רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 27 באוגוסט 2014

בסוד שיח - שופטים

מאת שאול שיף

לדוד ה' אורי וגו' : ומובא בסידור האר"י זצוקללה"ה  זי"ע, כי כל האומר מזמור  זה בוקר וערב עד שמחת תורה, מובטח לו  שיוציא שנותיו  בטוב ובערבות  ומעביר מעליו כל  המסטינים והמקטרגים ומבטל מעליו  כל גזרות קשות  ורעות  ויוצא בדימוס  זכאי בדין‎ .
ושפטו את העם משפט צדק : בחדר בית דינו של  רבי שמואל שמלקי מניקלשבורג היו תלויים על הקיר מקל  ותרמיל. זאת, כדי לרמוז למתדיינים בפניו, שאם פסקיו אינם מוצאים חן בעיניהם , הריהו מוכן בכל עת ליטול מקלו ותרמילו ולעזוב את העיר, ובלבד שלא יצטרך לשאת פני איש.
כפר לעמך ישראל אשר פדית ה'. איתא בספרי: כפר לעמך ישראל אלו החיים , אשר פדית אלו המתים , מלמד שהמתים צריכים כפרה. באחד מימי  שבתו בעיר ממל, בא רבי ישראל סלנטר כרגיל לבית הכנסת להתפלל ולומר קדיש על אביו. בין המתפללים היה אדם שבאותו יום  חל יום הזיכרון לבתו שנפטרה רח"ל. והקפיד רבי ישראל שלא יאמרו שני אנשים יחד את ה"קדיש" ובבית כנסת זה נהגו לפי הוראותיו. הרגיש רבי ישראל שאותו אדם מצטער ביותר  על כך שלא תהיה לו ההזדמנות לומר קדיש לעילוי נשמת בתו המנוחה, שכן, נדחית זכותו מפני קדימת זכות ה"קדיש" של רבי ישראל הנאמר לזכרון האב. ניגש רבי ישראל אל האב ואמר לו בחיוך : "יאמר נא מר את הקדיש". תמה הקהל על הוויתור, בעוד הוא חייב לומר "קדיש" מצד הדין ? הסביר להם רבי ישראל : גדולה זכותה של גמילות חסדים עם אדם מישראל  מזכות ה"קדיש" !!!
משנכנס אלול מרבין בתשובה. שבת שלום ומבורך וחודש טוב משופע בישועות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.