רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 11 באוגוסט 2014

מה קטע את הידידות שלי עם הרב אהרן ישעי' רוטר איך הוא נפל בידי חבריו ומה לו ולברסלב?

מדובר אמנם בהיסטוריה, ומאחר והרב אהרן ישעיהו רוטר היה היום באומן והתפלל שם נזכרתי בהיסטוריה הזו מפני שהוא היה חלק מרכזי בענין הזה, למרות שהוא מאוד רצה את טובתי ולזכותו ייאמר כי הוא ניסה לעשות את הטוב אבל לא קלט כי נחשים ועקרבים הרסו לו את העבודה, ומה שהתחולל בינינו תקראו כאן

כפי שהזכרתי בפוסט הקודם, הרב רוטר הזמין אותי לשיחה בביתו וביקש שלא אאפשר יותר לר' טוביה בלוי לכתוב ב'צופר', מפני שאם הוא ימשיך לכתוב יפרסמו איסור על העיתון. הוא בא אלי גם בטענה שמסתובבת בבית הרב שך שאיני עולה אליו מעולם לא הייתי אצלו בבית. אמרתי לו כי אני לא בני ברקי, ובאשר לגדולי ירושלים ביקרתי אצל כולם ומכיר אני אותם מקרוב - הכוונה לגדולי אותם הזמנים, כמו מרן הגאון האמיתי מגדולי בעלי המחשבה שבדור האחרון רבי חיים שמואלביץ רבי יחזקאל אברמסקי ועוד שהכרתי והכירו אותי אישית - בזמני הרב אלישיב היה מוקצה הוא היה איש המזרחי הרב של 'תפארת בחורים' ורחוק מן החרדים, רק מאוחר יותר לאחר פרשת הממזרים לאט לאט הכשירו אותו, וכשהרב שך היה צריך כוחות נגד הרבי מגור ונגד ראשי ישיבת חברון שהצביעו נגדו ברוב הנושאים ובמיוחד בענין היחודיים והרוטציה, הוא צירף אותו ואת ר' שלמה זלמן אויערבך למועצת

יצאתי מביתו כידיד ולא האמנתי כי זו תהיה שיחתנו האחרונה, מביתו עליתי לבית הרב שך ושם גיליתי כי אחת מן השתיים או שהרב שך שקרן או שפשוט משקרים אותו, כשהצגתי את עצמי הוא אמר לי באידיש: 'איך קען אייך נישט איך ווייס נישט ווער איר זיינט עס האט גארנישט מיט מיר עס האט מיט גרעסערע פון מיר' אני לא מכיר אותך אני לא יודע מי אתה ואין לזה שום דבר עימי אלא עם גדולים ממני, ולא הבנתי מילה אחת ממה שהוא אומר לי, לא דיברתי ולא ביקשתי ולא העליתי ענין כלשהו, הוא ככל הנראה חשב כי אני בא לדבר נגד מכתב האיסור שהם כתבו נגד 'צופר' שהיה חתום ואני לא ידעתי מזה כלל, וכששאלתי אותו 'ווער זענען די גרעסערע פון ראש ישיבה' מי הם הגדולים יותר מהראש ישיבה הוא ציין את שמו של הסטייפעלער, יצאתי והלכתי לסטייפעלער המתנתי וכשהוא הגיע הצגתי את עצמי והוא אומר לי שאין לו דבר עם כל הענין ושאלך לר' אליעזר הוא ביקש ממנו שאכתוב, הייתי המום כל אחד מהם זורק אותי לשני ואומר לי שאין לזה עמו כלום רק עם השני חשבתי אז או שהרב שך משקר או שהעסקנים שטיפלו בענין עבדו על שניהם לכל אחד אמרו כי השני מבקש

מה שקרה בדרך מבני ברק לירושלים חשבתי מה לעשות והחלטתי כי אני מסדר אותם, עוד באותו לילה כשיצא העיתון היה לו כבר שם אחר ולא עוד 'צופר' אלא 'צוהר' ושכיצא איסור על 'צופר 'כבר לא היה עיתון כזה

למה אני מספר לכם את זה, כי ר' אהרן ישעיהו רוטר הוא היה האיש שעמו הייתי בידידות עבדנו יחד, ביקש לכאורה טוב, חשב כי אם אני יעלה להרב שך הכל יסתדר ולא יאסרו את העיתון, אבל אז לא היתה לי ברירה אלא להחליט לאיזה צד אני הולך ואמרתי שלום לצד הליטאי לא רציתי עסק עם נוכלים, וכאן הסתיים גם הקשר שלנו

ר' אהרן ישעי' הוא חזון איש'ניק ואנטי חסידי, הוא לוחם שגם הליטאים ילבשו חליפות ארוכות הוא טוען כי החליפה הקצרה לא מספיקה מפני שהענין של פיסוק רגליים הוא גם בגבר ולכן זה צריך להיות מכוסה, ומי כמוהו ידע כי מלחמת הרב שך בחב"ד היא רק התחלה שאם היתה מצליחה היו עוברים משם לברסלב כפי שהרב שך אמר כמה פעמים, ועד כדי שהוא ביטל שידוכים אצל בחורים שהשתדכו עם חסידי ברסלב, זה היה אצלו מוקצה מחמת מיאוס

הרב שך הרבה פעמים דיבר נגד ברסלב ושיטתה ונגד רבותיה, ולכן פלא גדול הוא לראות את ר' אהרן ישעיה באומן, מה לו ולמקום הזה

3 תגובות:

  1. הרב שך לא דיבר נגד ברסלב!
    בזמנו ברסלב כמו שמכירים אותה היום עדיין לא הייתה קיימת.

    השבמחק
  2. הרב כהנמן מקים ישיבת פוניבז' חיזק את חסידי ברסלב בבני ברק לפתוח את ישיבת ברסלב ב"ב

    השבמחק
  3. ההתנגדות לברסלב פעם הייתה מצד החסידים. הליטאים בעלי המוסר העריצו את רבי נחמן וספריו, ולקחו הרבה מכתבי מוהר"ן ומוהרנ"ת.
    (סתם דוגמא, השיר "כל העולם כולו גשר צר מאד", חובר על ידי הסבא מנובהרדוק).

    היום יש התנגדות חדשה מצד ראשי הישיבות בגלל המון בחורים שמחפשים פנימיות והתעוררות בעבודת ה' ונוסעים לאומן ומתקרבים לברסלב.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.