל, וכי בעצם דברי האישים הישראלים בנושא אינם אלא פלסתר. במיוחד קשור אותו זאב ערבות למפלגת ה"חרות" של הימין האוסטרי הניאו נאצי. זו היתה מפלגתו של היידר, וראשי המפלגה כיום הם ממשיכי הקו האנטישמי והניאו הנאצי שלו. זו המפלגה המייצגת את הנאציזם במדינה שהיטלר ימ"ש החל בו. מהמפלגה הזו נמנע באוסטריה לקבל אותות ועיטורים משום סיווגה כניאו נאצית. והנה אותו זאב ערבות הלך כזרזיר והתחבר לעורב הנאצי שאינו אלא אורב. לא עזרו תחינותיהם של הרב יצחק חיים אייזנברג –  רבה הראשי של אוסטריה,  ושל ראש הקהילה היהודית שם , מר דוייטש, אך הזאב הזה בשלו. הוא נסע לכנס בבריסל ובחסות הנאצים האוסטריים. והנה לפני כשנה וחצי עמד אותו ניסים זאב לזמן את חבריו הניאו נאצים לכנסת –  תחת מסווה של "משלחת דיפלומטית למען ישראל". מי שמנע זאת היה ח"כ בנימין בן אליעזר – ששימש אז יו"ר הכנסת, וביטל את העניין.
      לצידו של הזאב הזה מסייע גם פר' מאוניברסיטת בר אילן –  לבושתה של האוניברסיטה הזו. זהו פר' הלל וויס שפעם הגיב על מאמרי בנושא ופלט כי בכנסים הללו – עם בני העוולה ימ"ש, הם הגיעו למסקנות של "אירופה לאירופאים", "היהודים לישראל" וה"מוסלמים לארצותיהם". הייתי שמח אם היו בודקים האם סייעני האנטישמים הללו לא נתנו –  כיהודים, את הסכמתם שבשתיקה להמשך רדיפת היהודים והיהדות באירופה כדי שהמוני יהודים יהגרו לישראל. אם אמנם –  חס ושלום, כך הם הגברים, הרי שיש לא רק להדיח אותם מכל תפקיד רשמי אלא פשוט להעמידם לדין כפושעי מלחמה וכבוגדים ארורים.
       גם לשגריר ישראל באו"ם –  רונו פרושואורר, עבר מפוקפק עם אנטישמית ידועה כגב' מרי לה פן. הלה שהה בחדרה בפריס יותר מעשרים דקות ואח"כ טען כי "טעיתי בחדר". וגם סגן השר לשעבר מהליכוד –  איוב קרא, הוא בעל קשרים עם אותם ניאו נאצים ארורים. מנגד הרי שהדברים הללו גלויים וברורים לכל הממסד בארץ ואיש לא הקים על כך זעקות אימה כפי שזועקים בימים אלה על ח"כי בל"ד , שבסה"כ נפגשו עם אחיהם במדינה שהנסיעות אליה מישראל מותרות,  ומעולם לא נחקרו מבקרים אלה או אחרים ששהו שם. גם ח"כ לשעבר עזמי בשארה הוא עדיין לא היידר ודומיו. ולכן, אם בישראל מזדעזעים מביקור של ח"כים ערבים בקטר אבל לא מזדעזעים מברית בין פוליטיקאים מהימין ומהממסד הישראלי עם ניאו נאצים , הרי שכל המסעות לפולין וכל ה"אתוס" וה"פאתוס" סביב השואה הם רק מראית עין וכי הסיפור הישראלי שהנאציזם עומד בראש פסגת המאבק והסלידה של ישראל, הוא עורבא פרח למטרות פוליטיות וגלובאליות.
     כבן לניצולי שואה –  שהוריו ניצלו בעור שיניהם מהמחנות, שלחתי בימים אלה מכתב בקשה לראשי המדינה ולביקורת שלה להביא את ח"כ ניסים זאב לדין ולחקור את קשריו ואת מימונו ע"י ניאו נאציזם, עד כדי סילוקו מהפרלמנט הישראלי. אני תקווה כי דברי לא יפלו על אוזניים ערלות אבל לומר שאני אופטימי, הרי שקשה לי לומר זאת.


בס"ד , 21 לאוגוסט 2014
     לכבוד: מר ראובן ריבלין –  נשיא המדינה
              מר יולי אדלשטיין –  יו"ר הכנסת
              מר יצחק אהרונובי'ץ –  השר לביטחון פנים
              עו"ד יהודה ויינשטיין –  היועץ המשפטי לממשלה
              מר יוסף שפירא –  מבקר המדינה
              גב' מרים רגב –  יו"ר וועדת הפנים של הכנסת
              ח"כ אריה דרעי – יו"ר ש"ס
              מכון "יד ושם"
              מכון שמעון ויזנטל
              מר אלי ויזל 
      הנדון: בדיקת נסיעותיו וקשריו של ח"כ ניסים זאב עם גורמים ניאו נאציים באירופה
           ברצוני להסב את תשומת הלב של כבודכם לעניין הקשר עם ה"מיוחדים" של ח"כ ניסים זאב עם מפלגות , אישים וארגונים המוגדרים באירופה כ"אנטישמיים" ו"ניאו נאציים". רק לפני כשנה וחצי ביקש ח"כ זאב –  במסגרת שדולתו בכנסת ("ישראל, יהדות ומדיניות גלובאלית") לארח בה את ראשי המפלגות והארגוניים מהימין האירופאי וביניהם ראשי הפשיסטים והפרו נאצים מבלגיה, שבדיה , אוסטריה ועוד. רק ע"י תושייתו של מי שכיהן אז כיו"ר הכנסת –  ח"כ בנימין בן אליעזר, נמנע הביזיון הזה, לאחר שבן אליעזר התערב בעניין והביקור בכנסת בוטל.
         אבל הסיפור הזה –  קשריו של ח"כ זאב עם ניאו נאצים מוצהרים, הוא כבר בן שנים לא מעטות. בין השאר הלה מוזמן ומשתתף בכנסי פשיסטים וניאו נאצים מוצהרים ובראשם מנהיגי מפלגת ה"חרות" מאוסטריה, שבארצה היא נחשבת לנאצית ומשום כך גם נמנע ממנה לקבל פרסים ואותות כבוד גם על פעילויות של זוטא. ח"כ ניסים זאב איננו מסתיר את קשריו ואת פעילותו עם אותם ניאו נאציים – שאנשיהם מרחפים אימה על יהודי אירופה, והוא רק מנמק בציונית את פעילותו בטענה כי הם "אוהדי ישראל" וכי הקו ה"אנטי אסלאמי" שלהם הוא מה שמחבר בינו לבינם.
      מכותבי הנכבדים, נדמה לי ששמתם לעצמכם את עניין הנאציזם כפסגת הנקודות השחורות ואפילו חוקקתם חוק שאסור להשוות איש לנאצים, החוק אינו חופף לשום חוק אחר , שהרי רק נגד הנאצים יש את האיסור להשוות כל מען דהוא אליהם. והנה מגיע ח"כ שלא ידע ולא שמע מזוועות השואה ומעיז לזלות את השואה ע"י הפיכת הניאו נאצים לפחות חמורים מיריבים פוליטיים אלו או אחרים. הח"כ הזה נע ונד בין אותם כנסים כאילו מדובר בעוד בני ברית בזמן שרבנים באירופה , ובראשם רבה של אוסטריה –  הרב יצחק חיים אייזנברג, ממש מתחננים אליו לא לתת לגיטימציה למי שמדינות אירופה  עצמן הכריזו עליהם כ"ניאו נאציים לכל דבר", ואשר הם עומדים בראש הצרת היהדות והגזרות נגדה באירופה וכמובן קוראים כל יום לגרוש היהודים מהיבשת הזו. יש כאן להוסיף ולציין כי הרב אייזנברג וראש קהילתו , מר דוייטש, ביקשו לפני כשנתיים מח"כ ניסים זאב ומפר' הלל וויס לא לנסוע לכנס בבריסל שנערך ביוזמת הניאו נאצים האוסטריים (מפלגת ה"חירות"- ממשיכיו של אותו ארכי נאצי בשם היידר) אך כמובן שהשניים לא נענו לבקשה.
       פונה אני אליכם, כדור שני להורים שעברו את השואה המרה (אבי ע"ה עבד עבודות כפייה במחנה טירגו ג'ו ברומניה ואימי המנוחה עברה התעללות של חיילים נאצים ימ"ש בעיר חרלאו שברומניה) וכמי שבטוח כי רבים וטובים איכפת להם להותיר את זכר השואה וליחדה מעל שאר המאורעות  בעבר, כיום ובעתיד, לשים קץ לזילות הזו. בודאי תשאלו מדוע התעוררתי רק עכשיו? אז ככא, לא התעוררתי רק עכשיו משום שכבר מספר שנים אני כותב בנושא מאמרים רבי תפוצה ולא רק על ח"כ זאב אלא גם על אישים אחרים שהם חבריו ומרעיו לזילות הזו כפר' הלל וויס, רוני פרושואור (ש"בטעות" נכנס לחדרה של האנטישמית מארי לה פן ושהה שם יותר מעשרים דקות...) ואיוב קרא. אבל לפי מה שהבנתי הרי שח"כ זאב הוא המוביל בעניין ופעם אחת "טיקבק" פר' וויס את מאמרי נגד זאב ו"הסביר" שם כי בוועידה הזו –  של המנוולים הללו, שהוא וזאב השתתפו, החליטו כי המוסלמים יחזרו לארצותיהם, אירופה לאירופאים והיהודים לארץ ישראל, וסיים בשאלה התמימה "ומה רע בכך"? ובכן, האם עלי להבין כי שני הפוחזים הללו הגיעו ל"הבנה" עם החיות הדו רגליות הללו שעל יהודי אירופה לעלות בכל מחיר לארץ ישראל, גם במחיר דמים של פרעות אותם אנטישמים, חס ושלום? והנה השבוע קראתי גם אנוכי על הזעם שהתעורר עם חשיפת נסיעתם של חברי מפלגת בל"ד לקטר, והתביעה לחקור את מגעיהם עם הח"כ לשעבר עזמי בשארה (מייסד בל"ד) ועד לסילוקם מהפרלמנט הישראלי, כולל בדיקת שאלת מקורות מימון הנסיעה הזו. אינני נכנס לדיון בנושא אבל אם הנסיעה הזו כל כך מדאיגה את הממשל בארץ – על מקורות מימונה, אזי, אני מצפה שפגישה וחבירה לניאו נאצים צריכה לעורר יותר חלחלה , ובוודאי שיש לחקור את מימון נסיעותיו ואירוחו של ח"כ זאב בכל אותם כנסים עם בני המפלגה שממשיכה לא רק את "חזונו" של היידר הרשע אלא גם של היטלר ימ"ש, שנולד באותה מדינה של מפלגת ה"חרות" הזו.
     הרבה רעש –  ויותר מכל גם כספים, מושקעים בעניין השואה ובמיוחד כאשר מישהו מתקיף פוליטית את מדיניותה של ישראל. הרבה מלל וכספים מושקעים סביב "לזכור ולא לשכוח" וסביב נסיעות וסמינרים לבני נוער ולמבוגרים בעניין מה שקרה בשואה ונסיעות לפולין. הרבה כעס יצא על אלה שנפגשו עם ארגונים ניאו נאצים בטהרן, והנה בפרלמנט הישראלי יושב ח"כ שעבורו הנאצים האירופאים הם בני ברית! האם אין כאן מקום לחקור מהם הקשרים הללו ומהו טיבם? האם אין כאן המקום לשאול האם זאב , וויס, קרא , פרושואור ודומיהם לא כרתו ברית עם השטן לעידוד האנטישמיות ע"י אותם ניאו נאצים, כדי ל"עודד עליה" לישראל? האם כל אותם פוליטיקאים בגרוש אינם ממומנים ע"י ניאו נאצים, שהמימון הזה הוא לשם תועלת פרו נאצית? ומעל לכל –  האומנם האסלאם, הערבים וכו' הפכו להיות מועדפים כמטרה למלחמה בהם , יותר מהנאציזם?
    לא אכנס כאן לפולמוס דתי עם ח"כ ניסים זאב (שיודע היטב כי הגמרא מגדירה רק את הגרמנים כעמלק...), ואם אכתוב כאן שיש לאיש "דין רודף" מיד יקפצו עלי רבים ויראו בי מסית אבל בישראל קיים חוק למלחמה בנאצים ובעוזריהם. מי שמקיים פגישות והתוועדויות עם הנאצים הרי שהוא כשלוחם וכעוזריהם לכל דבר ויש לנהוג בו ביד קשה, ובודאי להקיאו מהפרלמנט הישראלי הטוען כי הוא מיצגם של היהודים. עבורי ועבור רבים אחרים –  שהוריהם וזקניהם כברו את השואה, הרי שניסים זאב הוא נבל ניאו נאצי בדיוק כמו חבריו למפלגת ה"חרות" ויש להקיאו מכל ייצוג יהודי כלשהו. אם באמת זאב וחבריו הסכימו (ואפילו בשתיקה...) כי יתמכו בכל אנטישמיות של הניאו נאצים באירופה כדי שיהודים יעלו לישראל, הרי שהם בני עוולה שדינם לעמוד למשפט כמו שכל מסייעי הנאציזם עמדו לפניו, עם אפשרות לעונש של מיתה. שהרי מעלליו של אייכמן ימ"ש אינם שונים ממעללי אלה שמוכנים לפוגרומים ביהודים לשם מטרה פוליטית גרידא. אבל שוב, אינני חורץ דין אלא מבקש בירור.
       מתוך רצון להאמין כי באמת הארגונים הטוענים למלחמה בפושעי השואה נאמנים להשקפתם, הריני מכתבם. לצערי הרב, בעבר הלא רחוק נוכחתי לדעת כי "ציידי הנאצים" הללו חושפים שיניהם רק כשמדובר בנכרים עם רקע אנטישמי אבל כאשר יהודים מסייעים לאנטישמיות ולזילות השואה, הרי שהם בורחים מהמערכה, כפי שקרה לפני שנים ספורות כאשר בתחילה התנפלו ח"כים (כמו ח"כ אילן גילאון למשל...) וארגונים יהודים (ובראשם "מרכז רבני אירופה" וחב"ד) על הממשל הרומני והאשימו אותם בסחר בעצמות קרבנות השואה, אבל כשגילו הללו כי הסחר הזה נעשה ע"י ראשי הקהילה היהודית בעיר יאסי ברומניה, הם לפתע נאלמו דום ונעלמו מהפרשה. דינו של ניסים זאב וחבריו אינו צריך להיות שונה מדינו של הסופר הגרמני גינתר גראס, שחברו של זאב, אלי ישי (עוד "מבין" גדול בפשעי השואה...) , מנע את כניסתו לארץ בהיותו שר הפנים. אשמח להיפגש בנושא עם כל אחד מהמכותבים.
          ובאתי על החתום:
 הרב אליהו קאופמן
       רח' חרמון 9א'
          חיפה
     0524391094, 0527128509 , 04/6207234 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.