רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 24 באוגוסט 2014

שמידל מתחמק לא רוצה לקיים דין והלכה כי מי ששלח פועל ונהרג עליו לפרנס את אשתו וילדיו

מאת עדה'ניק

משנה ברורה: אחד ששלח פועל לעבוד ונהרג בדרך צריך לעשות תשובה. שערי תשובה מפרש שצריך לפרנס את האלמנה והיתומים.
דוד שמידל מנכ״ל אתרא קדישא בהלוויית הקדוש אברהם ולס הי״ד הספיד ואמר אני לא יודע למה זה קרה לנו ואני לא יודע איך לחזור בתשובה

במהלך ימי השבעה כשאספו כסף לקרן של ר אברהם ולס דוד שמידל היה בשטיבלך בית ישראל ניגש עליו אברך ואמר שמידל תתרום לקרן, ושמידל השיב אין לי כסף. האברך הפציר בו שוב ושמידל הוציא מכיסו שטר ירוק של 20 ש״ח וביקש עודף 2 ש״ח. בקיצור דוד שמידל תרם 18 ש״ח

עבר יום אברך ניגש לדוד שמידל ואמר לו אסון גדול היה השבוע, שמידל השיב מה אני צריך לעשות, והאברך שאל אותו אתה שלחת אותו לפקח ותשובת שמידל היתה כן

ואז האברך אמר לשמידל: כתוב במשנה ברורה מי ששלח פועל ונהרג צריך לחזור בתשובה והשערי תשובה כותב לפרנס את האלמנה והיתומים
שמידל: לא אני שלחתי
האברך: לפני חצי דקה אמרת שאתה שלחת
שמידל: לא אני אישית רק אתרא קדישא
האברך: בלוויה שהיה שם רמקולים ואלפים שמעו אמרת שאתה שלחת
שמידל: אמרתי לך פעם אחת לא אני רק אתרא קדישא
האברך: אז לפחות תתרום לקרן משהו חוץ מ-18 ש״ח עלובים שנתת
שמידל: אין לי כסף
האברך: קח מאתרא קדישא
שמידל: אתרא בחובות גדולים
האברך: תמכור את שלושת הדירות שיש לך על גג הבנין ותתן לאלמנה
שמידל בתגובה התחיל ללכת ללא תשובה

תגובה 1:

  1. הרי ביטוח לאומי מממן אותם 15,000 בחודש (אפשר להסתכל באתר שלהם). אז זה לא צדקה אלא רק מימון אידאולוגיה לא חכמה במיוחד. ואת זה אין דין לממן...

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.